آیت‌ا... مکارم شیرازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی سه زائرسرای ارزان‌قیمت:
عملیات اجرایی زائرسراهای ارزان‌قیمت استان‌های مرکزی و هرمزگان و زائرسرای صادقیه در مشهد با حضور آیت‌ا... مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان، نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌های مرکزی و هرمزگان، امام‌جمعه مشهد و جمعی از مدیران شهری و استانی آغاز شد.
کد خبر: ۷۷۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰ 15 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از شهرآرا، آیت‌ا... مکارم شیرازی در این مراسم اظهار کرد: خداوند را شاکرم که توفیق داد، گام مؤثری برای زائران امام رضا(ع) به‌وسیله مدیریت شهری مشهد و سایر دست‌اندرکاران مربوطه برداشته شود. وی با اشاره به حضور سالانه ٢٥میلیون زائر در مشهد مقدس اظهار کرد: بخشی از این افراد که برای زیارت بارگاه منور رضوی به مشهد سفر می‌کنند، کاملاً پاک و برخی هم به‌صورت نسبی پاک و متحول می‌شوند.مکارم شیرازی با اشاره به اینکه ایجاد تسهیلات برای زائران، قدم‌برداشتن در مسیر فلسفه زیارت است و این کار بیش از آنچه فکر می‌کنید مهم است، اظهار کرد: برخی نامه نوشته‌اند که ١٢ سال آرزوی زیارت داشتند و این آرزویشان با احداث زائرسراهای ارزان‌قیمت محقق شده است.

زائرسراها باید ٣٠٠ سال عمر کنند

این مرجع تقلید تصریح کرد: این زائرسراهای ارزان‌قیمت باید با رعایت اصول فنی احداث شوند تا بیش از ٣٠٠ سال عمر کنند و مردم در سالیان متمادی بعد از ما از برکاتش برخوردار شوند. آیت‌ا...العظمی مکارم شیرازی عنوان کرد: احداث زائرسراهای ارزان‌قیمت مانند احداث بیمارستان، مدرسه و مسجد، یک صدقه جاریه است که پرونده‌اش در این دنیا بسته نمی‌شود و هر کس استفاده می‌کند ثوابش به پرونده اضافه می‌شود. وی ادامه داد: مسئله مهم این است که دقت کنید در کنار استحکام، شرایط سهل و ساده استفاده برای زائران فراهم شود تا هیچ نیازمندی برای استفاده از امکانات این زائرسراها مستثنا نشود.

تأیید بنیاد زائر با امضای مرجعیت

امام‌جمعه مشهد نیز در این مراسم گفت: این کلنگ‌زنی به این دلیل برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که بنیاد زائر بعد از تأیید مقام معظم رهبری امروز و با حضور آیت‌ا... مکارم شیرازی به امضای مراجع تقلید نیز رسید. آیت‌ا... سیداحمد علم‌الهدی اظهار کرد: شهرداری مشهد در راستای ساخت زائرسراهای ارزان‌قیمت اقدامات و همکاری خوبی داشته و زمین و پروانه رایگان در اختیار استان‌ها قرار داده است. وی اضافه کرد: این زائرسراهای ارزان‌قیمت برای افرادی که بضاعت کمتری دارند احداث می‌شود که امیدوارم با سرعت و کیفیت بالایی ساخته شود و به‌سرعت مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

ساخت زائرسراها با جدیت دنبال شود

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی نیز در این مراسم در سخنانی اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که این زائرسرا با سرعت و استحکام ساخته شوند تا سال‌ها مورداستفاده مردم این استان قرار گیرند و زائرانی که توان مالی ندارند با تسهیل بیشتری به زیارت مشرف شوند. آیت‌ا... قربانعلی دری نجف‌آبادی افزود: ساخت زائرسراهای ارزان‌قیمت در مشهد با عنایات ویژه مقام معظم رهبری شکل گرفته است که امیدواریم این موضوع در ادامه با جدیت پیگیری شود.

زائران دغدغه مالی برای اسکان نداشته باشند

شهردار مشهد هم در این مراسم با بیان اینکه هرکدام از استان‌ها می‌توانند پروژه خود را در ٩٥٠متر زمین با دو طبقه منهای یک و ١٠ طبقه روی آن احداث کنند، افزود: امروز در مشهد شاهد احداث سه زائرسرای ارزان‌قیمت دیگر از استان‌های هرمزگان، مرکزی و صادقیه تهران بوده‌ایم که با همکاری و کمک شهرداری زمین و پروانه رایگان تقدیم استان‌ها شده و عملیات اجرایی بسیاری از استان‌ها نیز آغاز شده است. سیدصولت مرتضوی خاطرنشان کرد: هدف ما از احداث زائرسراها این است که افرادی که از بضاعت مالی خوبی برخوردار نیستند با احداث این زائرسراها بتوانند با هزینه بسیار کمتری به مشهد سفر کنند و دغدغه مالی برای مکان مناسب در شهر مشهد نداشته باشند.

احداث زائرسرای ارزان‌قیمت نمود همکاری دولت و ملت

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم افزود: احداث زائرسراهای ارزان‌قیمت در مشهد یکی از آرزوهای رهبر معظم انقلاب بوده که هم‌اکنون تحقق پیدا کرده و سبب خشنودی ایشان شده است. محسن انتظاری هروی اضافه کرد: امروز ما در موضوع احداث زائرسراهای ارزان‌قیمت نمود همکاری دولت و ملت را شاهد هستیم چراکه استانداران و نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها با مشارکت مالی مردم در قالب بنیاد زائر برای احداث زائرسرای ارزان‌قیمت در حال فعالیت هستند.

پیشرفت فیزیکی ٣٥ تا ٩٨ درصدی ٦ زائرسرا

مدیرعامل بنیاد مرکزی زائر امام رضا(ع) هم در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران از پیشرفت فیزیکی ٣٥ تا ٩٨ درصدی ٦ زائرسرای ارزان‌قیمت در مشهد خبر داد و گفت: امیدواریم این زائرسراها در سال جاری و سال آینده به بهره‌برداری برسد. سیدحسین عابدی افزود: زائرسراهای ارزان‌قیمت استان‌های کشور در چهار منطقه شهرداری مشهد احداث می‌شود که امروز کلنگ دو زائرسرای استان‌های مرکزی و هرمزگان در منطقه ٤ مشهد به زمین زده شد. مدیرعامل بنیاد زائر ادامه داد: در این منطقه زائرسراهای ارزان‌قیمت استان‌های آذربایجان شرقی، کرمان، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد نیز احداث می‌شود. وی اضافه کرد: در حال حاضر زمین و پروانه رایگان از سوی شهرداری مشهد به ٢٥ استان کشور برای احداث زائرسرای ارزان‌قیمت اهدا شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار