رئیس پلیس فتای البرز گفت: فیلترشکن‌ها، اطلاعات شما را مانند جاسوس برای سرور خدمات دهنده خود ارسال می‌کنند.
کد خبر: ۸۳۸۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹ 12 April 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ رئیس پلیس فتای استان البرز با بیان این که وقتی فیلترشکن دانلود می کنید برنامه ای روی گوشی شما قرار می گیرد که مانند جاسوس عمل می‌کند و اطلاعات شما را برای سرور ارسال می‌کند، گفت: زمانی که فیلترشکن استفاده می کنید مانند این است که یک تونل اطلاعاتی بین گوشی و رایانه خودتان با سیستمی خدمات فیلتر شکن را ارائه می‌دهد برقرار می کنید.

او افزود: همین تونل ارتباطی دسترسی سرور را به اطلاعات شما ممکن می کند، برای همین است که هنگام استفاده از فیلتر شکن ها متوجه ارسال اطلاعات می‌شویم بی آن که خودمان اطلاعات را ارسال کرده باشیم.

رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: برنامه های ناشناس را دانلود نکنید و در صورت تمایل به دانلود برنامه، آنها را از سایت های معتبر دانلود کنید.

او افزود: در صورت مواجهه با موارد مشکوک به بخش ثبت گزارش های مردمی در قسمت مرکز فوریت های سایبری به آدرس CYBER.POLIC.IR مراجعه کرده و مورد مشکوک را ثبت کنید تا در صورت اثبات جرم، همکاران پلیس فتا به مشکل شما رسیدگی کنند.

سرهنگ اقبالی گفت: مجرمان با ترفندهای خاص به اطلاعات شما دسترسی پیدا می کنند و بی آن که متوجه آن باشید بسیاری از اطلاعات شخصی ما مانند اسناد محرمانه، رمز کارت های بانکی و فیلم‌های خانوادگی را به سرقت می‌برند.

او افزود: این افراد برای دستیابی به اطلاعات شما از طریق بدافزارهای عکس، فیلم، بازی، فیلتر شکن و… که برای شما ارسال می کنند، اقدام می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار