با برگزاری آیین اختتامیه پنجمین جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری های کشور در گیلان، برگزیدگان این جشنواره معرفی و تقدیر شدند.
کد خبر: ۸۰۶۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹ 22 August 2015
 آیین اختتامیه پنجمین جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری های کشور، پیش از ظهر امروز پنج شنبه 29 مرداد 94 با حضور مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران گیلان و اهالی رسانه کشور و استان در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا (ص) رشت برگزار شد.
 
قرائت پیام علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بخش های موضوعی جشنواره بین المللی امام رضا (ع) توسط فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و دبیر جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری ها و ارائه گزارش جشنواره توسط وی، حرکت نمادین خدام حرم مطهر سید جلال الدین اشرف (برادر امام رضا (ع)) در سالن و چاووشی خوانی استاد رحیم پور سیاهکلی، اجرای نمایش کوتاه «یک مرد یک پیراهن» به کارگردانی علی حاج علی عسکری توسط گروه تئاتر ترنم وارش رشت، پخش چندین نماهنگ، سخنرانی محرابی مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد و رنجکش مدیرکل اجتماعی استانداری گیلان، ارائه گزارش بنی اسدی نماینده بنیاد امام رضا (ع) و قرادت بیانیه هیأت داوران توسط مقدسی رییس این هیأت از بخش های متفاوت مراسم اختتامیه بود.
 
در پایان مراسم نیز از صاحبان 17 اثر برگزیده پنجمین جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری های کشور در بخش های مختلف به شرح ذیل تقدیر به عمل آمد:
 
در بخش سرمقاله و یادداشت؛ مرضیه شریفی با درج اثر «دانشگاه رضوی: حلقه ی اتصال علم و ایمان» در فصلنامه توسعه علوم رفتاری اصفهان حائز رتبه نخست شد.
 
غلامرضا بنی اسدی با «شیعه امام رضا(ع) با مردم مهربان است» در روزنامه خراسان و کبری سعادتی با «دل حریم کبریاست» در ماهنامه امید اردبیل به ترتیب رتبه های دوم و سوم این بخش را به خود اختصاص دادند.
 
در بخش گزارش؛ مهدی عسکری با اثر «زندگی اینجا به رنگ آسمان است، ساعاتی در میان آسمانی های آسایشگاه معلولان ذهنی شهید بهشتی» در روزنامه خراسان اول شد.
 
رتبه های دوم و سوم این بخش نیز به ترتیب به مهدی ارجمند با «سر ارادت ما و آستان حضرت دوست، شرح مختصری از سبک هنری و پابوسی هنرمندانه استاد فرشچیان» در روزنامه جوان و خدیجه زمانیان با «نیست در عالم زهجران تلخ تر، گزارشی درباره آن هایی که ممکن است در ازدحام این روزهای حرم گم بشوند» در روزنامه قدس اعطا شد.
 
در بخش تیتر؛ رتبه های اول تا سوم جشنواره به زهره کهندل با اثر «دعوت به نور و نمک، روزه داران مشهدی هر شب به ضیافت اکرام رضوی دعوتند» سیده فائقه موسوی با «نقاره های حرم یار بشارت میلاد دادند» و صدیقه رضوانی نیا با اثر «از رویای صادقه تا صدقه جاریه» در روزنامه قدس تعلق یافت.
 
در بخش مقاله؛ «دل را به رضای دوست راضی گردان، سیری در ساختار بخشودگی در سیره رضوی» اثر مشترک مرضیه شریفی و مسعود شریفی در فصلنامه توسعه علوم رفتاری اصفهان اول شد و رتبه سوم به «دانش و تربیت در گفتار و رفتار امام رضا(ع)» اثر ساقی نصیری از روزنامه آبشار آذربایجان غربی رسید. این بخش رتبه دوم نداشت.
 
در بخش مصاحبه نیز؛ صدیقه رضوانی نیا با «آفریقا زیر هجمه فرقه های وهابی است، گفت و گو با حجت الاسلام العوالی  مبلغ شیعی و هم درس سید حسن نصرالله» در روزنامه جوان و سمانه عبدی با «ضرورت بهره گیری از قدرت نرم آستان قدس رضوی برای مقابله با جریان های فکری داعش، گفت و گو با دبیر کنگره بین المللی خطر جریان تکفیری» در روزنامه قدس به ترتیب اول و سوم شدند. این بخش نیز رتبه دوم نداشت.
 
در بخش خبر؛ هیأت داوران اثری را حائز رتبه ندانست و فقط سه اثر «تیم مذاکره کننده هسته ای به پابوس امام رضا(ع) آمد» محمدجواد رنجبر در روزنامه خراسان، «دهه کرامت با قاب دو درصد» مریم عرفانیان در خبرگزاری مهر و «فرصت ویژه برای انتخاب نام رضا و معصومه در دهه کرامت» حسن احمدی فرد در روزنامه قدس را شایسته تقدیر معرفی کرد.
 
هیأت داوران جشنواره در بخش عکس نیز اثری را حائز رتبه ندانست و در بخش تقدیر ویژه از راحله ندافی مقدم به دلیل خلاقیت و نگاهی نو در درج اثر «زندگی ام سرشار از کرامت حضرت رضا است، بانوی کشاورزی که کتابش برگزیده جشنواره های ادبی شد» در روزنامه قدس تقدیر نمود.
 
همچنین در بخش جنبی پنجمین جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری های کشور؛ از محمد اسماعیل لطفی دیبا مدیر روزنامه نقش قلم، حسن جعفری مدیر روزنامه آوای شمال، سید حسین ضیابری مدیر هفته نامه هاتف، علی کریمی پاشاکی مدیر هفته نامه گیلان بهتر و معصومه نیک کار مدیر خبرگزاری ایسنا - دفتر گیلان به دلیل درج مطالب با موضوع زندگانی امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) و انعکاس مناسب اخبار جشنواره تقدیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار