کد خبر: ۷۸۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰ 17 August 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد پایگاه خبری لنده با درج مطلبی در سایت خود به بررسی جاده های روستایی ومعضلات ومشکلات این حوزه پرداخته است.

احداث راه هاي روستاي هموراه يكي از مهمترين دغدغه دولتمردان بوده است كه مسوولان شهرستاني نيز بيشترين اعتبارات را جهت جلوگيري از مهاجرت بي رويه روستائيان به شهر ها با ايجاد، بازگشايي و تعريض جاده هاي روستاي تخصيص مي دهند.

كار احداث جاده روستايي در استان كهگيلويه وبويراحمد به واسطه كوهستاني بودن و پوشش درختان بلوط هموراه دشوار و سخت است، ولي اين سختي كار نبايد بهانه اي باشد براي فراموشي جاده هاي روستايي و بي توجهي به زيرساخت هاي روستايي كه بيشترين نقش را تحقق اقتصاد مقاومتي و تجلي خودباوري دارند.

در سالهاي گذشته در سطح استان كهگيلويه و بويراحمد تلاش هاي زيادي در حوزه راه و شهرسازي شده است كه بيشتر توسعه راه ارتباطي استان مدنظر قرار گرفت و كمتر به راه هاي روستايي توجه شده است.

زيرسازي هاي صورت گرفته در روستاهاي استان متاسفانه به دليل عدم تخصيص اعتبار لازم جهت آسفالت و جلوگيري از تخريب زيرسازي هاي صورت گرفته تامين نشده و در كمال ناباوري زحمات و تلاش هاي صورت گرفته جهت زيرسازي جاده هاي روستايي از بين رفته است و نيازمند تخصيص اعتبارات جديد جهت زير سازي و آسفالت مي باشند.

روستاي بنه علياري با 40خانوار و جمعيتي بالغ بر 231 نفر در فاصله 2كيلومتري روستاي وحدت و آسفالت قرارداد كه در سالهاي گذشته با عنايت بخشداران وقت زير سازي شده است كه متاسفانه به دليل عدم آسفالت به موقع و بر اثر سرما و گرما اين جاده به طور كامل از بين رفته و نيازمند زيرسازي و احداث دو دستگاه پل براي تردد روستائيان در فصل زمستان است.

البته قرار بود آسفالت اين جاده از محل اعتبارات آسفالت جاده كوه سياه صورت گيرد كه به دليل عدم پرداخت مطالبات پيمانكار اين پروژه فعلا تعطيل شده است.

اميداوريم مسوولاني كه توسعه شهرستان لنده از چشم انداز ها و برنامه هاي آينده كاريشان است با حل مشكلات روستاهاي شهرستان از مهاجرت بي رويه آنان با بسيج خدمات كه حق مسلم آنان است هرچه سريعتر اقدام نمايند تا شاهد خدمتي ماندگار از آنان در روستاها باشيم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار