مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: در بیش از 380 مسجد استان اردبیل طرح تلاوت نور با معنویت و همراهی نمازگزاران در حال اجراست.
کد خبر: ۸۳۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰ 26 August 2015

نادر سقا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: در قالب این طرح نمازگزاران بعد از نماز ظهر و عصر یا مغرب و عشا یک صفحه از قرآن کریم را تلاوت کرده و از معنویت کلام الهی بیشتر و بهتر استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان اردبیل 435 کانون فرهنگی و هنری در مدارس فعالیت می‌کنند، افزود: ما به سقف تعهداتمان در برنامه‌ پنجم توسعه دست پیدا کردیم به طوری که 25 درصد کل مساجد استان را زیر پوشش قرار دادیم.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل یادآور شد: امسال تلاش می‌کنیم تا 32 کانون جدید را نیز راه‌اندازی کنیم که تعداد هشت کانون را در گرامیداشت دهه کرامت و هفته دولت به بهره‌برداری رساندیم.

سقا بیان کرد: هر چند درخواست‌ها برای راه‌اندازی کانون‌ها بیشتر بوده اما اولویت ما مناطق محروم و روستایی است به طوری که ما بیش از 6 هزار و 200 عضو کانون داریم که با در نظر گرفتن اعضای دائمی و فصلی تعداد این افراد به 80 هزار نفر در طول سال می‌رسد.

این مسئول از فعالیت 9 خانه دیجیتال به همراه تجهیزات و امکانات اینترنتی پاک را برای جوانان و نوجوانان خبر داد و گفت: ما 10 کانون مصلی و هشت کانون دانشگاهی در سطح استان داریم.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل شکل‌گیری 65 هسته پژوهشی را با اهداف سیره‌شناسی اهل بیت (ع)، چاپ مجلات و کارهای تحقیقاتی و پژوهشی بیان کرد و ادامه داد: تلاش جدی بر این است تا بتوانیم زمینه حرکتی مفید، موثر و کارآمد را بهتر و مطلوب‌تر فراهم کنیم.

سقا از شکل‌گیری 380 محفل تلاوت قرآن را در مساجد با همکاری نمازگزاران خبر داد و افزود: کانون روستایی بیله‌سوار جزء 10 کانون برتر کشور است و در حوزه عضوگیری و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و اعضای کانون رتبه‌های ممتاز کشوری را داریم.

وی در پایان سخنان خود گفت: ما با 52 دستگاه اجرایی تفاهمنامه همکاری در قالب تامین اوقات فراغت دانش‌آموزان و غنی‌سازی آنها را مدنظر قرار دادیم که امیدواریم حرکت‌های تاثیرگذاری را در این حوزه بیشتر از گذشته شاهد و ناظر باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار