کد خبر: ۷۷۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱ 15 August 2015


رئیس مرکز توسعه نوغانداری از ارائه برنامه پیشنهادی توسعه این صنعت در برنامه ششم توسعه کشور خبر داد و گفت: دولت به‌دنبال احیای نوغانداری در کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی‌اصغر داداش‌پور امشب در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس گیلان با اشاره به راه‌اندازی مرکز نوغانداری کشور از سال 93 اظهار کرد: مرکز مذکور دارای کارشناسان خبره در عرصه نوغانداری است و این صنعت در استان‌های مختلف رصد می‌شود.

وی نوغانداری را از مشاغل قدیمی در کشور عنوان کرد و افزود: تاریخچه جاده ابریشم نشان می‌دهد مسیری برای تعامل فرهنگی بین ملت‌های مختلف بوده و فعالیت‌های بازرگانی بسیاری در این جاده انجام شده است.

داداش‌پور با بیان اینکه شاهد رکود نوغانداری در سال‌های گذشته در کشور بودیم، تصریح کرد: پرورش کرم ابریشم در 16 استان کشور انجام می‌شود.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور از توسعه صنعت نوغانداری در استان‌های مختلف خبر داد و بیان کرد: دولت به دنبال احیای صنعت نوغانداری در کشور است.

وی به برنامه پیشنهادی مرکز توسعه نوغانداری کشور در برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: توسعه صنعت نوغانداری در برنامه مذکور تعریف شده است.

داداش‌پور با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های انجام شده موجب احیای فرهنگ تولید کرم ابریشم در کشور می‌شود، خاطرنشان کرد: تشویق مردم به پرورش کرم ابریشم حائز اهمیت است.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری، توسعه پرورش کرم ابریشم را در کنار دیگر مشاغل روستائیان عنوان کرد و یادآور شد: به‌دنبال جایگزین کردن نوغانداری به‌جای دیگر کشت‌ها در روستا نیستیم بلکه ارتقای درآمد مردم مد نظر مسئولان است.

وی با بیان اینکه قرار گرفتن نوغانداری در سبد کشاورزی روستائیان مهم است، اظهار کرد: احصا و شناسایی وضع موجود نوغانداری در مناطق مختلف از اولویت‌های مرکز توسعه نوغانداری کشور است.

داداش‌پور تولید نهال توت اصلاح شده را از جمله اولویت‌های مرکز توسعه نوغانداری کشور عنوان کرد و افزود: بهمن ماه امسال کاشت یک میلیون قلمه توت اصلاح شده در گیلان انجام می‌شود.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری با بیان اینکه توسعه کشت نهال توت در اراضی شیب‌دار و زمین‌های کمتر استفاده شده می‌تواند موجب تشویق مردم در پرورش کرم ابریشم شود، تصریح کرد: چرخه کامل توسعه نوغانداری در برنامه‌ریزی‌ها پیش‌بینی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار