سومین جلسه کرونایی شورای سلامت لنده؛
رئیس شورای سلامت شهرستان لنده با تاکید بر ماندن شهروندان در منازل گفت: شورای سلامت با تدابیر لازم در راستای پیشگیری از این بیماری بطور شبانه روزی در حال تلاش است و توصیه ها و تذکرات لازم بموقع ارائه و اگر جایی لازم باشد از قوه قهریه برای امنیت و سلامت مردم استفاده خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۳۰۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۷ 14 March 2020

رئیس شورای سلامت شهرستان لنده با تاکید بر ماندن شهروندان در منازل گفت: شورای سلامت با تدابیر لازم در راستای پیشگیری از این بیماری بطور شبانه روزی در حال تلاش است و توصیه ها و تذکرات لازم بموقع ارائه و اگر جایی لازم باشد از قوه قهریه برای امنیت و سلامت مردم استفاده خواهیم کرد.

تابناک کهگیلویه و بویراحمد|جلسه اضطراری شورای سلامت شهرستان لنده امروز به ریاست فرماندار و با حضور اعضا در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

تصمیمات جدید شورای سلامت لنده در خصوص ایجاد محدودیت و ممنوعیت در بازار+تصویر
 سید خدادوست مو سوی  در ابتدای این جلسه با اظهار گلایه از بی تفاوتی برخی شهروندان گفت؛ با تمام توصیه ها و تذکراتی که به کرات در رسانه ها و  دیدار های چهره به چهره اعلام شد، متاسفانه شاهد هستیم برخی شهروندان هنوز بی تفاوت از کنار موضوعی به این مهمی میگذرند.

فرماندار موسوی افزود تنها با همدلی و مشارکت همه مردم مقابله با این بیماری میسر خواهد بود و انتظار میرود این عده کم نیز رعایت کنند.
 
وی خطاب به مردم لنده گفت:در سطح استان امروز ۲۶ نفر مبتلا به کرونا داریم ولذا خطر بیخ گوش همه ما است و این بدین معنی است که شدید ترین رفتارهای پیشگیرانه باید انجام شود.
 
فرماندار شهرستان لنده خطاب به بازاریان و کسبه نیز گفت؛ جلوگیری از شیوع این بیماری مهم ترین اولویت کاری است لذا در برخی موارد ناچار به استفاده از قوه قهریه و اهرم های حاکمیتی هستیم که مجبوریم در خصوص تعطیلی برخی صنوف بکار ببریم لذا انتظار داریم مردم همکاری لازم را داشته باشند.
فرماندار لنده اعلام کرد؛ پیرو مشارکت صنوف استان کهگیلویه و بویراحمد برای مبارزه با بیماری کرونا صنوف؛
۱) طلا فروشان
۲) بستنی بندان و آب میوه گیران
۳) آش فروشان و کله پاچه ای ها
۴) پارچه فروشان ( بزازان)
۵) کیف و کفش فروشان
۶) پوشاک
۷ ) موبایل فروشان و خدمات دهندگان
۸ ) لوازم برقی و الکتریکی ها
۹ ) بخشی از صنوف تعمیر کاران خودرو و تعویض روغنی ها
۱۰)رستورانها
۱۱)فست فودیها
۱۲)کبابی ها
۱۳کارواش ها
۱۴)باشگاهها
۱۵)پلاسکو فروشها

۱۶) آرایشگاه ها، تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.

موسوی فرماندار لنده در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به فعالین فضای مجازی نیز گفت؛ خبرها و اطلاعیه های مربوط به این بیماری از سوی مراجع ذی صلاح به صورت روزانه اعلام میشود ولذا از اعلام خبرهای کذب که باعث تشویش در جامعه میشود خودداری شود.

سید خدادوست موسوی در پایان سخنان خود با اشاره به مدیریت گروه های جهادی شهرستان و جوانانی که خود جوش به کمک دستگاه های دولتی بر آمدند اشاره و ضمن تقدیر و تشکر از این حرکت جهادی، شهرداری لنده را به عنوان دستگاه متولی روند پاکسازی و گند زدایی در شهرستان معرفی و اعلام داشت، کلیه عملیات پاکسازی و گندزدایی تحت مدیریت و هماهنگی با شهرداری باید انجام شود.
 
در ادامه این جلسه نیز نور محمد نعمتی با اشاره به زحمات صورت گرفته از سوی همه اقشار مختلف گفت:بحث فراگیر شدن بیماری کرونا یک امر مهم است و بدون شک باید این حساسیت در بین مردم نیز حاکم شوند.
وی افزود:نظارت و پیگیری امورات جهادی باید مدیریت شوند و یک دستگاه متولی داشته باشیم و صنوف باید تعطیل شوند تا بخشی از بازار تعطیل شود.
 
رئیس شبکه بهداشت و درمان لنده تصریح کرد: سم پاش های بزرگ از مهمترین ضروریات است که باید همه ادارات برای تامین آنان مشارکت لازم را  داشته باشند.
 
وی گفت؛ تامین یک خودرو برای تامین اب ژاول از موگرمون برای ضدعفونی مراکز شهر و ایجاد گیت های ورودی در فروشگاه ها ی بزرگ برای کاهش میزان الودگی ها که از ضرورت است.
 
نعمتی گفت:رانندگان خط ویژه و ناوگان مسافربری باید حتما ساماندهی شوند لذا حتما باید موارد بهداشتی لحاظ شوند.
 
وی گفت:تا امروز ۲۲مورد بیمار مشکوک داشتیم که از این تعداد هیچ کدام جواب ازمایش وی مثبت نبوده است ولی باید مردم حتما در خانه بمانند.
 
نعمتی گفت:اگر کسی علائم بیماری را داشته باشند باید سریعا با مراکز درمانی و اورژانس ۱۱۵تماس بگیرد تا در کمترین زمان ممکن ضمن رسیدگی به قرنطینه منتقل شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار