شهردار قم مطرح كرد:
نمادي در يك شهري جاودانه مي‌شود كه به هويت و فرهنگ مردم شهر برگردد و نمادهاي شهري فرهنگ ناملموس شهروندان هستند پس حساسيت آن‌ها زياد است. قم شاخصه‌هاي بارزي مانند وجود حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمكران ميعادگاه حضرت مهدي (عج) را در خود دارد كه بايد اين مهم در طراحي نمادهاي شهري لحاظ شود.
کد خبر: ۸۱۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴ 23 August 2015
به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در آیین اختتامیه جشنواره ملی نمادهای شهری رضوی که در سالن همایش‌های شهرداری مرکز قم برگزار شد، اظهار کرد: سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) با حضور نمایندگان ۳۱ استان ايران اسلامي و ۷۷ كشور برگزار شد.

شهردار قم با اشاره به اينكه شهر قم نيز در اين ميان تصميم گرفت كه جشنواره ملي نمادهاي شهري رضوي را برگزار كند، گفت: نمادهاي شهري بايد با شهروند مرتبط باشد، كردارها، باورها، فرهنگ و سبك زندگي مردم شهر بايد در اين نمادها هويدا باشد.

وی از افزایش جمعیت شهرنشین در استان قم خبر داد و گفت: شهروند نسبت به شهر خود دغدغه دارد اما شهرنشین دغدغه لازم را نسبت به شهر خود ندارد و اکنون بیش از 96 درصد جمعیت استان قم شهرنشین هستند.

وي عنوان كرد: نمادي در يك شهري جاودانه مي‌شود كه به هويت و فرهنگ مردم شهر برگردد و نمادهاي شهري فرهنگ ناملموس شهروندان هستند پس حساسيت آن‌ها زياد است.

شهردار قم بيان كرد: هويت مردم كشور ما اسلام و سيره نبوي است و به تبع آن در قم نيز به همين صورت است و قم شاخصه‌هاي بارزي مانند وجود حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمكران ميعادگاه حضرت مهدي (عج) را در خود دارد كه بايد اين مهم در طراحي نمادهاي شهري لحاظ شود.

سقاييان‌نژاد با بيان اينكه در قم علما و حوزه‌هاي علميه نقش پررنگي در هويت و فرهنگ اين شهر دارند، ابراز كرد: علماي شيعه محافظين مرزهاي اعتقادي جهان شيعه هستند، پس بايد در نمادها جلوه‌گر باشند؛ هم چنين شهر قم در انقلاب اسلامي پيشرو بوده بنابراين فرهنگ ايثار و شهادت نيز در اين نمادها جاري باشد.

وي اضافه كرد: جشنواره ملي نمادهاي شهري رضوي در واقع به دنبال خط دهي به معماران و هنرمندان عرصه نمادهاي شهري است كه اين اصول را در طراحي و ساخت نمادهاي شهري لحاظ كنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار