محمود حسین‌زاده، کارشناس ارشد معماری
جناب آقای استاندار و دوستان همسفره برای باغ شریعت و اراضی باقیمانده اطراف دریاچه شورابیل و نیز زمین و فضای باز اطراف نمایشگاه بین‌المللی اردبیل چه خواب‌هایی دیده اید ؟
کد خبر: ۸۳۹۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷ 15 April 2020

به گزارش تابناک اردبیل، محمود حسین‌زاده در یادداشتی نوشت: سایت پادگان ارتش اردبیل در بر گیرنده مساحتی حدود ۲۷ هکتار از شهر اردبیل (معادل بیش از سه برابر میدان نقش جهان اصفهان!!) است که در حال حاظر با توجه به موقعیت آن در بافت شهری یکی از مهمترین پتانسیل های توسعه شهر اردبیل است به گونه ای که حتی کارکردی فراملی نیز برای چنین قابل تصور است .

کاربری زمین در طرح تفصیلی مصوب فضای سبز و در طرح جامع به صورت ذخیره توسعه عمومی شهر پیش بینی شده است که در اصطلاح می توان از آن به عنوان تنفس گاه شهری یاد کرد .

پیرو دستورالعمل انتقال پادگانها از داخل محدوده شهرها به خارج از محدوده آن فرصت بسیار مناسب در استفاده از آن برای نجات و تامین بخشی از کمبودهای شهری در قالب کاربریهای عمومی از جمله کاربریهای فرهنگی و فضای سبز و ... به وجود آمده است که تعیین و تعریف این کاربریها نیازمند مطالعات دقیق از جمله ارزیابی و شناخت وضع موجود ،مطالعات و تحلیل چند شاخه ای فرهنگی اجتماعی محیطی و اقتصادی ، مطالعات مورفولوژیک و شکلی ،مطالعات زیبا شناختی بصری و ادراکی ،مطالعات تاسیسات زیربنایی و روبنایی ،مطالعات ترافیکی و طبقه بندی و رعایت سلسله مراتب شبکه شریانی ،مطالعات عملکردی و فنی و در نهایت شناسایی نیازهای شهری و برنامه ریزی اجرایی با توجه به چشم اندازهای برنامه توسعه با در نظر گرفتن ظرفیتهای سایت می باشد .

برای سایت مورد نظر می توان اهدافی همچون ایجاد مرکز تعاملات اجتماعی و توریستی و تجاری در جهت رونق گردشگری با محوریت فضای باز سرزنده شهری با رعایت کلیه اصول و استانداردهای شهرسازی و معماری متصور شد .

ولی متاسفانه شنیده ها حاکی از آن است که این مجموعه بی نظیر که به مانند ریه های تنفسی شهر است توسط مدیران ارشد شهری در بی تدبیری مطلق دستخوش ناملایمتی قرارگرفته و عمده آن به صورت کاربری مسکونی بدون رعایت مسائل فنی و شهرسازی با بارگزاری شدید جمعیتی و ترافیکی و ایجاد تراکم ساخت و .... در منطقه روبرو شده است .

حال سوال اینجاست که بر سر این شهر چه آمده است که ذره ای توجه و اهمیت به نظر کارشناسان و متخصصان حوزه شهر و شهرسازی داده نمی‌شود . چرا در جلسات تصمیم گیری نظرات فنی و کارشناسی لحاظ نمی گردد . آیا مدیران غیر بومی استان و شهر خود را اربابان و صاحب شهر و متولی آن می دانند که تنها بازمانده و داشته های این شهر را سلاخی کرده و در راستای منویات و بده بستانهای سیاسی و اقتصادی خود نابود می کنند .

جناب آقای استاندار و دوستان همسو برای باغ شریعت و اراضی باقیمانده اطراف دریاچه شورابیل و نیز زمین و فضای باز اطراف نمایشگاه بین المللی اردبیل چه خواب‌هایی دیده اید ؟

تصمیمات و تدابیر بی منطق شما را اهالی و مردمان اردبیل سالیان سال محکوم به تحمل هستند شما ها که رفتنی هستید .
کجایند نمایندگان محترم مردم چه در پارلمان محلی و چه کشوری ؟
کجایند جامعه مطالبه گر و سازمانهای مردم نهاد ؟
(اِن الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم )
انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
همشهری عزیز ! لطفا اگر ممکن است یکبار منصفانه تر نوشتارتان را خود بخوانید . آنچه را که بویژه در پارگراف های آخر به هموطنان غیر بومی مهربان ما نسبت دادید دون شان ادب ما مردمان نجیب کهن شهر اردبیل است . آن هم برپایه قضاوتی براساس بقول خودحضرتعالی (شنیده ها ) و صدالبته نظرات محترم شما که شخصی است و نه الزاما لازم الاتباع .
عادل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
آنچه بجایی نرسد فریاد است .آدم دلش خون میشه ازاینهمه ویرانی طبیعت .مگرجاکمبود هست که دارید چسبیده به شورابیل ساخت وساز میکنید اونهم اداری
یوسف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
با تشکر
لطفا شما خبرنگاران از ماجرا گزارش دقیقی تهیه و به افکار عمومی ارائه بدید تا با شفاف سازی جلوی خیانت یا سو استفاده ها گرفته بشه. واقعا می توان با استفاده از طرح های موفق گردشگری در دنیا پادگان اردبیل را به یک مکان عالی گردشگری تبدیل کرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار