غلامرضا بنی اسدی
کد خبر: ۸۳۷۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰ 08 April 2020

تابناک رضوی: حضرت ولیِ عصر(عج)، امامِ زمان است و قطعا عنصر "زمان" و اقتضائاتِ آن، هم در تدابیر حضرت ایشان نقشی حیاتی دارد. زمین هم به قاعده زمان در تکاپو و پیشرفت است و در زمان دولت کریمه نیز بر این مدار خواهد بود تا هم زمین همه استعداد و ظرفیت و داشته هایش را رو کند و هم زمان به بهار حقیقی برسد و مردمان در آن بهترین فصل حیات خویش را تجربه کنند. یعنی فرصتِ بهزیستن برای همگان فراهم خواهد بود و مستضعفان معرفتی هم فرصت خواهند یافت با غنی سازی فکری، به جایگاه بایسته خواهند رسید.

حکم شدن آهن در این دولت، قطعا گام اول نیست چنان که در عصر حاکمیت نبوی و علوی نبود. چنان که آیه 25 سوره مبارک حدید نیز خط سیر هدایت را چنین می خوانیم؛ لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَيِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْکِتابَ وَ الْميزانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ وَ أَنْزَلْنَا الْحَديدَ فيهِ بَأْسٌ شَديدٌ وَ مَنافِعُ لِلنَّاسِ... به گواه مترجمان و مفسران نیز آهن فقط نماد قهر و غلبه نیست که این یکی از شئون آن است و شان های گسترده ای دارد آهن در ساخت زندگی بشری و هرچه زمان جلوتر رفته است، کارکرد و کاربرد آهن هم بیشتر شده است. یعنی خط امامت حضرت مهدی را هم در همین مسیر باید خواند چنان که رسالت به همین قاعده است و به صراحتِ کلام نبوی، ایشان هم همین مشی را خواهند داشت؛«مهدی روش مرا دنبال می کند و هرگز از روش من بیرون نمی رود.» و مگر روش محمدی جز هدایت و تلاش برای راه یافتن مردمان بود؟ "لَعَلَّكَ بَاخِعٌ نَفْسَكَ أَلَّا يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ" گواه حضرت خداوند است بر همت عالی و تا پای جان حضرت در مسیر هدایت مردمان.

خب، امام زمان هم به همین مدار است و چنان که امام صادق نیز می فرماید: " قائم ما اهل بیت، آن گاه که قیام کند، لباس علی(ع) را خواهد پوشید و به سیره او عمل خواهد کرد." و مگر نه این که امام علی(ع) با مردم در نهایت مهر بود و در برابر خوارج هم تا وقتی افساد را به محاربه و قیام به سیف نرساندند و جان مردمان نستاندند، دست به شمشیر نبرد. باری، امام زمان، امام عقلانیت و منطق و "ادْعُ إِلَىٰ سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ ۖ وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ ۚ" است و راستی وقتی وقتی امام جماعت باید حال اضعف مامومین را رعایت کند، قطعا امام زمان هم حال اضعف مردم را مراعات خواهد فرمود.

اضعف در نماز ناتوان جسمی است اما در جامعه ناتوان معرفتی است که در نظام امامت باید به توانگری برسد. افق مکتب انتظار هم در همین مسیر ریل گذاری شده است تا مردم، خویش را به قاعده دولت کریمه بپرورند. نکته ای که باید بدان توجه داشته باشیم و توجه دهیم دیگران و به ویژه نسل نو را این است که قرار نیست در سیمای امام زمان جز رسول مصطفی و علی مرتضی ببینند. خشونت و مرگ آفرینی و کسب خون و... شیوه داعش و داعش پروران است که به اقتصاد مرگ، حساب بانکی خود را فربه می کنند. آنانی که حیات شان بسته به کشت و کشتار است و مدنیت و انسانیت در نظام سرمایه داری مرگ افزار فروشان، هیچ جایگاهی ندارد. در دولت مهدوی، قرآن حکم و امام معصوم حاکم است و جهان برای زندگی بهتر مهیا می شود. این را باید فراوان گفت تاهمه بدانند انتظار یعنی اماده شدن برای به زیستن در بهترین دولت عالم....

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار