رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان قم از مردم خواست تا مراقب کلاهبرداران آگهي هاي اينترنتي باشند.
کد خبر: ۸۲۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰ 25 August 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ علي موالي اظهار داشت: شيوه انجام اين کلاهبرداري به اين صورت است که کلاهبرداران با ارسال ايميل، نامه و يا تماس تلفني به شما مشاغلي را پيشنهاد مي دهند که نياز به تلاش کم براي رسيدن به درآمد بالا دارد و يا پيشنهاد ارائه روش هاي تضميني براي دست يابي به مبالغ زياد پول را مي دهند. 

وي افزود: گاهي اوقات نيز ممکن است به صورت اتفاقي در معرض فرصت هاي شغلي دروغين در وب سايت هاي آگهي هاي تبليغاتي قرار بگيريد. 

سرهنگ موالي ادامه داد: برخي مشاغل ساده اي که به شما پيشنهاد مي شود، عبارت است از چسباندن پاکت هاي هديه، بسته بندي کالا که کالاي مورد نظر بايد از شرکت تهيه شود و در برخي موارد شما خود موظف به فروش اين کالا مي شويد و بايد وجه کالا را به شرکت پرداخت نمائيد .

رئيس پليس فتا استان قم اضافه کرد: در بيشتر مشاغل پيشنهاد شده درخواست وجه پيش پرداخت براي ارسال بسته هاي آغازين کار، محصولات شرکت يا برخي موارد مورد نياز طرح کاري مي شود، اگر شما اين مبالغ را پرداخت کنيد، کالايي دريافت نخواهيد کرد و يا اگر هم دريافت کنيد همان چيزي که انتظارش را داشته ايد و يا وعده آن به شما داده شده است، نيست. بعد از اتمام کارتان هم، کلاهبرداران از پرداخت کل دستمزد و يا بخشي از آن با اين بهانه که طبق استاندارد مورد نظر و انتظارات آنان نيست، امتناع مي کنند.

سرهنگ موالي در ادامه بيان داشت: نوع ديگري از کلاهبرداري که در قالب آگهي هاي استخدامي صورت مي گيرد اين گونه است که آن ها از شما درخواست مي کنند پولي را از حساب بانکي اتان براي شرکت هاي خارجي ارسال کنيد و در ازاء آن درصد پورسانتي را براي اين انتقال به شما پرداخت خواهند کرد، اگر جزئيات حساب بانکي اتان را در اختيار آنان قرار دهيد، از آن براي سرقت پول شما و يا ارتکاب ساير فعاليت هاي مجرمانه استفاده مي کنند.

وي با اشاره به نشانه هاي هشدار دهنده در اين رابطه اعلام کرد: شما به صورت اتفاقي با يک آگهي تبليغاتي مواجه مي شويد يا ايميل، نامه و تلفني را دريافت مي کنيد که به شما پيشنهاد شغل يا درآمد تضمين شده را مي دهد.

رئيس پليس فتا استان قم گفت: در اين پيام ادعا مي شود که با تلاش کم و با استفاده از کامپيوتر شخصي تان و يا با کار در منزل به مقادير زياد پول و يا درآمد تضمين شده دست پيدا خواهيد کرد و اين پيام فقط براي شما ارسال نشده است. 

سرهنگ موالي خاطرنشان کرد:در اين پيام از شما خواسته مي شود اطلاعات شخصيتان را در اختيار آنان قرار دهيد يا هزينه اي را براي دريافت اطلاعات بيشتر در مورد شغل يا دريافت بسته هاي آغازين پرداخت نمائيد و در اين پيام آدرس محل وجود ندارد فقط آدرس ايميل و صندوق پستي وجود دارد و همچنين  از شما خواسته مي شود به شخص ديگري پول انتقال دهيد.

وي با بيان اينکه چگونه از خودتان در برابر اين کلاهبرداري ها محافظت کنيد، توصيه کرد: به پيشنهادهاي کاري يا فرصت هاي کار در منزل که بدون درخواسته اتان برايتان ارسال مي شود، اعتماد نکنيد به ويژه آن هايي که پيشنهاد درآمد تضميني را مي دهند و يا شما را ملزم به پيش پرداخت هزينه هايي مي نمايند.

سرهنگ موالي هشدار داد: اگر شغلي مستلزم توليد يا فروش نوع مشخصي از کالا و خدمات است، بررسي کنيد که آيا براي آن بازار وجود دارد يا خير و نيز درخواست يک منبع براي تحقيق از اشخاص ديگري کنيد که قبلاً اين کار را انجام داده اند و يا محصول را استفاده کرده اند و تلاش کنيد که حتماً با اين افراد صحبت کنيد.

رئيس پليس فتا استان قم افزود: با کارفرما يا شرکتي که آدرس براي مراجعه ندارند معامله نکنيد، زيرا برقراري تماس و مبادله با آن ها دشوار خواهد بود.

وي ادامه داد:  از توافق با افرادي که تقاضاي وجه پيش پرداخت از طريقه حواله پولي، انتقال الکترونيکي، انتقال ارز بين المللي، کارت پولي يا ارز مجازي دارند، خودداري کنيد زيرا بازيابي پول هايي که به اين طريق ارسال مي شوند، دشوار است.

سرهنگ موالي در پايان اضافه کرد: هرگز با انتقال پول به افراد ديگر موافقت نکنيد، اين عمل پولشويي است و يک اقدام مجرمانه است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار