پایگاه تحلیلی خبری سیب و سوران مطلبی با عنوان 'خرما میوه ای کامل و مقوی' منتشر کرده است.
کد خبر: ۸۱۰۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲ 22 August 2015
دراین مطلب آمده است: خرما میوه ای است بهشتی و بسیار مقوی، که مواد معدنی بسیاری چون آهن، پتاسیم ، روی ، منگنز و ویتامینهای A،B وE را داراست. تحقیقات درباره ی خرما نشان داده که این میوه بهشتی می تواند از بسیاری از سرطان ها مانند سرطان کولون، معده و غیره پیشگیری کند. 

به گزارش سیب وسوران، یکی از خواص خرما ملین بودن آن است به شرطی که 6 تا 7 عدد خرما را در 2 لیوان آب جوش خیس کرده و صبح و شب آن را به صورت گرم بنوشید و یا مقداری خرما میل کنید و بلا فاصله یک یا دو لیوان آب گرم روی آن بنوشید. خاصیت دیگر خرما، خنثی کردن اسید اضافی معده است و از آنجا که زیادی اسید معده باعث ترش کردن و دل درد می شود، بنابراین هر وقت دل درد گرفتید می توانید از فرمول چینی ها درطب سنتی چینی استفاده کنید، بدین طریق که 2 تا 3 عدد خرمای تازه و له شده را در آب جوش بیاندازید و بعد آن را هم زده و بنوشید. خرما را بعنوان میوه نیز می توانید مصرف کنید.

همچنین حتماً برای خواب راحت تر و آرامش بیشتر شام خود را حدود ساعت 7 بعداز ظهر خورده و قبل از خواب یک عدد خرما و یک لیوان شیر گرم میل کنید .

خرما برای افراد سالمند و بچه ها بسیار مفید است. سعی کنید به جای قند و شکراز خرما برای نوشیدن چای استفاده کنید و یا در طباخی از آن استفاده بیشتری ببرید. ورزش کاران به علت فعالیت زیاد به طور حتم باید ازعصرانه ای مقوی که با خرما تهیه شده باشد، استفاده کنند.

برای مثال خرما و شیر را به همراه نصف فنجان آب آناناس تازه، یک قاشق پودر نارگیل و یک قاشق آناناس خرد شده، در مخلوط کن ریخته و معجون فراهم آمده را میل فرمایید.

صد گرم خرمای تازه دارای 163 کیلو کالری انرژی، 9/0 گرم پروتئین، 3/0 گرم چربی ، 38 گرم گلوسید ،30 میلی گرم فسفر، 3/1 میلی گرم آهن ، 51 میلی گرم کلسیم، 10 میلی گرم ویتامینC می باشد . صد گرم خشک آن دارای 300 کالری انرژی ، 2 گرم پروتئین ، 6/0 گرم چربی ، 73 گرم گلوسید ، 60 میلی گرم گوگرد ، 50 میلی گرم فسفر ، 650 میلی گرم پتاسیم ، 65 میلی گرم منیزیم ، 70 میلی گرم کلسیم ، 2 میلی گرم آهن ، 2/2 میلی گرم نیاسین می باشد. سدیم و ویتامینA آن قابل توجه نیست.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار