مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوی با بیان اینکه پیامک‌های تبلیغاتی شبکه همراه ساماندهی می‌شود، گفت: در مجموع شرکت مخابرات و دیگر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت 520 هزار مشترک اینترنت پرسرعت در استان دارند.
کد خبر: ۷۹۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳ 20 August 2015
سیدعلی ملک‌جعفریان در نشستی خبری که در شرکت مخابرات خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: فناوری ارتباطات با عنوان صنعتی سبز نامگذاری می‌شود و می‌تواند بسیاری از مشکلات زیست‌ محیطی و محدودیت زمان را حل کند.

وی افزود: در چند سال اخیر بعد از خصوصی‌سازی بیش از 400 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در مخابرات استان داشتیم و 11 هزار میلیارد تومان نیز سرمایه‌گذاری در کشور صورت گرفته و امسال نیز به دنبال گسترش فیبر نوری هستیم.

ملک‌جعفریان در ارتباط با پیامک‌های تبلیغاتی همراه اول بیان کرد: شبکه‌ای جدید و نیازمندی‌های متفاوت به نام تلفن همراه وجود آمده و در طی روز بین 35 تا 40 مرتبه فرد به گوشی همراه خود نگاه می‌کند و بر همین اساس تبلیغات در شبکه تلفن همراه در اپراتورهای مختلف گسترش‌ یافته اما حوزه‌های نظارتی به دنبال ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی شبکه همراه هستند.

مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوی با اشاره به اینکه ارتباط مردمی با سامانه 2020 امکان‌پذیر است، گفت: با توجه به اینکه 300 هزار مشترک اینترنت در استان داریم امکان تماس با سامانه سخت شده چراکه تماس‌ها به‌شدت افزایش‌ یافته اما در حالت عادی افراد مدت زیادی در انتظار برای اتصال با سامانه نمی‌مانند.

وی در مورد پیامک تلفن ثابت نیز گفت: پیامک تلفن ثابت در حال راه‌اندازی است اما باید با اپراتورهای تلفن همراه متصل شود که امیدوارم با انجام این مهم شاهد راه‌اندازی رسمی پیامک تلفن ثابت باشیم.

ملک جعفریان گفت: هر اپراتور موظف است سه درصد از درآمد خود را به دولت برای فناوری اطلاعات در روستاها بدهد که این مهم در حال انجام است و در هفته دولت نیز 64 میلیارد تومان پروژه به بهره‌برداری می‌رسد که یکی از پروژه‌ها توسعه فیبر نوری است.

وی در ارتباط با اختلاف دولت و مخابرات نیز اظهار کرد: اختلافی بین دولت و مخابرات وجود ندارد و فقط یک مشکل در بحث تعرفه‌ها وجود دارد زیرا تغییر تعرفه‌ها سبب کاهش شدید درآمد مخابرات به‌ ویژه در استان‌های بزرگ و خراسان شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوی یادآور شد: شبکه تلفن همراه دارای شبکه زنده است و شبکه آنتن‌دهی به‌ صورت بی‌سیم انجام می‌شود که اگر مانعی باشد با مشکل مواجه می‌شویم و یکی از مشکلات ما بلندمرتبه‌سازی در شهر مشهد است که جلوی آنتن‌دهی را می‌گیرد اما با نسل 3 تلفن همراه باید بهینه‌سازی در آنتن‌ها رخ دهد و امیدوارم تا پایان شهریور امسال توسعه آنتن‌ها تکمیل می‌شود.

ملک جعفریان افزود: ما با شهرداری هیچ مشکلی نداریم و وظیفه خود می‌دانیم که این دکل‌های مخابراتی را ایجاد کنیم و موافق این نیستیم که دکل‌های مخابراتی در منازل مردم باشد و بر همین اساس جلسات متعددی با شورای شهر و شهرداری داشته‌ایم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در ارتباط با قطع و وصل شبکه اینترنت گفت: قطع و وصل اینترنت ای.دی.اس.ال بر اساس مشکلات فنی صورت می‌گیرد و طبیعتاً مشکلات وجود دارد اما سرویس رو به بهبود است.

مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر تعداد مشترکان بیان کرد: مشترکین تلفن ثابت 2 میلیون و 220 هزار نفر و 300 هزار نفر نیز مشترک اینترنت مخابرات هستند و در مجموع شرکت مخابرات و دیگر شرکت‌های اینترنت 520 هزار مشترک اینترنت پرسرعت در استان دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار