کد خبر: ۷۹۱۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵ 24 October 2019

سرپرست پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: بیشترین کشته‌های استان در هفت ماهه نخست سال در محور اهر با 53 کشته و بعد از آن محور تبریز-آذرشهر با 43نفر بوده و در مجموع 376 نفر در استان کشته شده‌اند.

 سرهنگ رضا کریمی نژاد در  جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان در اتاق جلسات معاونت عمرانی استانداری به اشاره به اقدامات موقت پیش رو در راستای آرام سازی ترافیک و پیشگیری از حوادث در اتوبان شهید کسایی تبریز، اظهار کرد: تابلوهای موجود در مسیر تردد خودروهای سنگین این اتوبان به حد کافی نیست و به دلایل زیادی باعث نارضایتی شهروندان در صورت اعمال قانون مواجه می‌شویم.

وی با تاکید بر آشکارسازی تابلوهای مسیر تردد وسایل سنگین اتوبان شهید کسایی، افزود: 15 درصد ترددها مربوط به کامیون و وسایل نقلیه سنگین و  85درصد تردد مربوط به خودروهای سبک است، ورودی اتوبان کسایی در مجموع  17 کیلومتر است که پیشنهاد نصب تابلو و نصب شیار در سرازیری‌ها در راستای آرام سازی و اطلاع رسانی برای کاهش سرعت رانندگان داده شد.

کریمی نژاد ادامه داد: در اطراف آزادراه شهید کسایی فقط گاردریل وجود دارد که نصب پنس یا مانع در وسط و کنار جاده جهت جلوگیری از عبور عابرین از این آزادراه لازم است، نصب چراغ چشمک زن پلیسی در لاین‌های وسط  باعث بازدارندگی از سرعت غیرمجاز در شب می‌شود با توجه به این‌که بیشتر تصادفات این اتوبان در زمان تعطیلی اداره‌ها و هنگام تاریکی یا لغزندگی اتفاق می‌افتد

وی افزود: اختلاف سطح جاده با منطقه کناری یک مشکل است که امکان برگشت رانندگان خارج شده از جاده را نمی‌دهد که باید با مصالح هم‌سطح و هموار شود؛ هم‌چنین پرتگاه‌هایی در کنار پل‌ها وجود دارد که می‌توان با استقرار اورژانس یا هلال احمر در پایگاه پلیس راهور اتوبان شهید کسایی، خدمات دهی سریعتر انجام داد.

وی متذکر شد: راهداری با اقدام به استقرار دائم یک دستگاه جرثقیل در مجاورت ایستگاه پلیس راهداری باعث کاهش تصادفات سنگین می‌شود؛ هم‌چنین باید از ساخت و سازهای غیرمجاز در مجاورت اتوبان جلوکیری شود.

سرپرست پلیس ‌راه آذربایجان شرقی در خصوص تصادفات هفت ماهه نخست استان، بیان کرد: وقوع تصادفات فوتی در  این مدت، 29 فقره و تعداد کشته‌ها 41نفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است در مقابل، مجموع تصادفات خسارتی سال جاری در استان بیشتر است.

وی افزود: تعداد فوتی‌ها در اردیبهشت ماه سال جاری  39 درصد افزایش در شهریور ماه 40 درصدکاهش یافته است، با ابلاغ طرح تکلیف کنترلی به راهدارهای استان با روند خوبی همراه بوده است، برخورد با تخلفات حادثه ساز با  34 درصد دومین شهر کشور در این خصوص است.

وی با اشاره به کاهش استفاده از کلاه ایمنی در موتور سواران استان، اظهار کرد: اما امسال اقدامات فرهنگی بسیاری در این خصوص انجام گرفته است.

کریمی نژاد با بیان این‌که تعداد فوتی در صحنه حادثه 57 درصد و فوتی در بیمارستان یا مسیر 43درصد است، اظهارکرد: بیمارستان کوه کمری مرند بیشترین تعداد کشته را در بین بیمارستان‌ها دارد، 78 درصد مردها و 22 درصد زن‌ها قربانی تصادفات شده‌اند.

وی  افزود: بیشترین فراوانی تصادفات در خصوص عدم توجه به جلو، انحراف به چپ و سرعت غیرمجاز در مراتب بعدی قرار دارد، 118فوتی در سنین بین 35 تا 44 اتفاق افتاده است، روز جمعه بیشترین تصادفات و روز دوشنبه کمترین تصادفات روی می‌دهد.

وی ادامه داد: تصادفات دو اتومیبل بیشترین آمار را در نرخ تصادفات دارد، واژگونی خودرو نیز در استان حدود 33 درصد تصادفات را شامل می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :