اجتماع فرهنگی که سیاسی شد:
مراسم تودیع سرپرست و معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش خراسان شمالی در حالی برگزار شد که معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی در این مراسم خطاب به نمایندگان احزاب و به خصوص مجلس با تذکر گفت:آموزش و پرورش را جولانگاه سیاسی بازی قرار نداده،از مدیران کل توقع سیاسی نداشته باشید و در عزل و نصب مدیران دخالت نکنید که با این رفتارها برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۸۲۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲ 25 August 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،محمد رحیم نوروزیان در آيين توديع سرپرست و معارفه مدير کل جديد آموزش و پرورش استان با بيان اين مطلب گفت:به نمايندگان احزاب و به خصوص نمايندگان مجلس توصيه مي کنم تا در خاطر داشته باشند که آموزش و پرورش سياسي نيست،اگرچه تمام فرهنگيان و معلمان اين دستگاه متفکر و تحليل‌گر هستند و در مسائل سياسي شرکت دارند ولي قرار نيست که آموزش و پرورش جولانگاه سياسي بازي ها بشود.

دغدغه آموزش و پرورش بايد بالا بردن سطح علمي دانش آموزان باشد و بايد به افزايش کيفيت آموزش توجه شود اين ها شاخص هاي اين دستگاه هستند.«محمد رحيم نوروزيان» تاکيد کرد: نمايندگان مجلس هميشه تذکر مي دهند ولي اين بار ما مي خواهيم به آن ها يک تذکر بدهيم و از آن ها بخواهيم که از مديران کل، توقع هاي سياسي نداشته باشند.

وي اضافه کرد: متأسفانه برخي از نمايندگان استان به اين رويه عادت کرده اند ولي قرار نيست که به عزل و نصب مديران با ديدگاه سياسي نگاه کنيم.وي با بيان اين که نمايندگان مجلس حق سوال دارند و در مقابل پاسخ هم به آن ها داده مي شود، عنوان کرد: اگر قرار باشد عزل و نصب مديران با نظر نمايندگان باشد، پس مدير و مسئول اجرايي چه کاره است؟ متاسفانه اين ها فکر مي کنند که با جابه‌جايي يک مدير مي توانند رأي مردم را جلب کنند ولي اين راه باطلي است، مگر مردم اين قدر سطحي‌نگر هستند که با جابه جايي يک مدير به سمت يک نماينده خاص سوق پيدا کنند؟وي ادامه داد: من به عنوان رئيس ستاد انتخابات استان به هيچ وجه اجازه نمي دهم که مسئولي را مجاب کنند که مطابق با انتظاراتي که وجود دارد عزل و يا نصبي را انجام دهد و با اين رفتارها حتماً برخورد خواهد شد.

معاون استاندار با بيان اين که امکانات بيت المال چيزي نيست که به همين راحتي بشود به نفع اشخاص خاص مورد استفاده قرار بگيرد، گفت: بايد اجازه بدهيم که مديران خودشان به تشخيص و مصلحت دستگاه خود، دست به انتخاب بزنند چون در آينده آن ها بايد پاسخگو باشند.

وي در ادامه با تشکر از همه دست اندرکاران آموزش و پرورش در دوران گذشته، افزود: توقع مردم از آموزش و پرورش انجام کارهاي علمي است و کسي توقع ندارد که آموزش و پرورش کار سياسي انجام بدهد.وي با اشاره به دستاوردهاي فرهنگي دولت گفت: مدارس خشتي و گلي استان مسئله اي بود که در دوره مديريت قبلي آموزش و پرورش استان مطرح شد و براي رفع اين مشکل بودجه خوبي در نظر گرفته شد.وي آموزش و پرورش را مهمترين اداره کل استان اعلام و تاکيد کرد: استان به لحاظ نيروي انساني هيچ مشکلي ندارد و حتي در رده هاي بالاي کشوري قرار دارد.

مشاور وزير آموزش و پرورش هم در اين آيين عنوان کرد: رشته رياضي و فيزيک در حال انقراض است و فقط 10 تا 12 درصد از دانش آموزان اين رشته را انتخاب مي‌کنند. در حالي که رشته رياضي و فيزيک يکي از رشته هاي ارزشمند و مورد نياز جامعه است.

دکتر«عمادي» ادامه داد: در حال حاضر 62 درصد از متقاضيان وارد رشته تجربي مي شوند و اين عدم تعادل ها در انتخاب رشته تحصيلي نشان از اين دارد که هنوز در جامعه ما نيازها به تقاضا تبديل نشده است.وي عنوان کرد: تا زماني که معلم ها الگوي رفتاري و اجتماعي دانش آموز نشوند، تعليم و تربيت محقق نخواهد شد.

وي افزود: اگر احساس کرديم که جايگاه معلم ارتقا يافته و دغدغه هاي معيشتي فرهنگيان برطرف شده است، آن روز مي توانيم مطمئن شويم که علم در جامعه ما اتفاق افتاده است، معلمان بايد از قشرهاي برخوردار جامعه بشوند.مدير کل جديد آموزش و پرورش خراسان شمالي هم در اين مراسم با ابراز خرسندي از اين که طي هفته دولت، سکاندار اين اداره کل شده است، گفت: کار اصلي در آموزش و پرورش در مدارس انجام مي شود وفقط در اداره کل تدارکات مهيا مي شود، براي همين بار سنگين را معلمان در مدارس بردوش دارند.

«براتعلي حاتمي» ادامه داد: با توجه به شعار سال بايد همدلي و همزباني با اوليا بيشتر شود و اين اطمينان در آن ها ايجاد شود که فرزندانشان در مکاني مطمئن و در خور خواسته هاي آن ها تعليم مي‌يابند و تربيت مي شوند.به گزارش خبرنگار ما، در اين آيين، «براتعلي حاتمي» به عنوان مديرکل جديد آموزش و پرورش معرفي و از زحمات «عباس سعيدي» سرپرست اين اداره کل تقدير شد.

گفتنی است سید محمد لنگری مدیرکل اسبق آموزش و پرورش استان برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در مهلت قانونی تعیین شده از سمت خود استعفا داد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار