مدیر کل انتقال خون ایلام:
مدیر کل انتقال خون ایلام گفت: برای ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، واحدهای سیار انتقال خون در ایلام مستقر می شوند.
کد خبر: ۷۷۷۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 04 September 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ سحر سنایی اظهار داشت: همه ساله با فرارسیدن ماه محرم مردم کشور با عشق سیدالشهدا (ع) به هر نیتی نذری را در این ایام ادای می‌کنند.

وی بیان داشت: برخی برای اهدا ی خون به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند و یکی از این نذرها اهدای خون در ایام روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی است که مورد توجه عزاداران قرار گرفته چراکه معتقدند که اهدای قطراتی از خون زندگی را به جریان می‌اندازد و جانی دوباره به بیمار می‌دهد.

وی افزود: هر ساله میزان مراجعه برای اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا در سراسر کشور ۵ تا ۶ برابر نسبت به روزهای معمول افزایش پیدا می‌کند و در واقع سازمان انتقال خون نیز این طرح نذر اهدا ی خون را در این چهارسال سر و سامان داده و برنامه‌های بسیار خوبی در این راستا دارد.

سنایی عنوان کرد: بر همین اساس از مردم درخواست می‌کنیم که از هم اکنون تا انتهای ماه صفر با نیت نذر خون در روزهای تاسوعا و عاشورا از هم اکنون به سازمان مراجعه و اهدا خون خود را به این دو روز عاشورا و تاسوعا به تنهایی موکول نکنند.

وی ادامه داد: در ایام تاسوعا و عاشورا واحدهای سیار انتقال خون در استان همچنین شهرستان‌ها تیم سیار فعال خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای زوار اربعین حسینی برای مرز مهران اتوبوس تیم سیار در مرز نیز مستقر و به زائرین کمک رسانی خواهد شد اما در خود مرز خونگیری انجام نمی‌شود./ح

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار