کد خبر: ۸۳۸۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۹ 12 April 2020

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا مطالعه‌ای بر روی پخش ویروس کرونا در شهر شیکاگو انجام داده است. این مطالعه منشأ ویروس را به یک بیمار که به خارج از ایالت سفر کرده بود، نسبت داده است.

فرد بیمار که در این مطالعه از او به عنوان «بیمار الف ۱.۱» یاد می‌شود به فاصله سه روز با شرکت در یک مراسم ختم و یک جشن تولد ۱۶ نفر را مبتلا کرد که ۳ نفر از آنها جان خود را از دست دادند.

مطالعه از روز پیش از مراسم ختم آغاز می‌شود. «بیمار الف ۱.۱»، شام گرفته شده از رستوران را در ظرفهای مشترک با دو عضو خانواده فرد متوفی در خانه آنها می‌خورد. روز ختم، «بیمار الف ۱.۱»، دوستان و اعضای خانواده فرد فوت‌شده را برای تسلی در آغوش می‌گیرد. دو روز بعد، یکی از میزبانان شام شب مراسم ترحیم و دو روز پس از او، میزبان دیگر علائمی از بیماری «کووید-۱۹» نشان می‌دهند. همچنین یکی از افرادی که «بیمار الف ۱.۱» در آغوش گرفته بود نیز بیمار می‌شود.

«بیمار الف ۱.۱» که هنوز علائم خفیف ریوی دارد چند روز پس از مراسم ترحیم در جشن تولدی با حضور ۹ نفر شرکت می‌کند که ۷ تن از آنها بیمار می‌شوند. طی یک هفته، حال نخستین میزبان شام وخیم شده و در نهایت جان خود را از دست میدهد. یکی از اعضای خانواده او نیز که در این مدت بدون پوشش محافظتی در بیمارستان کنارش بوده مریض می‌شود. در همین حال، حال دو مهمان بیمار شده در جشن تولد وخیم شده و جان خود را از دست می‌دهند. یک نفر از بستگان یکی از این دو نفر که در بیمارستان به عیادتش رفته بود، نیز بیمار شده و ویروس را به شخص دیگری منتقل می‌کند. سه مهمان دیگر از همان جشن تولد، شش روز پس از آن که بیمار شدند به کلیسا رفتند و ویروس را به فردی که با فاصله یک ردیف از آنها نشسته بود و به مدت یک ساعت و نیم با آنها صحبت کرد و با آنها هم‌سفره شد، منتقل کردند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا می‌گوید هدف از انجام این پژوهش، تأکید بر رعایت فاصله‌گیری اجتماعی است و این که چه طور عدم رعایت آن می‌تواند ویروس را به سرعت در جامعه پخش کند.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار