تابناک کهگیلویه وبویر احمد
کسانی که با جغرافیای شهرستانهای کهگیلویه و بهمئ وچرام و لنده آشنایی دارند وهمچنین وضعیت اقوام و طایفه وتیره های این سرزمین را می شناسند کاملا میدانند که
کد خبر: ۷۷۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰ 16 August 2015
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد سایت کبنا نیوز به قلم یکی از خوانندگان خود به بررسی تاریخچه جریان اصلاح طلبان در حوزه ی کهگیلویه پرداخته وسپس با بررسی تاریخی این جریان به وضعیت حال حاضر آنها و همچنین بررسی میزان موفقیت آنها در انتخابات پیش رو تحلیلی کوتاه دارد.
چرا باید حول لاهوتی و منطقیان باشیم ؟ کسانی که با جغرافیای شهرستانهای کهگیلویه و بهمئ وچرام و لنده آشنایی دارند وهمچنین وضعیت اقوام و طایفه وتیره های این سرزمین را می شناسند کاملا میدانند که بعد از وقوع انقلاب اسلامی و وجود انتخابات متعدد ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی اوضاع سیاسی این منطقه به صورت امروزی نبوده و مردم این شهرستانها ( قبلاً به صورت یک شهرستان و دارای یک فرماندار بود) تنها به یک کاندیدا آن هم به همراه شهرستان گچساران رای می دادند.حضور بعضی از چهره های برجسته مذهبی در شهرستان آن زمان کهگیلویه کفه ترازو را به نفع حاج بهرام تاجگردن سنگین تر میکرد.و حضور همه سیاسیون در یک جبهه واحد بحث چپ و راست را به کلی از بین برده وحتی در آن زمان یکی از رقیبان انتخاباتی جناب منطقیان بوده که چهره ای جوان وناشناخته بوده است.سالها بعد با ایجاد شکاف سیاسی در کشور، طیفهای متحد کهگیلویه هم با از دست دادن اتحاد خود به دوجبهه متضاد تبدیل شدند به طوری که در هنگام برنده شدن تاجگردون برای بار دوم، دوستان جناح راست ماتم گرفتند.!!! با مستقل شدن حوزه های انتخاباتی دو شهرستان، جناح بندی های سیاسی وارد عرصه جدیدی از شکل گیری وتقسیمات شدند که متاسفانه باعث اختلاف بین اصلاحات شهرستان گردید! بحث اصلی من روایت تاریخ نبوده ونیست اما بعد از گذشت ۳۶ سال از رویداد تاریخی انقلاب و وجود انتخابات متعدد و همراهی و همگامی دو شخصیت اصلی جریان ، آقایان منطقیان و لاهوتی، هیچ کس نمی تواند منکر توانایی های این دو بزرگوار در صحنه های مختلف سیاسی بود!! حضور هم زمان آنها در دبیرستان شریعتی آن زمان لرزه بر اندام طیف راست می انداخت! و روایت سینه به سینه ی صحبتهای آنها توسط دانش آموزان زینت هر محفل و مجلسی گردید.در حال حاضر و بعد از وقوع اختلافات ناخواسته بین این دو بزرگوار چوب این معضل را حامیان و طرفداران آنها میخورند.مشکل اساسی در حل مناقشه وجود افرادی کینه ای و متضاد با تفکر اصلاحاتی در بین رفقا و دوستان هر دو نفر است.شخصیتهای بزرگی که با آسانی وراحتی به این جایگاه و رهبری کاریزمایی نرسیده اند و سالها با حسن اخلاق و مردم داری به این مرتبه از مقبولیت رسیدند!! هیچ گروه سیاسی در این مجموعه فکری توانایی کنار زدن و یا عبور از آنها را ندارد، زیرا تجربه ثابت کرده است که بدون رضایت هرکدام از این عزیزان احتمال پیروزی و یا موفقیت این تفکر وجود ندارد. تنها راه برون رفت از این بحران اتحاد و همبستگی و سازش آنهاست زیرا شخصیتهای اکتسابی توسط منطقیان و لاهوتی به مرور زمان و با رعایت معیارهای اصولی و انسانی و همچنین دادن ضررهای مالی و سیاسی بدست آمده و نفر سوم را نمی توان به راحتی جایگزین ساخت، در نتیجه سران اصلاحات در شهرستان باید جهت اتحاد و یکپارچگی در جریان با درایت و بلوغ سیاسی و فکری نسبت به حل معمای اختلاف اقدام نمایند.پرهیز از حرکات وسخنان ناسنجیده و صبر و شکیبایی توسط دوستان در دو گروه به حل شدن سریعتر موضوع منجر خواهد شد. به امید از بین رفتن این اختلاف وکدورت به وجود آمده و صلح و سازش بین سران بزرگ اصلاحات.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار