سرپرست زندان های استان ایلام:
سرپرست زندان های ایلام گفت : حترام به حقوق اقلیت ها و تلاش در رفع تبعیض و نقض حقوق آنان، یکی از مسائل مبتلابه حقوق بشر دنیای ماست و ایران با تمدن غنی خود، سالیان متمادی است که قومیت ها و مذاهب گوناگون را گرد هم آورده است.
کد خبر: ۸۰۸۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴ 24 December 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ توفیق مهدیزاده در بازدید اخیر خود از زندان های استان بر رعایت حقوق اقلیت ها در زندان تأکید داشت.

وی  با اشاره به خدماتی که در سطح زندان ها برای زندانیان و بخصوص اقلیت های مذهبی ارائه می گردد، بیان داشت: احترام به حقوق اقلیت ها و تلاش در رفع تبعیض و نقض حقوق آنان، یکی از مسائل مبتلابه حقوق بشر دنیای ماست و ایران با تمدن غنی خود، سالیان متمادی است که قومیت ها و مذاهب گوناگون را گرد هم آورده است.

سرپرست زندان های ایلام اظهار  داشت: طبق قانون اساسی، اقلیت های دینی از امکانات خاص آیین خود بهره مندند که تضمین کننده حقوق آنان مطابق اسناد بین المللی حقوق بشر نیز می باشد. مهدیزاده افزود: بر اساس این قانون، آنان از حقوق متنوعی مانند حقوق سیاسی، اجتماعی، مدنی و … بهره مند هستند؛ که مجموع این حقوق سبب می شود شأن انسانی آنان رعایت و هویت اقلیتی آن ها نیز مستدام گردد.

وی در پایان گفت: ارائه خدماتی چون مهارت آموزی، فعالیت های بازپرورانه، بستر سازی اشتغال و خودکفایی، اقدامات بهداشتی و درمانی، روانکاوی و رواندرمانی، بازسازگاری اجتماعی و بررسی شخصیتی با استفاده از روش های نوین روانشناسی، مددکاری و اصلاح و تربیت از جمله برنامه های هدفمندی است که به بازگشت سالم زندانیان به جامعه منتج می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار