مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: ریاست مجمع معلمان اصلاح‌طلب مازندران را منکر می‌شوم آموزش و پرورش پیگیر اجرای اهداف سازمانی است.
کد خبر: ۸۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷ 24 August 2015
سید علی قاسمی درگفت‌وگو با خبرنگار تابناک در مازندران در پاسخ به سوالی مبنی براینکه  شما به‌عنوان رئیس مجمع معلمان اصلاح‌ طلب در استان انتخاب شدید چه فعالیت‌هایی را پی‌گیر هستید، اظهار کرد: منکر این موضوع می‌شوم.
وی با اشاره به اینکه  به‌صورت موردی در دوجلسه شرکت کردم، افزود: از دوستان خواستم که فرد دیگری در جلسات پیگیر موضوع شود.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه سیاست‌ها و اهداف سازمانی برایم مهم است، اضافه کرد: هدف من اجرای برنامه‌های سازمانی نظام تعلیم و تربیت است از هرگونه فعالیت سیاسی معذورم.
*هرگونه فعالیت سیاسی در آموزش و پرورش تخلف اداری است
وی بیان کرد: آموزش و پرورش مازندران به سمت فعالیت‌های سیاسی نمی‌رود هرگونه فعالیت در این حیطه از سوی آموزش و پرورش تخلف اداری محسوب می‌شود.
این مسئول در پاسخ به سوالی دیگری مبنی بر اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان افاغنه در مدارس کشور مورد د تاکید رهبری است در این راستا مازندران چه اقداماتی داشته است، گفت:  سال گذشته حدود یک هزار دانش‌آموز تبعه افغانستان در مدارس مازندران تحصیل می‌کردند باتوجه به اینکه این استان از مناطق ممنوعه محسوب می‌شود طبق دستور رهبری ثبت نام جدید این دانش‌آموزان با هماهنگی استانداری و فرمانداری انجام می‌شود.
*پذیرش دانش‌آموزان تبعه افغانستان با دستور استانداری
قاسمی تصریح کرد: آموزش و پرورش مازندران آمادگی دارد تمامی لازم‌التعلیم‌های اتباع خارجی به ویژه تبعه افغانستان را با نامه استانداری و فرمانداری شهرستان در واحدهای آموزشی ثبت‌نام کند.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آموزش و پرورش مازندران برای سال تحصیلی 94-95 با کمبود نیروی انسانی در مقطع ابتدایی مواجه است و این نارسایی چگونه جبران می‌شود، اظهار کرد: برای ساماندهی معلمان در مقطع ابتدایی بخش را ازمعلمان مازاد سایر مقاطع به سمت ابتدایی هدایت کردیم و بخشی دیگر که کار ویژه‌ای است امسال از نگاه خیر مدیران و مسئولان مدارس غیردولتی استفاده شد تا مدارس کم جمعیت مناطق روستایی و کم برخوردار را زیر پوشش خود قرار دهند.
*مازندران حدود 3 هزار نیروی مازاد دارد
این مسئول افزود: بخش دیگر از کمبود معلمان مقطع ابتدایی از طریق خرید خدمات آموزشی انجام شد تا اول مهر به معنای واقعی در مازندران اجرا شود.
قاسمی در پایان سخنانش با اعلام اینکه مازندران حدود 3 هزار نیروی انسانی مازاد دارد، گفت: آموزش و پرورش مازندران برای استفاده از معلمان مازاد در مقاطع پایین‌تر و یا از شهری به شهر دیگر ابزار تشویقی در نظر گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار