فرماندار لنگرود؛
و گاهی هم در مناسبات مذهبی ، منابر و مجالس وعظ رابه تریبونی برای اظهار دلواپسی خود ، تبدیل می کنند!
کد خبر: ۸۰۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱ 20 August 2015
جوادپور فرماندار لنگرود : این کار غیر اخلاقی ، غیر انسانی و غیر ولایی ست !! ضمن اینکه گویا ایشان معنای مذاکره را نمی دانند که ،در واقع مذاکره نوعی بده بستان است و فراز و فرود دارد ،و بعد اینکه ،در مسائل سیاست خارجی منافع و مصالح ملی است که اهمیت دارد نه مسائل جناحی و حزبی

تابناک گیلان: بدون شک مذاکرات هسته ای تاثیر عمیقی بر فرهنگ  ، ادبیات و مناسبات سیاسی کشور داشته است ، حتی بر فرهنگ عامه ، عبارات  ، کلمات و مفاهیم جدیدی افزوده است.اما آنچه در این میان ، به طنزی تلخ شباهت دارد ، ظهور طیفی از نظریه پردازان پرسروصدا وپر حاشیه فضای سیاسی کشور است که خود را  "دلواپس " نامیده اند.

گاهی در حاشیه صحن مجلس ، خود را زبان گویای رهبری می نامند ، گاهی در مناظرات و مباحثات چنان پرشور و حرارت سخن می گویند و همه را متهم به وادادگی و سازش می نمایند که گویی از همه پیشگامان نظام و انقلاب دلسوزترند!!

و گاهی هم در مناسبات مذهبی ، منابر و مجالس وعظ رابه تریبونی برای اظهار دلواپسی خود ، تبدیل می کنند!

در اینکه دلواپسان هم باید آزادی ابراز عقیده داشته باشند ، شکی نیست ، اما مذاکرات هسته ای فصلی پیچیده و پر فراز و نشیب از تاریخ این کشور است ، که باید موشکافانه ، با دقت نظر فراوان و به دور از احساسات و حاشیه پردازی و مهمتر از همه ، در چارچوب واقعیتهای دیپلماسی و فضای حاکم بر جامعه جهانی ،مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد. ویژگی هایی که به نظر می رسد ، در طیف موسوم به دلواپسان ، جایگاه خااصی نداشته و کمتر دیده می شود.

گزارش ذیل ، گفتگوی اختصاصی آقای جوادپور فرماندار شهرستان لنگرود با پایگاه خبری تحلیلی تدبیر شرق است که در پاسخ به این دلواپسی های گاه و بی گاه و همراه با عصبانیت بیان شده است؛

بهانه این گفتگو و متن پاسخ ایشان را از زبان خودشان بخوانید :

مردم ایران ، مسلمان و شیعه جعفری هستند و سالروز شهادت امام جعفر صادق در اکثر شهرها ، از جمله لنگرود که مردم بسیار متدین وعلاقه مند به خاندان عصمت و طهارت دارد ؛ به شکل عاشورایی برگزار میگردد ، بنده هم بر حسب وظیفه ، توفیق شرکت در این مراسم را در جوار مزار مطهر شهدا داشتم

حجه السلام مهدوی که مسوول نهاد رهبری در دانشگاه گیلان هستند در آن منبر آیه " اشداء علی اکفار........" را تلاوت کردند ومذاکره کنندگان هسته ای را متهم به بزک کردن استکبار متهم نمودند و چنان عصبانیتی در کلام ایشان بود که به قسمت " رحماء بینهم....." ایه نرسیدند!!!ایشان عبارات ناشایست متعددی  را تلویحا" به ریاست جمهور و منتخب مردم و شخص اول اجرائی کشور ، نسبت دادند که جای بسی تاسف داشت!!!ودر این میانه تیم مذاکره کننده هسته ای هم طبعا" بی نصیب نماند ، حتی شادی مردم هم به گمان ایشان ، " به هر سازی رقصیدن طیف بالای شهر نشین جامعه " قلمداد شد !!عده ای دیگری را هم "انقلابی پشیمان " نامیدند!!

به نظر من ، ایشان مسیر بدی را انتخاب کردند ، چنانکه تقریبا " بخش مهمی از  فرمایش  مقام معظم رهبری راجع به مذاکرات هسته ای وتیم مذاکره کننده را نادیده گرفته و به آن اشاره نکردند!!

اینکه مقام معظم رهبری ، تیم مذاکره کننده را امین ، شجاع ، غیور ، فرزندان انقلاب و نظام نامیدند .

این توهین به تیم مذاکره کننده بود و توهین به رئیس جمهوری که استاد حقوق بین الملل ، عضو مجلس خبرگان و نماینده اعتدال و عقلانیت ما در جامعه جهانی پر از آشوب وجنگ است.

بنده خطاب به آقای مهدوی وهمفکران ایشان ، نکاتی را متذکر می شوم ؛

نکته اینکه ؛در حوزه مذاکرات هسته ای ،ادبیات دولت همان ادبیات مقام معظم رهبری ست و خواست دولت بر مبنای رهنمودهای ایشان است ،بنابراین کسی  حق توهین  ، تضعیف و تحقیر فرزندان غیور ، امین و شجاع ملت را ندارد.

این کار غیر اخلاقی ، غیر انسانی و غیر ولایی ست !! ضمن اینکه گویا ایشان معنای مذاکره را نمی دانند که ،در واقع مذاکره نوعی بده بستان است و فراز و فرود دارد ،و بعد اینکه ،در مسائل سیاست خارجی منافع و مصالح ملی است که اهمیت دارد نه مسائل جناحی و حزبی. به طور کلی 4 عامل در به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای نقش داشتند :

 

1-تیم تصمیم گیرنده ، نظام جمهوری اسلامی تصمیم به مذاکره گرفت ، خود مقام معظم رهبری در قالب نرمش قهرمانانه

2-تیم هدایت کننده ، در قالب شورای امنیت ملی و فرماندهان ارشد نظام

3-تیم مذاکره کننده ، که در این تیم اصلا " بحث های گروهی و جناحی معنایی ندارد

4-تیم حمایت کننده ،همه دلسوزان نظام و قاطبه مردم

این تیم ها با هم کار کردند و برجام محصول نهایی همکاری ، هم فکری وتلاش همه است  ، موضوع هسته ای موضوع فراجناحی ست و به عظمت واستقلال کشور و منافع ومصالح ملی مربوط می شود.

حالا سوال بنده این است ،وقتی این مفاهیم تا این حد روشن است ؛ چه تعمدی وجود دارد که بر بالای منابر ودر هر سخنرانی امتیازاتی که در مذاکره دادیم گفته شود وبر عکس ؛ امتیازات به دست آمده مطرح نگردد ؟!

اگر حسن نیتی وجود دارد ، چرا گفته نمی شود ما از فصل هفتم منشور سازمانئ ملل ، بدون جنگ و خونریزی خارج شدیم ؟! چرا اشاره نمی کنید که در طول تاریخ ایران ، شش قطعنامه در یک جلسه سازمان ملل از بینم رفت ؟!

آیا اگرجنگ و خونریزی وبحران در کشور به وجود بیاید برای شما بهتر است ؟! آیا دلسوزتر از شما به آینده این نظام ، در تیم های مربوطه  ، کسی نیست ؟! جایگاه آقایانی مثل مهدوی هرگز قابل مقایسه با اعضاء تیم مذاکره کننده و رییس جمهور محترم نیست!!

برخی از پیشگامان نظام و انقلاب که امروزه حامی مذاکرات هستند ، سالها برای مبارزه با استکبار به زندان رفته  اند ، حالا می آیند استکبار را بزک کنند ؟!

ایشان از انقلابی های پشیمان حرف زدند ، کدام انقلابی دوستدار انقلاب و رهبری ست که پشیمان شده باشد ؟! آنهایی که پشیمان شدند در این کشور نیستند ، فرار کردند !! آنهایی که در کنار امام و رهبری هستند ، هیچکدام پشیمان نیستند ،انقلابی پشیمان و افسرده آنهایی هستند که در مسیر نظام نیستند!!

رئیس جمهور با تفکر و برنامه ، در یک شرایط بسیار بحرانی ، در وسط آتش ، با توجه به شرایط منطقه پر آشوب، مملکت را اداره می کند آن هم با نفت زیر 50 دلاری که روز به روز هم ارزانتر می شود ،وقتی دولتی با این شرایط سخت ، روبروست ، آیا انصاف است که چنین هجمه هایی به آن وارد شود ؟!

البته با توجه به اینکه انتخابات پیش روست ، این حرکات قابل پیش بینی ست ، ملی نباید به خاطر انتخابات ، منافغ ملی و مصالح ملی خودمان را به خطر بیاندازیم .

این مساله فراجناحی ست

نکته دیگر اینکه ؛ اعیاد و مناسبات مذهبی در جمهوری اسلامی ، باید مظهر وحدت و همدلی باشند ، مظهر دوستی و مهر ومحبت ،نه مباحث مناقشه بر انگیز !!

روحانیت ، ارزش دارد و مردم به روحانیت علاقه مند هستند ، مردمی که مخاطب هستند به دولت فعلی رای داده اند و خوشحال هستند ازینکه رهبری مذاکرات را پذیرفتند ،بنابراین خالی کردن دل مردم و نا امید کردن آنها انصاف نیست !

بنده قبلا " هم پیشنهاد دادم کتاب "تبلیغ " مرحوم فلسفی را بخوانند.

بنده اعتقاد دارم ما 3 چیز را باید تقویت کنیم ،

1-اسلام به تمام معنا ،یعنی اعتقادات ،اخلاق و احکام

2-انقلاب اسلامی که محصول خون شهدا و فداکاری ایثار گران و جانبازان و آزادگان است

3-ولایت فقیه

باید بر مبنای تقویت3مورد فوق سخن گفته شود ، چه ضرری متوجه ما می شود که به شیوه مقام معظم رهبری عمل کنیم ؟1شیوه تعریف و تبلیغ ما از برجام شیوه رهبری باشد ؟! در واقع همه جوانب را بسنجیم و بعد سخن بگوییم .

آقایان دلواپس هستند باشد ولی ما هم دلواپسیم ، دلواپس بالا رفتن سن ازدواج ،طلاق های زیاد در کشور ، بیکاری ، رکود ، تورم ، سقوط هواپیما ها ، نبود دارو و مرگ میر کودکان بیمار و سرطانی ها ، شما دلواپس چه هستید ؟!

ما دلواپس استقلال ، عظمت و پیشرفت کشور هستیم ، دلواپس جایگاه روحانیت و ولایت در کشور ، شما دلو.اپس چه چیزی هستیید؟! با این روالی که در پیش گرفته اند ، مردم گمان میکنند ، شما دلواپس از دست دادن قدرت و ثروت هستید ، دلواپس دستگیری و به زندان افتادن چند تن از افراد فاسد ، اینگونه مبهم سخن نگوئید ، مواضعتان را شفاف بیان کنید!

اینکه کشور ما به جایگاهی رسید که قدرتهای بزرگ حاضر شدند با ما به گفتگو بنشینند ، نشان دهنده دیپلماسی فعال ماست ، این مساله جای بسی خوشحالی دارد.

اینکه کشور از بحران بزرگی خلاص شد ، اینکه خطوط قرمز نظام حفظ شد ، آیا اگر در چنین موفقیتهایی ، مردم آمدند جشن گرفتند و شادمانی کردند ، باید خدای ناکرده به این مردم توهین کرد ؟!اینها جزو شهروندان و مردم ایران هستند و مگر نه اینکه مقام معظم رهبری فرمودنمد ؛حتی اگر به اسلاماعتقاد ندارید به خاطر علاقه به ایران به صحنه بیائید!؟

اگر قدر شناس نیستید ، لا اقل تضعیف و تحقیر و تخریب نکنید ، در مجلس امام جعفر صادق ، ادبیات امامت و منطق ولایت داشته باشید، ما امروز نیازمند جذب حداکثری و دفع حد اقلی هستیم.

اصل اعتلای کشور ، امامت ، ولایت ، فقاهت و روحانیت است ، یقینا " عزت ، مصلحت و حکمت در سیاست خارجی این دولت مورد تاکید است.

نیاز امروز کشور آرامش و نظم است ،کل نظام موافق توافق هسته ایست ، مخالفین توافق اسرائیل و رسانه های بیگانه هستند!!

توصیه من به آقایان دلواپس این است که ،به  استقلال و عظمت و پیشرفت همه جانبه کشور توجه کنند و همینطور مبارزه با فقر ، فساد و تبعیض و بی عدالتی در کشور و ارائه خدمت بی منمت به مردم ، در بالای منابر ودر سخنرانی ها به خودشان بیایند و حرمت پیش کسوتان عرصه های مختلف انقلاب و نظام را حفظ کنند .

نباید چوب حراج به داشته های ایثار و شهادت زد.

در گیلان هم همین سیاست حاکم است ، آقای استاندار تمام سیاستشان بر این است که در استان آرامش بر قرار گردد و سیاستهای دولت در استان حاکم شود، پرهیز از دخالتهای بی مورد ، عدم ورود به کارهای اختلاف آمیز و توجه به سیاستهای دولت تدبیر و امید و فضای اعتدال و آرامش ، بنده دلواپس هستم برای دانشگاه گیلان ، که آقای مهدوی با این تفکر ، چطورباید در دانشگاه مسیر اعتدال و آرامش و دوری از افراط گرایی و نفی خشونت رتپا طی کنند ؟!!

بنده توصیه میکنم به مسوولین دانشگاه گیلان که مراقبت بیشتری به عمل بیاورند ، بنده از نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاهها  خواهش می کنم و همینطورحضرت آیت الله قربانی که چشمان تیزبینی دارند و مراقب هستند و اینکه نسبت به جایگاه رو حانیت حساس هستند ، که این موضوع را بررسی کنند

بنده به دنبال ایجاد موج نیستم ، هدفم جلوگیری از تکرار اینگونه مسائل است.


سیما محمودی / تدبیر شرق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار