در مشهد مقدس آغاز شد؛
افتتاحیه دوره توانمندسازی مدیران کانون‌های سازمان بسیج هنرمندان سراسر کشور در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۷۶۹۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ 06 August 2019

به گزارش تابناک رضوی، مراسم افتتاحیه دوره توانمندسازی ۴۰۰ نفر از مدیران کانون‌های هنری ادبی سراسر کشور با سخنرانی رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور در مجتمع فرهنگی آموزشی امام رضا (ع) مشهد مقدس برگزار شد.

 

امیر نصیر بیگی در این مراسم اظهار کرد: با توجه به نقش اساسی کانون‌ها در روند فعالیت‌های ادبی و هنری بر خود لازم دانستیم در این فرصت این دوره را برگزار کنیم.

 

مسئول سازمان بسیج هنرمندان کشور؛ فعال سازی کانون‌ها در سراسر کشور با محوریت نقش آفرینی موثر هنرمندان بسیجی، سازماندهی و فعالسازی گرو‌ه‌های هنری وادبی، بررسی دوره‌های ارتقا سطح تخصصی و آماده نمودن بسترلازم برای تولید آثار هدفمند، تغییر در موازنه‌های هنری و ادبی جامعه به سمت ارزش‌های انقلابی و اسلامی با محوریت کانون و مسجد منطبق بر طرح اعتلای هنری سازمان و همچنین بیان تجربیات و ایده‌های کانون‌های موفق و برتر را از اهداف این دوره برشمرد.

 

وی با ابراز تاسف از فقر اطلاعاتی سازمان بسیج هنرمندان؛ به ارتباط تخصصی معنادار و هدفمند کانون‌ها با سازمان بسیج هنرمندان استان و ارتباط آن با سازمان بسیج هنرمندان کشور جهت جبهه سازی هنرمندان انقلاب اسلامی تاکید کرد.

 

نصیر بیگی در ادامه افزود: هنرمندان انقلابی کشورمان مظلومانه در این شرایط کنونی کشورمان فعالیت می‌کنند لذا در سال‌های گذشته طی سفر‌های متعدد به استان‌ها و شهرستان‌های کشورمان برآن شدیم جلسات متعددی با هنرمندان و مدیران کانون‌ها داشته باشیم و پای حرف و درد دل‌های آنان بنشینیم چرا که معتقدیم برای شبکه سازی بایستی این ارتباطات تقویت پیدا کند و در سال جاری نیز قرار است ارتباط با کانون‌های کم برخوردار کشورمان در اولویت کاریمان قرار گیرد.

 

 

وی کانون‌های بسیج هنرمندان را از عناصر موثر در سازمان دانست و ابراز داشت: ما نباید در سطح کانون‌ها خود را درگیر کار‌های اجرایی کنیم و هویت فعالیتی کانون‌ها را خدشه داری کنیم. بایستی در خصوص تامین و تجهیز کانون‌ها پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

 

مسئول سازمان بسیج هنرمندان کشور به ضرورت شبکه سازی هنرمندان انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: این اقدام بخش مهمی از کار‌ها و اقدامات ماست.

 

وی تاکید کرد: مدیران کانون‌ها اگر حق خود را مطالبه نکرده و هنرمندان خود را سازماندهی نکنند هیچ وقت از این سرمایه‌ای که دارند نمی‌توانند استفاده کنند.

 

نصیربیگی خاطرنشان کرد: مسجدمحوری یکی از اقدامات جدی و ازدیگر اولویت‌های سازمان است و طی توافقات صورت گرفته درصددیم امسال هسته‌های هنری و ادبی را به سمت مساجد سوق دهیم تا همه موارد و نیازمندی‌های هنری و ادبی آن محله تامین شوند.

 

وی در پایان به ارزیابی کانون‌ها تاکید کرد و گفت: امسال پس از برگزاری این دوره هر فصل ارزیابی عملکرد کانون‌ها را خواهیم داشت و از کانون‌های برتر تقدیر خواهیم کرد.

 

لازم به ذکر است؛ دوره توانمند سازی مدیران کانون های سازمان بسیج هنرمندان با حضور رئیس و مدیران سازمان بسیج هنرمندان از امروز تا 18 مردادماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار