کد خبر: ۸۰۲۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵ 21 August 2015

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اکنون بیش از 10 میلیون نفر در کشور زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری فارس: چتر حمایت بیمه سلامت بر سر 10 میلیون نفر در کشور/اجرای طرح مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج در کشور


علی ربیعی صبح امروز در جلسه رونمایی گام نخست طرح توانمندسازی روستاییان و در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان حفظ بیت‌المال و حقوق مردم و اعلام آمار واقعی را مبنای کار دولت دانست.

وی با بیان اینکه برای امیدواری مردم در جامعه تلاش می‌کنیم، افزود: در شرایطی فعالیت خود را آغاز کردیم که فضای ناامیدی در جامعه حاکم بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تصریح بر اینکه دولت چند سیاست را به طور هم‌زمان دنبال می‌کند، گفت: در بحث سیاست خارجی به اهداف خوبی دست یافته‌ایم و ژئوپلتیک سیاسی که در مذاکرات هسته‌ای به دست آورده‌ایم بسیار موثر بود.

وی ادامه داد: اکنون شرایطی حاکم شده که بسیاری از سرمایه‌گذاران بزرگ دنیا خواستار ارتباط و سرمایه‌گذاری با ایران هستند و این سیاست خارجی همچنان ادامه دارد، علاوه بر عزت، موجب ایجاد تعامل برای جذب سرمایه خارجی می‌شود.

ربیعی با اشاره به اینکه تمام این موفقیت‌ها در سایه هدایت‌های مقام معظم رهبری و تلاش دولت تدبیر و امید حاصل شده است، افزود: دولت سیاست رفاهی را دنبال می‌کند و از سیاست صدقه‌ای رویگردان است.

این مسئول اظهار کرد: روزی که طعم برنج و چای غیر ایرانی را در کشور چشیدیم به اقتصاد ما لطمه خورد از این رو دولت در تلاش است تا از واردات این محصول بکاهد.

مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برخورداری از رفاه را حق مردم دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته افرادی که سوءتغذیه داشتند را شناسایی کرده و به آنها پروتئین و کالری تغذیه کردیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه برای شناسایی این افراد بانک اطلاعاتی موثری وجود نداشت، تمام تلاش خود را برای شناسایی آنها به‌کار گرفتیم.

ربیعی درباره اجرای طرح بیمه سلامت متذکر شد: اکنون بیش از 10 میلیون نفر زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند و پیش‌بینی می‌شود که 6 میلیون نفر دیگر واجد شرایط هستند و به خاطر افزایش تعداد بیمه‌شدگان منابع ما محدود است.

وی از اولویت پیگیری بهبود وضع دفترچه‌های بیمه خبر داد و یادآور شد: انجام مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج نیز در دستور کار قرار دارد و به‌زودی در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره طرح بیمه روستایی اظهار کرد: بسیاری از روستاییان از اجرای این طرح بی‌اطلاع هستند، از این رو درخواست می‌شود اطلاعات لازم از طریق فرمانداری‌های استان در اختیار روستاییان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دولت برای کاهش نرخ تورم در تلاش است، یادآور شد: برای مشاغل خرد و کوچک در جلسات اشتغال، برنامه‌ریزی می‌کنیم.

ربیعی حضور محمدباقر نوبخت در بدنه دولت را یک امتیاز برای گیلان خواند و خاطرنشان کرد: تمام وزرا به دنبال نوبخت برای انجام کارها هستند.

وی با تصریح بر اینکه برای ایجاد یک شغل 3 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است، متذکر شد: برای فراهم کردن این سرمایه و برطرف شدن بیکاری باید برنامه‌ریزی شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در گیلان افزود: طبق بررسی‌ها متوجه شدیم بیمه اجباری استان که متعلق به افراد شاغل است، افزایش یافته و 3 هزار و 400 نفر از تعداد بیمه بیکاری در گیلان کاسته شده است.

وی با بیان اینکه دولت مشاغل کاربر را دنبال می‌کند، متذکر شد: مشاغل کاربر می‌تواند راهکار مناسبی برای کاهش بیکاری باشد.

ربیعی اضافه کرد: اگر تعاونی‌ها بخواهند در سطح گسترده سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی کنند، وام مناسبی در اختیارشان قرار می‌دهیم و برای برطرف شدن مشکل اشتغال افراد معلول نیز برنامه‌هایی داریم.

وی تصریح کرد: دولت در شرایطی به رأس کار آمد که شرایط کشور قابل قبول نبود و مردم به ما دل بستند و از این‌رو باید حتماً دولت موفق باشد.

این مقام ارشد وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبارزه با فساد را از دیگر برنامه‌های دولت عنوان کرد و یادآور شد: نباید رسیدگی به فقرا و تهیدستان جامعه را فراموش کنیم و از تمام کارگزاران دولت انتظار می‌رود با اخلاق خداپسندانه عمل کنند.

به گزارش فارس، وزیر رفاه تا ساعتی دیگر با انجمن صنفی کارفرمایان و کارآفرینان و ... نشست برگزار می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار