پای رئیس جمهور هم به موضوع پدیده و میزان باز شد!
درحالیکه این روزها خبرهای خوشی از رفع مسائل بزرگنمایی شده پدیده به گوش می‌رسد این بار رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از فروش اموال پدیده برای پرداخت حدود ٨٠ میلیارد تومان بدهی این شرکت خبر می‌دهد.
کد خبر: ۸۳۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰ 26 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، درحالیکه این روزها خبرهای خوشی از رفع مسائل بزرگنمایی شده پدیده به گوش می‌رسد و مقرر شده تا با تغییر مدیر عامل و احتمالا حضور سرمایه گذار در مجموعه پدیده کلیه مسایل آن رفع شود و کیاسری، عضو شورای نظارت بر صداوسیما گفت: اجازه پخش تبلیغات میزان و پدیده از سوی مراجع صدور پروانه فعالیت موسسات مالی داده شده است اما روزنامه شهرداری مشهد به نقل از عزیزی،رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز روز گذشته با اشاره به جلسه برگزار شده او با وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی، گفت: در این جلسه موضوع میزان و پدیده شاندیز مورد بررسی قرار گرفت که در مورد شرکت پدیده که در حدود ٨٠ میلیارد تومان بدهی دارد، مقرر شد تا اموال این شرکت به صورت نقد و اقساط به مردم فروخته شود.

امضای رئیس جمهور برای رفع معضلات پدیده و میزان

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی‌ گفت: راهکارهایی برای معضل سهامداران میزان وپدیده شاندیز در شورای عالی امنیت ملی تصویب شده و اکنون در انتظار امضای رئیس جمهور برای ابلاغ و اجرای این مصوبات هستیم.
سبحانی‌فر افزود: واقعیت آن است که اگر مشکلات سهامداران پدیده شاندیز رفع شود بخش عمده‌ای از مشکلات موسسه میزان نیز برطرف می‌شود؛ چراکه حدود ۷۴۰ میلیارد تومان از سپرده‌های موسسه میزان در پدیده شاندیز وجود دارد.

آیا حواله های پدیده نقد می‌شود؟!
روزنامه شهرداری مشهد که در ایام نوروز 94 تصویر مدیرعامل پدیده را بر روی برخی بنرهای تبلیغاتی خود نصب کرد و به بهانه مصاحبه جنجالی با پهلوان برای فروش بیشتر خود اقدام کرد امروز در گزارشی یه تشکیک در پرداخت حواله های پدیده به مردم پرداخت در حالی که روند پیگیری حقوقی مسائل پدیده به خوبی پیش رفته و اخبار خوشی از برخی تحولات در راستای تداوم فعالیت این مجموعه بزرگ اقتصادی و اشتغالزا به گوش می رسد.
شهرآرا در این مطلب با این تیتر که « با توجه به نزدیک بودن سررسید مطالبات سهام‌داران؛ حواله‌های پدیده نقد می شود؟ » به داستان سهام پدیده به شرح زیر پرداخت:
« دی‌ماه سال گذشته بود که با اعلام رسمی معاون امنیتی سیاسی دادستان کل کشور موضوع ممنوعیت تبلیغات شرکت پدیده رسانه‌ای شد. این درحالی بود که به واسطه تبلیغات گسترده این شرکت حجم قابل توجهی از سرمایه خرد مردمی به سمت و سوی پروژه‌های این شرکت هدایت شد و همین مسئله نگرانی‌هایی را برای سهام‌داران این شرکت و تعیین‌تکلیف وضعیت و آینده سهام آنان ایجاد کرده بود.
در همین راستا و برای عودت پول مردم بهمن‌ماه سال گذشته شرکت پدیده با قراردادن اطلاعیه‌ای روی سایت خود و به نقل از مدیرعامل شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز (از شرکت‌های اقماری پدیده) اعلام کرد: مبالغ دریافتی صرف کسب درآمد و سودآوری و سرمایه‌گذاری شده است، در نتیجه منابع لازم برای عودت وجه مردم را در دسترس نخواهد داشت.
در ادامه این اطلاعیه شرکت پدیده رسما اعلام کرد: «با توجه به کافی نبودن نقدینگی شرکت برای پاسخ‌دهی به همه فروشندگان سهام، این افراد بر اساس برنامه زمان‌بندی شده‌ای که از طریق پیامک اطلاع‌رسانی خواهد شد به دفاتر فراخوانده می‌شوند تا برگه‌های گواهی پرداخت خود را که برای ٧ماه آینده و با سود سالانه٣٠درصدی آماده شده دریافت کنند.
این روزها زمان سررسید حواله‌های مردم( ٧شهریور)اما سهام‌داران شرکت پدیده در تماس با تحریریه شهرآرا از احتمال نقد نشدن حواله‌های شرکت پدیده خبر دادند.
 
قرار بود استانداری بیانیه صادر کند تا پرداخت کنیم!

برای بررسی کم‌وکیف این مسئله با تماسی با شرکت پدیده مشهد با عنوان سهام‌دار وضعیت پرداخت حواله‌های مردم را جویا شدیم.
اپراتور این شرکت در پاسخ به دلیل عدم پرداخت حواله‌های مردم، گفت: قرار بود در راستای اجرای مصوبه شورای عالی امنیت ملی، استانداری خراسان‌رضوی بیانه‌ای صادر کند تا شرکت پرداختی‌های خود را به مردم آغاز کند اما این بیانیه تا به امروز(سه‌شنبه) صادر نشده است.
وی در توضیح به این سوال که در نهایت این بیانیه چه زمانی صادر و اجرایی می‌شود تا شرکت پدیده اقدام به پرداخت حواله‌های مردم کند، بیان کرد: این در اختیار ما نیست و تا زمانی که استانداری این مصوبه را صادر نکند ما پرداختی نخواهیم داشت البته آنچه که ما شنیدیم این است که در ظرف چند روز آینده این بیانیه صادر می‌شود.
اما دادستان عمومی و انقلاب مشهد برای وضعیت پرداخت حواله‌های مرم با توجه سررسید این حواله‌ها، اظهار کرد: تا جایی که من شنیدم شرکت پدیده برای پرداخت حواله‌های مردم اعلام آمادگی کرده است.
غلامعلی صادقی با اشاره به اینکه مجموعه قضایی استان قرار نیست به صورت جداگانه در ارتباط با وضعیت شرکت پدیده و سهام‌داران این شرکت اقدامی انجام دهد، افزود: در استان ستاد تدبیر برای رسیدگی به پرونده پدیده و میزان تشکیل شده و تمام تصمیماتی که در این حوزه قرار است اجرایی شود از محل مصوبات این ستاد خواهد بود.
وی در پاسخ به این سوال که در صورت عدم پرداخت حواله‌های مردمی توسط شرکت پدیده، مجموعه قضایی استان چه اقدامی را در دستور کار خود به منظور احقاق حق مردمی قرار می‌دهد، گفت: صحبت در ارتباط با اقدامات در دستور کار برای این موضوع زود است و بهتر است صبر کنید اما قطعا و یقینا تمام تلاش مسئولان در راستای جلوگیری از ضرروزیان مردم است.
 
کوتاهی وزارت کشور در اجرای مصوبات
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ما نیز به قول‌های وزارت کشور در ارتباط با اجرای مصوبات شورای عالی امنیت ملی در ارتباط با موضوع پدیده اشاره داشت و گفت: اگر قرار بر رفع مشکلات پیرامون موضوع پدیده است باید مصوبات شورای عالی امنیت ملی اجرایی شود.
نصرا... پژمان‌فر افزود: در جلسات متعددی که در ارتباط با موضوع پدیده برگزار شد مشکلات مردمی و نگرانی‌هایی که سهام‌داران پدیده با آن روبه‌رو هستند مطرح شد و در این راستا نیز مصوباتی به تصویب رسید و مقرر گردید که وزارت کشور این مصوبات را اجرایی کند.
عزیزی،رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز روز گذشته با اشاره به جلسه برگزار شده او با وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی، گفت: در این جلسه موضوع میزان و پدیده شاندیز مورد بررسی قرار گرفت که در مورد شرکت پدیده که در حدود ٨٠ میلیارد تومان بدهی دارد، مقرر شد تا اموال این شرکت به صورت نقد و اقساط به مردم فروخته شود.


میزان و پدیده شاندیز دوباره مجوز تبلیغات در تلویزیون گرفتند

همچنین، سیدرمضان شجاعی‌کیاسری در توضیح انتقادهای برخی نمایندگان از پخش تبلیغات موسسه‌های مالی متخلف همچون میزان اظهار داشت: صداوسیما برای پخش تبلیغات تلویزیونی حتما باید از مرکز صدور مجوز موسسه‌های مالی استعلام بگیرد و در خصوص میزان و پدیده نیز بنابر اعلام سازمان صداوسیما٬ اخذ استعلام صورت گرفته بود. وی افزود: بنا بر بررسی‌های بنده اجازه پخش تبلیغات میزان و پدیده از سوی مراجع صدور پروانه فعالیت موسسه‌های مالی داده شده است. عضو شورای نظارت بر صدا و سیما با انتقاد از عملکرد بانک مرکزی یادآور شد: متولی امور ارزی و پولی کشور بانک مرکزی است که متاسفانه به دلیل بی‌نظمی‌های اداری، موسسه‌های مالی اعتباری از مراجعی مجوز فعالیت دریافت می‌کنند که اساسا صلاحیت صدور مجوز ندارند. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز شاهدیم نیروی انتظامی و بسیاری از نهاد‌ها و سازمان‌های فاقد صلاحیت نسبت به صدور مجوز برای فعالیت موسسه‌های مالی و اعتباری اقدام می‌کند و این در حالی است که بانک مرکزی از گردش پول و میزان سرمایه‌گذاری این موسسه‌ها بی‌خبر است.
شجاعی کیاسری در پایان گفت: بخش اعظم نوسان‌های اقتصادی و مشکل تورم کشور به خاطر پول‌های هنگفتی است که بدون اطلاع بانک مرکزی وارد چرخه اقتصادی می‌شود. با این‌حال بنا بر قانون جدید تمامی موسسه‌ها مالی و اعتباری مکلف شدند که زیر نظر بانک مرکزی فعالیت کنند.    

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
اعتماد کننده بیجا به ترازو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
موضوع پدیده و میزان ظاهرا بهم گره خورده است اما بین سهامداران پدیده و سپرده گذاران میزان تفاوت اساسی وجود دارد . سهامدار عموما برای سود بیشتر ریسک می پذیرد . و فروش سهام نیز پروسه خاص خود را دارد . اما سپرده گذار با درصد معینی سود که در واقع جبران کاهش ارزش پول می باشد . پول خود را به بانک یا موسسه مالی می سپارد و هر زمان هم نیاز داشته باشد می تواند پولش را عند المطالبه برداشت کند . لذا سپرده گذاران میزان حق دارند نسبت به سیاست های غلط انجام شده معترض باشند .خصوصا الان که 7 ماه است نه سود میگیرند و نه اصل پولشان را می دهند .
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
همانطور که در مصاحبه نماینده شیروان ملاحظه می کنید وی ادعا می کند میزان تنها ۶۸۸ میلیارد تومان دارائی دارد و این مقدار از دارایی نیز به کمک بانک صادرات نقد خواهد شد این در حالی است که تصور می شد میزان دارائی های این موسسه بسیار بیشتر از این ها باشد.
همچنین در این مصاحبه عنوان شده است شرکت پدیده تنها ۸۰ میلیارد بدهی دارد و برای بازپرداخت این بدهی، اموال این شرکت بصورت نقد و اقساط به مشتریان واگذار می شود، حال چگونه سپرده گذاران اموال این شرکت بزرگ را خریداری کنند خود جای سوال دارد!
اما جالب ترین نکته مطرح شده میزان مطالبات سپرده گذاران از موسسه و مطالبات از مردم است که با توجه به طلب دو هزار میلیاردی موسسه از مردم که طبیعتا بصورت وام و بلند مدت بوده باید جوابگوی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد سپرده گذار باشد!
با این توضیحات این سوال مطرح می شود که معمولا وصول اقساط در بانک ها و موسسات مدت طولانی زمان می برد، به این وصول اقساط طولانی مدت، با توجه به آمار معوقات بالا در بانک ها و موسسات که بخشی از آنها نیز مشکوک الوصول و حتی لاوصول است را نیز اضافه کنید.
حال تصور کنید در خوشبینانه ترین حالت بانک صادرات حدود ۷۰۰ میلیارد تومان را در مدت زمان کمی پرداخت کند و بدهی پدیده نیز تسویه شود، این تنها ۲۵ درصد کل طلب مردم خواهد و ۷۵ درصد باقیمانده باید منتظر بمانند تا تسهیلات گیرندگان همت به خرج داده و هرچه زودتر اقساط خود را پرداخت کنند!
به نظر نگارند آن قسمت از صحبت نماینده مجلس مبنی بر ادعای فردی که گفته می تواند برای میزان ۱۰ میلیارد یورو برای موسسه میزان وارد کند نیز جای تعجب بسیار دارد، بهتر بود مسئولان امر اجازه ورود این محموله عظیم یورویی! را می دادند، با این اجازه هم مشکل سپرده گذاران موسسه میزان حل می شد هم ارز آوری خوبی نصیب اقتصاد کشورمان می شد و هم آن ۵۰ میلیارد چک برگشتی نیز وصول می شد!
البته به نظر می رسد انتظار زجر آور سپرده گذاران موسسه میزان را به ارز آوری ۱۰ میلیارد یورویی ترجیح داده شده است.
با این اوصاف به نظر می رسد سپرده گذاران موسسه میزان حالا حالا ها باید منتظر دریافت سپرده خود باشند!
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
لطفا از تجمع امروز سپرده گذاران میزان و سهامداران پدیده که همزمان با هم در مقابل استانداری حضور داشتند گذازشی تهیه کنی
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
این بدهی 80 میلیارد پدیده رقم مشکوکی است در خرداد از قول نماینده بجنورد اعلام شد چک 745 میلیارد تومانی پدیده نقد نشده است و برگشت خورده و از طرفی امان اوایل از مرداخت 350 میلیارد تومانی میزان به پدیده می گفتند
حالا چطور شده این ارقام بدهی کاه یافته جرا کسی با ان توجه نمی کند ایا اشتباه تایپی است یا مسایلی پشت ان پنهان است؟
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
با سلام و احترام به رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهوری و وزیران محترم.هفته دولت برهمه ایرانیان مبارک باد.ازدولت خواهشمندیم نسبت به رهنمود های مکرر رهبر انقلاب در مورد مفاسد اقتصادی .که امروزه نمونه آن موسسه مالی میزان و شرکت پدیده . قریب به نیم میلیون ایرانی را گرفتار کرده .و با خیالی راحت با روان و شعور وروحشان را هدف قرار داده و پس از گذشت هشت ماه جامعه را ملتحب و سهامداران جزء را پاسکاری و سرگردان نموده .رسیدگی و متخلفین ذیربط را محا کمه و تظلم و داد خواهی مردمی را که با تبلغات شبانه روزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی نه بیگانه . هر کدام به یک امیدی . مانند هزینه ازدواج فرزندانشان و یا با فروختن ماشینشان و یا مثل بنده حا صل سنوات سی و دو سال خدمت بازنشستگی ام . را به امید تامین ازدواج فرزندم . سهام خریدند. حال اظهار میدارند . که مسئولین برنامه ای را در این رابطه تنظیم و پانزده روز قبل جهت تائید ریاست محترم جمهور ارسال نمودن. که در صورت امضاء سرمایه گذار جدید. مطالبات سهامداران جزء پرداخت خواهد شد. این تظلم و دادخواهی (120000 ) هزار خانواده از رئیس جمهور منتخبشان است که اکثرا قشر زیر متوسط جامعه ایرانیست. لطفا در هفته دولت دل این مردم غیور و با شرف ایرانی را شاد کنید. تا درس عبرتی باشد به متخلفین اقتصادی و همچنین کسانی که به انها چراخ سبز میدهند . وبرای انان وقت میخرد. ( خدای نکرده شریک دزد و رفیق قافله ) و مردم را فریب ندهند. و بامردم مسلمان و انقلابی ایران رو راست باشند .در صورتی که مبلغ هفتاد در صد این سهامداران . مبلغ سهامشون کمتر از حقوق یک ماه بعضی از این مسئولینی است که این معضل را بوجود آوردند. حال ما سهامداران از روسای هر سه قوه . تقاضای رسیدگی و تظلم و دادخواهی داریم . تا کنون پس از گذشت نه ماه فقط شعار و وعده های سر خرمن شنیدیم . با تشکر --- باز نشسته مالباخته 6/ 6/ 94 .
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
باتشکر از مدیر سایت. با سلام واحترام به تمام سهامداران پدیده شاندیز و موسسه میزان. که اکثر قریب به اتفاق گر چه سهامدار نامیده میشوند. ولی حدود هفتاد درصدشان از قشر زیر متوسط جامعه میباشند. که شکی نیست ایرانی و مسلمانند. و به دین و سرزمینشان سخت وابسته . و هیچ وصله ای بر انها نمی شود نسبت داد. و به هیچ گروه و حزب سیاسی نیز وابسته نیستند. نه تنها سرمایه دار نیستند. بلکه اغلب از کلوی خانوادشان بریدند. و با گمراهی بعضی از رسانه ها و تبلغات شبانه روزی صدا وسیمای جمهوری اسلامی اندکی سرمایه گذاری کردن. غافل از اینکه از قبل افراد فاسد وبی وجدان و فاسدین اقتصادی و چندی از مسئولین متخلف بی لیاقتی با ظاهری اسلامی ولی چون هنر پیشه چشمها یشان و گوشهایشان را بسته و یا غیر آگاه و بی سواد و یا سود جویی سناریوی را برای یک میلیون ایرانی تنظیم کردند. که از آخرش خبر داشتند عجیب تر از آن پس از گذشت نه ماه هیچ یک از افرد یاد شده نه تنها به پای میز محاکمه کشیده نمی شوند. بلکه در بعضی مواقع . با سکوتشان با روح وروان سهامداران آنها را به سخره میگیرند. و نزدیکانشان شایعه می کنند. اجازه دفاع از خود ندارند. هر روز با داستانی تازه مردم بدبخت را روانه می کنند. چطور میشود . جناب آقای رئیس جمهور و همچنین سران سه قوه . صدای دادخواهی وتظلم یک میلیون ملت غیور و مسلمان ایران را نمیشنود .؟ بازی دادن مردم تاکی مگر تاکید. رهبر معظم به سران قوه مبارزه با مفاسد اقتصادی و هم دلی دولت وملت نبود. جای تاسف است مردم مالباخته بجای مراجعه به دادکستری به استانداری و ساختمان ریاست جمهوری پناه میبرند. علت چیست .؟ من یک باز نسسته هستم که حاصل سنوات سی و دوسال خدمتم را که حتی مقدارش کمتر از حقوق یک ماه بعضی از مسئولین آقای احمدی نژاد بود سرمایه گذاری کردم . اینک بیش از صد پیام بر سایت مستقیم بر (63 ) مقام بلند پایه از آقای رئیس جمهور و رئیس محترم قوه قضائیه . و رئیس محترم مجلس و بعلاوه مقامات بلند پایه ذیربط . در هفته دولت ارسال کردم متاسفانه هیچ مقامی جواب نداد. حال ای خدای بزرگ داد این مظلومان و بی پناهان خودت برس و ای رهبر معظم لطفا بداد ما برسید – با تشکر باز نشسته مالباخته
مولود چمازکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
لطفا یه تصمیم قطعی برای پرداخت. طلبمان بگیرسد. بنده باید بختی تمام این مبلغوجمع کردم فریب زبان بازی. کارکنان دفتر فروش خوردم کلاهبردارها من با پنجاه چند سال سن. بالاسر بیکار مستاجر ی مردم با یه شوهر بیکار بگین چه کنم اونم بابا مریض.
احمد شیهگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
در 30 سال گذ شته دهها موسسه سرمایه مشتی مردم فقیر با وعده سود خوردند اگر انها وجه مردم را بس دادند این هم میدهد باید دولت و قوه قضاییه برخورد شدید بکنند که هیچکس جریت نکند مردم را فریب بده و مالشان را بخورد . انشااله
رضوان روشناس
|
United States
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
أين اميدوارى به عدم پرداخت وجه نقدى سود و سرمايه به سهامداران باعث عدم پرداخت سود و سرمايه باعث بى اعتمادى مودم به دولت و مقامات بالا شده و اميد است با يك اعتراض عمومى به دريافت جقمان برسيم
برأى گرفتن حق فقت اعتراض عمومى ميتواند موءثر باشد، دقيقن مانند فشار عمومى در زمان ... كه به انقلاب ختم يافت
همه ميدانيد كه حق گرفتنى است نه دادنى
رضوان روشناس
|
United States
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
أين اميدوارى به عدم پرداخت وجه نقدى سود و سرمايه به سهامداران باعث عدم پرداخت سود و سرمايه باعث بى اعتمادى مودم به دولت و مقامات بالا شده و اميد است با يك اعتراض عمومى به دريافت جقمان برسيم
برأى گرفتن حق فقت اعتراض عمومى ميتواند موءثر باشد، دقيقن مانند فشار عمومى در زمان شاه كه به انقلاب ختم يافت
همه ميدانيد كه حق گرفتنى است نه دادنى
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار