کد خبر: ۷۸۴۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ 02 October 2019

چند روز پیش آقای صادقزاده عضو و سخنگوی شورای شهر تبریز در مراسمی خیرخواهانه حضور می یابد. در این مراسم که در یکی از مدارس مناطق محروم تبریز برگزار می گردید ، هدایایی که از سوی کانون وکلای تبریز تهیه شده بود به دانش آموزان نیازمند این مدرسه تقدیم میشود. بلافاصه عکس های مربوط به این مراسم در حالیکه تصاویر کودکان معصوم کاملا مشخص بود در کانال تلگرامی این عضو شورا منتشر می گردد.

آنچه مهم است اینکه ، نشان دادن تصاویر کودکان نیازمند قطعا موجب آزار روحی خانواده های آنها خواهد بود و البته این خاطره نامناسب سالهای سال می تواند آبروی خانواده های محترم را در معرض اسیب قرار دهد. و بر همین منوال است که قانون ، انتشار چنین تصاویری را ممنوع و برای آن مجازات کیفری تعیین نموده است.

باری ، دکتر احمد یوسف اده یکی از وکلای دادگستری بعد از انتشار غلط این تصاویر با توجه به جنبه مجرمیت این اقدام تصمیم به شکایت از آن عضو شورا می گیرد. اما در کمال ناباوری ، بجای اینکه آقای صادقزاده با یک عذرخواهی ، قضیه را فیصله دهد در بیانیه ای خطاب به عموم ، هدف آن وکیل محترم را شهرت طلبی عنوان میکند.

وی همچنین اذعان میکند چون آن وکیل در مراسم بوده و تصاویر او رسانه ای نشده است از این بابت ناراحت بوده و در واقع دارد تلافی میکند. هر چند اگر به تصویر شکایت آن وکیل از عضو شورا نگاه کنید اسم شاکی به عمد سیاه شده است تا این شائبه پیش نیاید که کسی در این بین دنبال شهرت طلبی است. دوم اینکه با اصرار آقای یوسف زاده مبنی بر ارائه سند حضورش در مراسم ، که به دروغ در بیانیه آمده بود ، بازهم در کمال ناباوری شاهد عدم صداقت دفتر آن عضو شورای شهر بودیم چنانکه هیچ سندی دال بر حضور این وکیل در ان مراسم وجود نداشته است.


جوابیه آقای یوسف زاده ، بصورت صریح ادعاهای واهی عضو شورا را برملا می نماید اما دریغ از یک عذرخواهی ساده از سوی آقای صادق زاده.


همه می دانیم که امروز مسئولین به مدد فضای مجازی در اتاق های شیشه ای زندگی می کنند و دیگر مجالی بر این نیست تا اشتباهی بکنند و عامدانه آن را زیر سیل اخبار گوناگون به تاریخ بسپارند. در عین حال ، مردم و نخبگان سیاسی در سایه آزادی های مدنی نظام جمهوری اسلامی ، جسورتر از گذشته مطالبه گری می کنند.
به نظر نگارنده این شکایت باید به فرجام برسد تا درسی برای سایر مسئولین محترم استان باشد که خدای نکرده در کوران انجام وظایف قانونی خود ارزش های جامعه را خدشه دار نکنند و درصورتی که اشتباهی از آنها رخ داد فورا از افکار عمومی عذر خواهی کنند نه اینکه به فکر لاپوشانی خای خود باشند که قطعا توهینی آشکار به مردم عزیز خواهد بود.


غلامرضا منصوری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :