فرمانده انتظامی فارس خبرنگاران را چشم بینا، زبان صادق، صریح و گویای مردم دانست و تأکید کرد: ناجا به حضور و همراهی خبرنگاران افتخار می‌کند.
کد خبر: ۷۶۹۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵ 05 August 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:سردار رهام بخش حبیبی بعدازظهر امروز در نشستی صمیمی با خبرنگاران و عکاسان خبری به مناسبت هفته خبرنگار اظهار داشت: قلم و دوربین خبرنگار بدون آنکه تأثیر منفی داشته باشد، اثر خود را بر مخاطب می‌گذارد.

وی بابیان اینکه بر این اعتقادم که قلم خبرنگار از اسلحه دوشیکای نظامی قدرتش بیشتر است، افزود: فرمانده ای که عاقل باشد حتماً ابتدا از همان قلم رسانه استفاده می‌کند مگر اینکه چاره‌ای جز استفاده از اسلحه نباشد.

حبیبی بابیان اینکه به هنرمندی رسانه در مقابل دشمن نیازمندیم، اضافه کرد: مدیریت موضوعات در فضای مجازی توسط رسانه‌ها موضوع مهمی است و به نظر می‌رسد اصحاب رسانه انتقال مطالب و پاسخ به شبهات اشتباه در این فضا را بر عهده دارند.

مقام عالی انتظامی فارس همچنین از برداشته شدن نخستین گام در ایجاد اتاق فکر در این فرماندهی خبر داد و گفت: این اتاق فکر رسانه در استان برای تجزیه، تحلیل اخبار و کمک به بهبود وضعیت اطلاع‌رسانی و افزایش تأثیرات آن کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به تأثیر کار رسانه‌ای در مقایسه با فعالیت‌های امنیتی و انتظامی، خاطرنشان کرد: اگر جایی نیروی انتظامی خدماتی به مردم ارائه کند هدفش انتقال احساس آرامش به مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی است .

حبیبی ادامه داد: اصحاب رسانه نیز همین مأموریت را دارند و اگر برخی افراد از عملکرد رسانه‌ها ناراحت هستند به این دلیل است که خود مشکل دارند و در پی ناآرامی در مردم هستند .

فرمانده انتظامی فارس خبرنگاران را چشم بینا، زبان صادق، صریح و گویای مردم دانست و تأکید کرد: ناجا به حضور و همراهی خبرنگاران افتخار می‌کند.

وی بابیان اینکه دسترسی بیشتر به رسانه‌ها، کار خبرنگار را سنگین‌تر و این شغل را حرفه‌ای‌تر کرده است، بر لزوم این نگاه حرفه‌ای در مقابل دشمن تأکید کرد و افزود: دشمن هر روز موضوعی را عنوان و ابعاد مختلف را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، لذا تا زمانی که بنده در استان فارس مسئولیت دارم تلاش خواهم کرد که اطلاعات شفاف در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم.

حبیبی خاطرنشان کرد: دشمن روزی ما را متهم می‌کند که چرا جلوی قاچاقچیان را می‌گیرید و روز دیگر مدعی می‌شود که چرا به آن‌ها فشار می‌آورید لذا به دنبال اهداف خود است و دغدغه مردم را ندارد؛ اصحاب رسانه باید حواسشان به این موضوع باشد.

پرسش و پاسخ خبرنگاران با سردار حبیبی و تقدیر از خبرنگاران فعال حوزه نیروی انتظامی استان فارس، پایان‌بخش نشست صمیمی امروز بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار