کد خبر: ۸۱۰۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰ 22 August 2015


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صومعه‌سرا گفت: بیشترین و شایع‌ترین مشکل این عزیزان عدم‌اشتغال فرزندانشان است.
خبرگزاری فارس: بی‌کاری فرزندان شهدا و ایثارگران در صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا ، محسن خلوص دهقان‌پور عصر امروز در مراسم بزرگداشت سالروز بازگشت آزادگان به مهین در مجتمع فرهنگی و تفریحی مهرگان ضیابر این شهرستان، اظهار کرد: همه ما مدیون خون شهدا و ایثارگری جانبازان و آزادگان هستیم.

وی با بیان اینکه گیلان دارای 8 هزار شهید والا مقام است، افزود: سهم شهرستان صومعه‌سرا 528 شهید است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صومعه‌سرا توجه آزادگان را مهم خواند و ادامه داد: توجه به آزادگان نباید تنها در حد حرف باشد و مسئولان باید در عملاً نیز توجه ویژه‌ای به آنها نشان دهند.

وی به وجود برخی مسایل و مشکلات آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا اشاره کرد و گفت: تا جایی که ضوابط و قانون به مسئولان اجازه می‌دهد باید به این مشکلات رسیدگی و برطرف شود.

دهقان‌پور صومعه‌سرا را دارای 100 گلزار شهدا عنوان کرد و یادآور شد: 467 شهید والا مقام شهرستان دارای پرونده در اداره بنیاد و امور ایثارگران شهرستان هستند.

به گفته وی 337 نفر از والدین این شهدا در قید حیات بوده و 56 نفر از همسران شهدا در اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل پرونده داده‌اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صومعه‌سرا 8 نفر از فرزندان شهدا را دارای پرونده و زیرپوشش این بنیاد برشمرد و اظهار کرد: یک‌هزار و 57 جانباز جنگ تحمیلی نیز در این اداره دارای پرونده هستند.

وی به تعداد 148 نفر آزادگان صومعه‌سرا اشاره و گفت: صومعه‌سرا دارای 10 خانواده دو شهید و هشت خانواده تک فرزند ذکور و شهید است.

دهقان‌پور تعداد شهدای کارگر و کارمند صومعه‌سرا را به تربیت 14 و 21 نفر اعلام و یادآور شد: صومعه سرا 32 شهید جاویدالاثر، شش آزاده وفات یافته، 239 شهید ارتشی و 21 شهید نیروی انتظامی دارد.

وی در ادامه به برخی از مشکلات آزادگان و ایثارگران شهرستان اشاره کرد یادآور شد: بیشترین و شایع‌ترین مشکل این عزیزان عدم‌اشتغال فرزندانشان است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری و تعامل اداره‌ها و مسئولان شهرستان و حتی استان بخشی از این مشکل را برطرف کنیم.

 به گزارش فارس، خاطره‌گویی برخی آزادگان و اجرای نمایش و پخش کلیپ از برنامه‌های دیگر این ویژه برنامه بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار