مدیر آفرینش های حوزه هنری کشور عنوان كرد:
سلیقه قشنگی در همراه کردن این مراسم با خاطره نویسنده شهیر گیلان نجدی بکار رفت؛ چراکه وی سهمی بسزا در ادبیات داستانی دوران معاصر دارد درحالیکه آنقدر که درخور آثار وی است، معرفی و شناسانده نشده است.
کد خبر: ۷۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰ 24 February 2015
مدیر آفرینش های حوزه هنری کشور روز سه شنبه در این مراسم با اشاره به اهمیت شعر و ادبیات تاکید کرد: ادبیات ، شعر و عرفان خاستگاه هویت ملی ما است.

علیرضا قزوه افزود: شعر هنر اول است اما آنچنان که بایسته و شایسته است ، در قیاس با هنرهایی نظیر سینما مورد التفات و توجه قرار نمی گیرد.

وی با اشاره به اینکه گیلان از پایگاه های خوب شعر و ادبیات است گفت: سلیقه قشنگی در همراه کردن این مراسم با خاطره نویسنده شهیر گیلان نجدی بکار رفت؛ چراکه وی سهمی بسزا در ادبیات داستانی دوران معاصر دارد درحالیکه آنقدر که درخور آثار وی است، معرفی و شناسانده نشده است.

در ادامه مراسم دکتر سید تقی عباس و دکتر عزیزمهدی از شعرای هندوستان و عبدالمالک عطش از افغانستان بعنوان شعرای مدعو ، آثار خود را برای حاضران قرائت کردند.

سعیده حسینجانی نیز در این مراسم به شعر خوانی پرداخت.

** معرفی آثار

نظر به اینکه داوران از میان648 اثر رسیده به جشنواره ،آثار منتخب را حائز رتبه های اول و دوم و سوم ندانستند در هر بخش چهار اثر شامل سه اثر دانشجویی و یک اثر از شرکت کنندگان آزاد ، بعنوان آثار برگزیده معرفی شدند.

در بخش شعر کلاسیک ؛ محمد حسین ملکیان ، پیمان طالبی ، مرضیه فرمانی و مریم پیله ور نفرات برگزیده اعلام شدند.

در شعر سپید؛ اکبر آزادپور، محمد رضا صارمی، مجتبی صفدری، محسن یاوری معرفی شدند.

در قالب ترانه نیز پیام جهانگیری، نیلوفر شاطری، بهروز ایرانی و رضا نیکو کار نفرات منتخب بودند.

در رشته داستان نویسی نیز مرتضی اسدی مرام، ساره نوروزی، فاطمه نانی زاد و یونس دست مرد، برگزیده شدند.

در این آیین با اهدا لوح به پروانه محسنی آزاد همسر مرحوم بیژن نجدی، از وی تقدیر شد.

جشنواره سراسری ادبی نور با هدف گسترش آثار و اندیشه های انقلابی،تشویق و ترغیب جوانان در خصوص ارایه آثار هنری در حوزه انقلاب اسلامی ایران در بخش های دانشجویی و آزاد برگزار شد.

برگزار کنندگان محور موضوعی این جشنواره را انقلاب اسلامی و موضوع آزاد در قالب شعر کلاسیک، شعر نو (نیمایی و آزاد)، ترانه و داستان کوتاه تعیین کرده بودند.

شهرستان ساحلی بندر انزلی در 40 کیلومتری شمالغرب مرکز استان گیلان قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار