مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: اولین همایش مناظرات رضوی در آستانه میلاد با سعادت امام رضا (ع) با تجلیل از 9 مقاله برتر فردا و پس فردا در اردبیل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۸۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷ 17 August 2015

سید ناصر اسحاقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: همه‌ساله بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در بیش از 70 موضوع در سراسر کشور و 50 موضوع در خارج از کشور همایش‌هایی را در ایام دهه کرامت برگزار می‌کند که استان اردبیل نیز امسال میزبان همایش مناظرات رضوی است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ما چندین دوره میزبان جشنواره مدیحه‌سرایی، چاوشی‌خوانی و ابتهال بودیم، گفت: با تصمیم مسئولان استانی و موافقت بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) از امسال تصمیم گرفتیم تا موضوع این جشنواره را تغییر بدهیم تا با محوریت مناظرات رضوی به عنوان یک موضوع علمی و پژوهشی بتوانیم بحث مناظره و گفت‌وگو را ترویج و توسعه دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل یادآور شد: ما از سال گذشته فراخوان این همایش ملی را انجام دادیم و بدون اینکه تمرکزی بر مناظرات امام رضا (ع) داشته باشیم، اصل مناظره را هدف‌گذاری کردیم و از علاقمندان خواستیم تا آثارشان را با این موضوع به دبیرخانه ارسال کنند.

اسحاقی بیان کرد: در این مدت بیش از 164 مقاله به دبیرخانه ارسال شد که از بین آنها فردا و پس فردا 9 مقاله منتخب با حضور پژوهشگران، هیئت داوران و محققان برجسته ارائه شده و از بین آنها مقالات برتر برگزیده می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه دنیای امروز دنیای تقابل،‌ جنگ و دعوا و خونریزی است ما با تکیه بر اصل مناظره که همان گفت‌وگوی واقعی و حقیقی بین همه امت‌های خلق شده است، تلاشمان بر این است تا به دور از خشونتی که امروز تکفیری‌ها و وهابی‌ها منادی آن هستند در فضایی آرام همراه با اعتقادات و باورهای دینی بتوانیم اصل مناظره را جایگزین مخاصمه و مناقشه کنیم تا امت اسلامی با مناظره و گفت‌وگو بتوانند پیام خود را انتقال دهند.

*تجلیل از 12 رسانه منتخب رضوی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه همایش مناظرات رضوی ساعت 18 عصر فردا با ارائه مقالات آغاز شده و آیین اختتامیه نیز ساعت 10 صبح روز چهارشنبه با تجلیل از برگزیدگان مناظرات رضوی برگزار می‌شود، افزود: قرار است 9 نفر از صاحبان مقالات در این آیین تجلیل شود.

اسحاقی تصریح کرد: در این مراسم همچنین از فائزه عظیم‌زاده تنها بانوی نخبه و پژوهشگر کشور که دارای مقالات پژوهشی و تحقیقاتی متعددی و کرسی‌نشین هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) و معاونت پژوهشی این دانشگاه بوده و همچنین اردبیلی‌الاصل به شمار می‌رود در این آیین تجلیل کنیم.

وی گفت: برخلاف سال‌های گذشته ما امسال از 12 رسانه در سه بخش تجلیل می‌کنیم که شامل خبرگزاری‌ها و نشریات محلی است که از سه رسانه برتر تجلیل شده و مابقی نیز در حد تقدیر و شایسته تقدیر مورد توجه قرار می‌گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل یادآور شد: در این مراسم همچنین از کتاب «تمنای وصال» شامل 132 مقاله برتر رونمایی شده و قطعه نمایشی نیز با حضور هنرمندان به اجرا می‌ر سد.

اسحاقی به سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در این همایش اشاره کرد و افزود: قرار است برای همه شرکت‌کنندگان در این همایش که در مدت دو روز در این همایش حضور پیدا می‌کنند گواهی صادر شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار