متاسفانه آنچه کاملا مشهود ودر سطح جامعه بخصوص حوزه انتخابیه دهلران مورد مناقشه قرار گرفته ، دخالت برخی افراد دارای  منصب در سطوح بالای مدیریت در امور انتخابات این حوزه است که ورود دستگاه نظارتی واعمال قانون را ضروری کرده است .
کد خبر: ۸۲۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳ 07 February 2020

تابناک ایلام مجتبی کاور ::انتشار کلیپ یکی از کاندیدا های یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در چند روزگذشته در جنوب استان ایلام واکنش های مختلفی را در افکار عمومی در پی داشت.

این کاندیدا که به تازگی صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان احراز شده ،در کف خیابان و در جمع هواردان خود خواستار تغیر فرماندار ورئیس دفتر هئیت نظارت یکی از شهرستان حوزه انتخابیه شده است.

در کلیپ کوتاه  سخنان وی نکات  قابل توجه وتعامل بر انگیزی در خصوص دخالت برحی عوامل نظارت واجرایی شهرستانهای حوزه جنوب در انتخابات  وجود دارد که نباید به سادگی از کنار آن گذشت وبرابر قانون دفتر هئیت نظارت استان و رئیس ستاد انتخابات استان باید پاسخ گوی افکار عمومی باشند ،چرا که برابر ماده ۳۳- انتخابات هیچ‌یك از اعضای هیئت‌اجرایی و ناظرین شورای نگهبان و اعضای شعب ثبت‌نام و اخذ رأی نباید در حوزۀ انتخابیه با داوطلبان انتخابات به‌ترتیب ذیل خویشاوندی نسبی یا سببی داشته باشند: الف- خویشاوندی نسبی: پدر- مادرفرزند- برادر و خواهر. ب- خویشاوندی سببی: همسر و پدر- مادر- برادر و خواهر او. 

اما در حوزه انتخابیه دهلران  شاهد این هستیم که به این ماده قانونی توجه نشده  و برخی افراد که در راس امور قرار دارند در تلاش هستند که به کاندیدا های مورد نظر خود کمک نمایند که با ماده 33انتخابات مغایرت دارد

 از آنجایی که انتخابات نماد دموکراسی و مردمسالاری دینی است، باید مسئولان ارشد استان بخصوص رئیس دفتر هئیت نظارت ورئیس ستاد انتخابات استان برای جلوگیری از شائبه استفاده از قدرت برخی افراد که بستگان درجه یک آنها در عرصه انتخابات حضور دارند ،اجرای عدالت در بین کاندیداها مدنظر قرار گرفته و  برابر قانون عمل کنند.

متاسفانه آنچه کاملا مشهود ودر سطح جامعه بخصوص حوزه انتخابیه دهلران مورد مناقشه قرار گرفته ، دخالت برخی افراد دارای  منصب در سطوح بالای مدیریت در امور انتخابات این حوزه است که ورود دستگاه نظارتی واعمال قانون را ضروری کرده است .

بدون شک  افکار عمومی  به عنوان ناظران اصلی ،نظارهگر اجرای قانون از سوی آنها خواهند بود .امید است همه دستگاه های موثر  عی الخصوص دفتر نظارت بر انتخابات، قانون را در این خصوص نصب العین قرار داده  تا زمینه استفاده نادرست از قدرت برای برخی افراد حاضر در مناصب مدیریتی فراهم نشود . چرا که اجرای عدالت در انتخابات و عدم قرار گرفتن قدرت در خدمت برخی کاندیداها ، به حضور حداکثری مردم در پای صندوق های اخذ رای  منجر و شائبه ها نیز زودوده خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار