محمد جواد مرادیان گفت: طی چند روز اخیر بیش از ۱۸۷ نفر که دارای اعلائم مسمومیت بوده‌اند به مراکز درمانی استان فارس مراجعه کرده‌اند و از مجموع این افراد ۱۶۴ نفر در این مراکز بستری هستند.
کد خبر: ۸۳۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵ 14 March 2020

تابناک فارس به نقل از مهر::محمد جواد مرادیان در خصوص بیماران اضافه کرد: از میان افرادی که به مراکز درمانی با اعلائم بیماری مراجعه کرده‌اند ۱۳۳ نفر در شیراز و ۵۴ نفر نیز از شهرستان‌های استان بوده‌اند.

مرادیان ادامه داد: در پی شیوع ویروس کرونا در ایران و شایعه تأثیر مصرف الکل بر مقابله با این بیماری متأسفانه ۲۳ نفر در فارس بر اثر مسمومیت الکل جان خود را از دست دادند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس از افزایش آمار مسمومیت‌ها به ۱۸۷ نفر و فوتی‌ها با الکل به ۲۳ نفر در استان خبر داد.

پیشتر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص مسمومیت با الکل اعلام کرده بود: بر اساس مستندات علمی، مصرف خوراکی الکل اتیلیک (اتانول) و یا غرغره کردن اتانول در محوطه دهانی هیچ‌گونه اثری در پیشگیری از عفونت کرونا ویروس جدید ندارد و با خطر بروز مسمومیت ناشی از اتانول همراه است.

در این اطلاعیه امده است: الکل متیلیک یا همان متانول، ضمن اینکه دارای اثرات ضد میکروبی بسیار ناچیزی در مقایسه با الکل اتیلیک (اتانول) است، به علت سمیت بالا، مصرف خوراکی آن با بروز مسمومیت‌های شدید، کوری و مرگ همراه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار