مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با اشاره به نیاز به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و خروج اتوبوس های فرسوده گفت: امسال 100 دستگاه مینی بوس جدید خریداری و وارد ناوگان شد و قرارداد خرید 100 دستگاه دیگر نیز منعقد شده است.
کد خبر: ۷۷۳۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶ 19 August 2019

به گزارش تابناک رضوی،سیدمهدی حسینی پویا با بیان این مطلب افزود: در کنار خرید این 200 دستگاه مینی بوس، قرارداد خرید 100 دستگاه اتوبوس جدید نیز با استاندارد یورو 5 نهایی و در انتظار اخذ ضمانت نامه از سوی فروشنده هستیم و 300 دستگاه اتوبوس نیز در حال بازسازی است.

 

وی اضافه کرد: از 300 دستگاه اتوبوس که درحال بازسازی است، 170 دستگاه اتوبوس گازوئیلی و 130 دستگاه گازسوز است که با هزینه هر دستگاه 120 میلیون تومان بازسازی خواهند شد.

 

وی ادامه داد: توانایی مالی خرید اتوبوس را داریم اما به دلیل تحریم‌ها اتوبوسی در سطح کشور برای خرید وجود ندارد.

 

وی تصریح کرد: با همکاری مراکز دانشگاهی طراحی برای نصب کولر روی این اتوبوس ها انجام و براین اساس 300 دستگاه اتوبوس مجهز به کولر می شوند.

 

حسینی پویا با بیان اینکه در حال حاضر سهم اتوبوسرانی در حمل و نقل عمومی ۱۷ درصد است‌، اظهار کرد: در مشهد روزانه حدود ۹۵۰ هزار مسافر به وسیله ناوگان اتوبوسرانی جابجا می شوند که از این تعداد ۱۷ درصد هزینه خدمات را پرداخت نمی‌کنند که مبلغ ریالی آن در طول سال رقمی حدود 34 میلیارد تومان است‌.

 

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد ادامه داد: شهر مشهد دارای 150 خط اتوبوس است که ۵۹ درصد از این خطوط در اختیار بخش خصوصی است.

 

وی گفت: ناوگان اتوبوسرانی شهرداری مشهد دارای ۱۴۷۹ دستگاه اتوبوس فعال است که از این تعداد تنها ۲۵۰ دستگاه کولر ندارد که در بازسازی اتوبوس های فرسوده نصب کولر را مدنظر قرارداده ایم.

 

وی افزود: در حال حاضر 3312 ایستگاه در سطح شهر مشهد وجود دارد که از این تعداد 1900 ایستگاه فاقد سایبان است.

 

وی با اشاره به اینکه با اضافه شدن هر اتوبوس امکان حذف11.1 خودروی شخصی به وجود می آید، اضافه کرد: طول خطوط اتوبوسرانی مشهد 2449 کیلومتر است که 1318 کیلومتر را ناوگان سازمان اتوبوسرانی و 1181 کیلومتر دیگر را بخش خصوصی پوشش می‌دهد، همچنین طول مسیرهای خطوط بی‌آر‌تی نیز ۶ کیلومتر و میانگین رسیدن اتوبوس‌ به ایستگاه ۱۱ دقیقه است. 

 

وی به اقدامات آموزشی انجام شده در سازمان اتوبوسرانی اشاره و اظهار کرد: در همین راستا سال گذشته 203 هزار نفر-ساعت کلاس‌های آموزشی برای بهبود تعامل رانندگان با مسافران برای رانندگان برگزار شده و برای مهرماه نیز یک دوره آموزشی برگزار خواهد شد.

 

حسینی پویا درادامه با اشاره به خدمات دهی به زائران اربعین گفت: سال گذشته ۱۰۳ دستگاه اتوبوس به نجف اعزام و به حدود 120 هزار زائرخدمات رسانی شد، امسال نیز همین تعداد اتوبوس به نجف اعزام خواهد شد اما به دنبال آن هستیم تا تعداد اتوبوسرانان اعزامی را در صورت امکان افزایش دهیم تا تعداد سرویس دهی نیز افزایش پیدا کند.

 

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد افزود: در راستای تحقق شهر هوشمند، در پایانه های شهدا، وکیل آباد، غدیر،دانقلاب و امام رضا (ع) برای شهروندان امکان دریافت نرم افزار راهنمای خطوط، شارژ من کارت، کیف پول الکترونیکی(کیپاد) و دانلود فیلم و انیمیشن های آموزشی در خصوص استفاده از اتوبوس مهیا شده است.

 

وی اضافه کرد: هزینه تمام شده هر سفر با اتوبوس حدود 1902 تومان است که ۶۵۰ تومان یعنی معادل ۳۴ درصد از شهروندان دریافت می‌شود.

 

وی همچنین به کاهش تصادفات اتوبوسرانان در سال 97 اشاره و اظهار کرد: سال ۸۹ به ازای هر اتوبوس 2.44 تصادف در طول سال داشتیم که این آمار سال قبل به 38 دهم درصد تصادف به ازای هر اتوبوس کاهش پیدا کرد.

 

وی گفت: سال ۸۸ در تصادفات اتوبوس‌ها ۱۱ نفر فوتی داشتیم که خوشبختانه این آمار در سال ۹۷ به ۲ نفر رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار