موسوی‌لاری در گفت‌وگو با «تابناک»؛
به گفته وی، البته اختلاف سلیقه‌ها بین جریانات، گروه ها و احزاب سیاسی طبیعی است، چون وقتی می‌گوییم حزب کارگزاران یا حزب اعتماد ملی به معنای سخن گفتن از دو سلیقه حتی در دل اصلاح طلبی است؛ پس نباید این را به معنای افتراغ نگاه سیاسی ارزیابی کرد.
کد خبر: ۸۰۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷ 19 December 2019
 
عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز با ابراز امیدواری نسبت به اینکه هیچ اختلاف نظری بین اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس وجود نداشته باشد و در نهایت این طیف سیاسی به یک لیست واحد انتخاباتی برسند، گفت: حضور مردم پای صندوق‌های رای وابسته به عملکرد نهادهای اجرایی و نظارتی است.
حجت الاسلام والمسلمین «عبدالواحد موسوی لاری» در گفت و گو با خبرنگار «تابناک» درباره چگونگی ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری با توجه به فضای سیاسی موجود در کشور، اظهار کرد: انتخابات و فضای انتخابات به عوامل متعددی بستگی دارد و بخش عمده آن به دستگاه‌های مسئول (هیات‌های اجرایی و نظارتی) یعنی وزارت کشور و شورای نگهبان باز‌می گردد.

وی افزود: اینکه فضای سیاسی کشور انتخاباتی شود یا نشود، به عملکرد نهادهای اجرایی و نظارتی برمی‌گردد و اگر این نهاد خوب عمل کند، مردم اعتماد خواهند کرد و پای صندوق می‌آیند، اما اگر این نهادها رفتار یکجانبه‌ای داشته باشند و قبل از رای مردم، افرادی را از صحنه خارج کنند، طبیعی است که مردم رغبتی برای حضور در انتخابات نشان نخواهند داد.

اصلاح‌طلبان برای ارائه لیست در سراسر کشور مشکلی ندارند/ عملکرد شورای نگهبان و وزارت کشور میزان حضور مردم پای صندوق رأی را مشخص می‌کند/ کارگزاران و اعتماد ملی اختلافی با سایر اصلاح‌طلبان ندارند

عضو مجمع روحانیون مبارز در پاسخ به این که روی سخنان شما درباره بررسی صلاحیت کاندیداهای اصلاح طلب است، تصریح کرد: در رابطه با کاندیداها به خصوص اصلاح‌طلبان نیز اگر همین افرادی که در تهران و شهرستان‌ها برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کردند، تایید شوند، ما امکان ارائه لیست داریم. این در صورتی است که بسیاری چهره‌ها از حضور در انتخابات مجلس خودداری کردند.

وی با اشاره به اینکه دوستان خوبی از بدنه اصلاحات برای انتخابات مجلس ثبت‌نام کردند که شایستگی حضور در مجلس آینده را دارند، خاطرنشان کرد: بی گمان می‌توانیم از وجود این افراد برای ارائه لیست استفاده کنیم. از این روی، بنده دشواری پیش روی جریان اصلاحات برای تهیه یک لیست اصلاح‌طلبانه نمی‌بینم.

موسوی لاری اضافه کرد: هرچند ما دوست داشتیم شرایط به گونه ای باشد که در بین بسیاری از چهره‌های مطلوب جامعه این رغبت ایجاد شود و آنها نیز در صحنه حضور پیدا کنند، حالا این افراد نیامدند و این یک مساله است که باید در جای خود مورد بررسی قرار گیرد. باید تاکید کنم که ما (اصلاح طلبان) در شرایط موجود هم از ارائه لیست ناامید نیستیم.

وی تاکید کرد: نوع رفتار متولیان امر بدون شک در روند انتخابات بسیار مهم است، تا فرصت برای کسانی که ثبت‌نام کردند به وجود بیاید و آنها در عرصه رقابت حاضر شوند. از این روی، اگر اجازه دهند ما از نظر بستن لیست و ارائه آن به مردم هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

عضو مجمع روحانیون مبارز در پاسخ به این که آیا اصلاح‌طلبان با توجه به وجود اختلافات میان احزاب عضو شورای عالی سیاستگذاری یک لیست در کلانشهرهایی چون تهران ارائه خواهند داد یا ممکن است شاهد ارائه چند لیست با توجه به وجود برخی اختلافات باشیم، گفت: احزابی که نظریات و آرای متفاوتی دارند، همه عضو شورای عالی سیاستگذاری هستند و در این جبهه شکل گرفته حضور دارند.

به گفته وی، البته اختلاف سلیقه‌ها بین جریانات، گروه ها و احزاب سیاسی طبیعی است، چون وقتی می‌گوییم حزب کارگزاران یا حزب اعتماد ملی به معنای سخن گفتن از دو سلیقه حتی در دل اصلاح طلبی است؛ پس نباید این را به معنای افتراغ نگاه سیاسی ارزیابی کرد.

موسوی لاری با ابراز امیدواری نسبت به اینکه هیچ اختلاف نظری بین اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس نباشد و در نهایت این طیف سیاسی به یک لیست واحد انتخاباتی برسند، اظهار کرد: احزاب عضو شورای عالی سیاستگذاری متعهد هستند که به نظر جمع پایبند بمانند؛ از این روی، هرچه در جمع توافق شدند مورد تصویب اعضا خواهد بود و مشکلی در این راستا وجود ندارد.منبع/تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار