مدیر بورس منطقه ای استان فارس گفت: در معاملات ۶ ماه نخست امسال بورس منطقه ای این استان، چهار هزار و ۵۵۰ میلیون سهم سهم و حق تقدم به ارزش ۱۶ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال معامله شد.
کد خبر: ۷۸۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲ 25 September 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:کرشمه ترابیان افزود: متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام طی این مدت ۱۳۸ هزار و ۵۵۶ میلیون ریال بوده است.
وی ادامه داد: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده در ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد حجم سهام معامله شده ۱۱۹ درصد و ارزش ریالی معاملات ۱۲۸ درصد افزایش داشته است.
ترابیان اضافه کرد: بررسی ترکیب معاملات انجام شده حاکی از آن است که ۴۷ درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و ۵۳ درصد به فروش سهام اختصاص داشته است.
مدیر بورس منطقه ای فارس افزود: در نیمه نخست امسال حدود ۷۳۲ نفر ساعت کلاس آموزشی در تالار بورس شیراز برگزار شده است.
وی، تعداد شرکت های پذیرفته شده در بورس استان فارس را ۲۳ شرکت برشمرد و گفت: از این تعداد پنج شرکت در بازار اول، ۱۰ شرکت در بازار دوم و هشت شرکت در بازار پایه فرابورس قرار دارند.
او ادامه داد: شرکت‌های اشتادموتورز در سال ۸۶، شیرین دارو در سال ۸۷ و شرکت‌های لاستیک دنا و مخابرات راه‌دور ایران در سال ۸۸ طی مدت فعالیت بورس فارس از لیست شرکت‌های پذیرفته شده حذف و شرکت‌های سیمان فارس و کارخانجات مخابراتی ایران و سیمان داراب در سال ۸۳، پتروشیمی شیراز در سال ۸۴، سیمان سفید نی‌ریز در سال ۸۶ و سیمان فارس‌نو در سال ۸۷ به لیست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اضافه شدند.
وی تصریح کرد: همچنین شرکت‌های پتروشیمی ممسنی و پتروشیمی کازرون در سال ۹۰ و پتروشیمی فسا و پتروشیمی جهرم در سال ۹۱ در بازار پایه فرابورس پذیرفته شدند.
ترابیان گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۲۶ شرکت کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه داده‌اند که سرانه معاملات هر کارگزاری طی این مدت ۶۲۸ هزار و ۸۳۱ میلیون ریال و سرانه معاملات روزانه هر کارگزار پنج هزار و ۳۲۹ میلیون ریال بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار