کد خبر: ۸۰۹۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷ 22 August 2015

مدیرعامل انجمن ام اس استان البرز گفت: دو هزار و 700بیمار ام اسی در البرز زندگی می‌کنند.

ویدا محمودی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، گفت: دو هزارو 700بیمار مبتلا به ام اس در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز ثبت نام شده‌اند که هزارو 500مورد ازآنها عضو انجمن ام اس شده‌اند.

وی با اشار به هزینه‌های بالای درمان این بیماری، افزود : در استان البرز هیچ مرکز آزمایشگاهی و ام آر ای رایگان برای این افراد وجود ندارد و تنها کاری که انجمن ام اس برای این بیماران انجام می‌دهد بیشتر در بخش مشاوره، ارائه امکانات رفاهی نظیر استخر، برگزاری کلاس و اردوهای تفریحی رایگان در کرج است.

مدیرعامل انجمن ام اس استان البرز خاطرنشان کرد: این بیماری فرد را مبتلا به ضعف عضلانی، دوبینی، بی‌حسی، عدم تعادل و ضعف حرکتی می‌کند و به هیچ عنوانی ام اس عامل مرگ این بیماران نخواهد بود.

محمودی ادامه داد: عوامل محیطی مانند رژیم غذایی نامناسب، مصرف سیگار و فشارهای روحی می‌تواند موجب جهش ژن‌ها شوند و در افرادی که ژن‌های مستعد به بیماری ام اس دارند، این عوامل می‌تواند بیماری را فعال کند.

مدیرعامل انجمن ام اس استان البرزخاطرنشان کرد: کمبود ویتامین دی می‌تواند یکی دیگر از عوامل این بیماری باشد به طوری که این بیماری در مناطقی که تابش آفتاب کمتر است، شایع‌تر است اما از آنجاییکه عوامل دیگری در بروز آن دخالت دارد مسائلی مانند فشارهای روحی و رژیم غذایی نامناسب در ابتلا به ام اس اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند.

وی در پایان گفت: متاسفانه این انجمن مراکز دولتی برای بستری بیماران ام اس ندارد و هزینه‌های بالا باعث مراجعه نکردن افراد به بیمارستان‌ها می‌شود و رفع مشکلات این بیماران همت مسئولان را می‌طلبد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار