مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز از ارسال 200 مقاله پژوهشی توسط اساتید علمی داخل خارج از کشور به دبیرخانه نخستین همایش «توسعه پایدار فضای سبز دیروز – امروز- فردا » خبر داد.
کد خبر: ۷۷۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴ 15 August 2015


به گزارش خبرنگار ما و به نقل از سازمان پارکها و فضای سبز تبریز، مهندس محمدحسین حسن زاده با بیان این مطلب اظهار داشت: همایش « توسعه پایدار فضای سبز دیروز – امروز- فردا » در راستای ارج نهادن به رویکرد علمی و پژوهشی در زمینه فضای سبز به همت سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز و با مشارکت دانشگاه تبریز در این شهر برگزار می شود.

وی زمان برپایی این همایش را روزهای 11 و 12 شهریورماه امسال عنوان کرده و افزود: تا کنون بیش از 200 مقاله علمی از اساتید داخل و خارج از کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده که این تعداد از نظر کمیت و کیفیت ارائه مقالات امری کم سابقه در حوزه فضای سبز شهری است.

حسن زاده همچنین با اشاره به گستره شرکت کنندگان در این همایش تصریح کرد: بررسی مقالات رسیده به دبیرخانه نخستین همایش «توسعه پایدار فضای سبز دیروز – امروز- فردا » نشان می دهد اساتید و کارشناسان حوزه فضای سبز از دانشگاهها و شهرداری های مختلف در این همایش شرکت کرده اند.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز با بیان اینکه این همایش تنها در یک مراسم خلاصه نشده و با رویکرد علمی برگزار می شود، گفت: در کنار برگزاری این همایش، کارگاه آموزشی معماری منظر(لند اسکیپ) توسط استاد ایرانی مقیم امریکا نیز برپا می شود.

وی ادامه داد: همچنین از بین مقالات ارسال شده به این همایش نیز تعداد 30 مقاله بطور مستقیم در همایش ارائه شده و بقیه مقالات نیز به صورت پوستر ارائه می شوند.

حسن زاده با اشاره به محورهای مختلف این همایش یادآور شد: مدیریت تنش های محیطی (شامل تنش های خشکی، گرما، سرما، شوری و...)، آلاینده ها، سلامت جامعه و فضای سبز شهری، بهینه سازی مصرف آب در فضای سبز شهری ضرورت است نه نیاز، گیاهان، کودک و هوای پاک، روش های نوین نگهداری فضای سبز، استاندارهای فضای سبز، مدیریت فضای سبز، معماری منظر و طراحی فضاهای ویژه، نقش تحقیق و پژوهش در توسعه فضای سبز پایدار، جایگاه فضای سبز در توسعه شهری، قوانین فرا دستی حمایت از فضای سبز (اراضی و آب )، مدیریت مشارکتی شهروندان در فضای سبز محورهای برپایی این همایش را تشکیل می دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار