نقش ترکیه در حمایت داعش
روزنامه انگليسي تايمز وجود گروه تروريستي داعش در سوريه را به نفع دولت ترکيه میباشد.وقت آن رسيده است ترکيه تصميم بگيرد که يک هم پيمان باشد يا دشمن
کد خبر: ۸۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۱ 25 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از فرهيختگان آنلاين،روزنامه انگليسي تايمز در مقاله‌اي به قلم «روگر بويس» با عنوان "وقت آن رسيده است ترکيه تصميم بگيرد که يک هم پيمان باشد يا دشمن" به عزيمت سه دختر انگليسي از طريق ترکيه به سوريه براي پيوستن به گروه تروريستي داعش و رفتار متضاد مقامات ترکيه درقبال مبارزه با تروريسم اشاره کرد و نوشت: ترکيه به هم پيمان مبهمي در ائتلاف غربي ضد داعش تبديل شده است زيرا درحالي که بارها بر حمايت و مشارکت خود در حمله به عناصر گروه داعش و پيگرد آنها تاکيد مي‌کند، رفتار ترکيه در قبال استفاده از خاک اين کشور به عنوان گذرگاه اصلي عزيمت تندروها از سراسر جهان به عراق و سوريه براي پيوستن به گروه داعش به گونه‌اي ديگر است و فقط همين قدر مانده که ترکيه در فرودگاه خود تابلو بزند و روي آن بنويسد که "مسير جنگ مقدس از اين طرف است".

اين نويسنده افزود: برکسي پوشيده نيست که ترکيه دو هدف اصلي و روشن را دنبال مي‌کند، نخست سرنگون کردن بشار اسد رئيس جمهور سوريه و دوم سرکوب کردها و همين امر، حفظ گروه داعش را به يکي از ابزارهايي تبديل مي‌کند که ممکن است به آنکارا در رسيدن به اين دو هدف کمک کند، زيرا از يک سو حملات ائتلاف ضد داعش از مشروعيت اسد مي‌کاهد و از سوي ديگر کردها را به جنگ با اين گروه سرگرم مي‌کند.

روگر بويس در پايان مقاله اش از غرب خواست تا در ائتلاف با ترکيه در جنگ خود عليه گروه داعش موضع محتاطانه‌اي داشته باشد، چرا که آنکارا با اين گروه پيش از اينکه يک دشمن باشد، به عنوان يک اهرم براي تحقق اهدافش تعامل مي‌کند.

براساس اطلاعات واصله،ترکیه علیرغم ظاهر سازی در زمینه مبارزه با داعش،در مجموعه ساختمانهایی در 20 کیلومتری شهر آنتالیای ترکیه منطقه ایی به نام کوندور وجود دارد که در این ساختمانها تعداد زیادی از اتباع خارجی شامل،روسیه،اوکراین،عراق،سوریه،لیبی وسودان حضور دارند. سن این افراد که بین 15 تا 30 سال میباشد در این ساختمانها سکونت دارند.محوطه این ساختمانها توسط ژاندارمری ترکیه محافظت میشود .این افراداز کلیه امکانات رفاهی برخوردار هستند.

گفته میشود این افراد همه روزه برای آموزش توسط تعدادی اتوبوس از این مکان خارج میشوند و پس از مدتی مجددا به محل قبلی خود باز میگرداند.

همچنین سازمان اطلاعاتی و امنیتی ترکیه میت ،در امر آموزش و حمایت این افراد و کلیه کسانیکه به داعش می پیوندند نقش موثر و تعیین کننده ایی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار