نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت : باید استعدادهای استان را تدبیر و مدیریت کنیم و امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه کار خود قرار دهیم که بالاترین معروف تدبیر اندیشی برای جوانان است.
کد خبر: ۷۷۶۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷ 01 September 2019

بالاترین معروف تدبیر اندیشی برای جوانان استبه گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، صبح امروز آیت الله علما در دیدار با تعاونگران و مدیران شورای هماهنگی دستگاه های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از لزوم تدبیر و مدیریت استعداد های استان خبر داد و افزود: در حقیقت شهادت امام حسین(ع) نیز برای همین موضوع بوده که پرچم اسلام بالا نگهداشته شود امروز کشور ما کشور قدرتمندی بوده و در منطقه حرف اول را می زند؛ اما با این وجود دچار مشکلات اقتصادی هستیم.

آیت الله علما در ادامه با اشاره به لزوم تلاش مدیران در سطح استان در تمامی زمینه های اشتغال اظهار داشت: باید در زمینه های اقتصادی ناظر و معلم جوانان بود و راه و روش را به آنها یاد داد پتانسیل های استان به خصوص در بخش های کشاورزی و دامپروری بسیار بوده اما با مدیریت درست می توان آن را شکوفا کرد؛ لذا اتاق فکری باید تشکیل شود تا بتوان مشکلات را حل کرد،بهبود وضعیت اشتغال و کسب رتبه پنجم بیکاری در کشور نیز برای ما افتخاری نداشته و اشتغال و اقتصاد باید بهتر شوند.

 وی بیان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی سن ازدواج بالاتر رفته که باید این موضوع نیز تدبیر و مدیریت شود، مدیران باید اسباب و ابزار و نیز زیر ساخت های اقتصادی را برای جوانان فراهم کنند. 

 در ادامه حسن عزیزی مدیرکل اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد:۲۵ درصد از اقتصاد کشور باید در بخش تعاونی ها باشد اما هنوز به عدد دلخواه نرسیدیم.

وی گفت: در شرایط تحریم و شرایطی که دشمن تلاش می کند صادرات نفتی ما را به صفر برساند باید از الگوی تعاون که از آموزه های دینی است پیروی کنیم.

عزیزی با اشاره به راه اندازی تعاونی در کنگاور گفت: در استان کرمانشاه بیش از ۵ تعاونی ثبت شده اما انچه فعال است ۳۰۵۰ مورد در بخش های مختلف  با اشتغالزایی ۵۰ هزار نفر است .

به گفته این مسئول، از اول سال تا کنون ۳۰ تعاونی با ۱۲۵۰ نفر مشغول به فعالیت احیا شده است و با توجه به هم اندیشی های انجام شده اتاق فکر  و اتاق تعاون و اشتغال تشکیل دادیم .

مدیر کل کار ،تعاون و رفاه اجتماعی استان در پایان تصریح کرد :  نرخ بیکاری جوانان دانش آموخته در کشور ۱۲ و در کرمانشاه با ۲۸ درصد است که بالاترین نرخ را داریم ودر حال حاضر ۱۳۵ هزار نفر جامعه بیکار استان را تشکیل می دهند که حدود ۵۰ هزار و  ۷۵۷نفر جوان دانش آموخته هستند جوانان از نظر ظرفیت می توانند ازتشکیل تعاونی استفاده کنند الگوی تشکیل تعاونی و راه اندازی کسب و کار برای جوانان الگوی خوبی است .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار