به همت اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی مراسم خوانش کتاب «زن آقا» در سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور نویسنده کتاب برگزار شد.
کد خبر: ۷۶۹۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵ 05 August 2019

به گزارش تابناک رضوی، به همت اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی مراسم خوانش کتاب«زن آقا» در سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور زهرا کاردانی نویسنده کتاب،سید حمید موسوی مدیرکل اجتماعی، فرشته سلجوقی مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری خراسان رضوی، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه های عمومی و جمعی از مسئولان برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در جلسه خوانش کتاب «زن آقا» ضمن تبریک هفته ازدواج اسلامی و ایام ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: یکی از برنامه های  اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در جهت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و تاثیر گذاری بر سبک زندگی مردم ،افزایش مهارتهای زندگی و ایجاد انس و الفت بین زوجین، والدین و فرزندان  برگزاری جلسات خوانش و معرفی کتاب است. 

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد: امروز نیز یکی از کتابهایی که با توجه به مناسبت فرخنده ایام ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) مد نظر قرار گرفت و نمونه ای از زندگی زوج همراه و موفق و برمبنای زندگی اسلامی است توسط نویسنده معرفی و خوانش می شود.

وی ادامه داد: کتاب«زن آقا» خاطرات همسر یک طلبه و روحانی مبلغ  است که همراه با همسر خود در این سفر تبلیغی همراه می شود و با ثبت خاطرات و تجربیات خود از این سفر تبلیغی زمینه خلق اثری هنری و مکتوب به نام کتاب «زن آقا» را فراهم می کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به پیامهایی که در این اثر مکتوب نهفته است گفت: همراهی با همسر در فضای کار و آشنایی زوجین با مشکلات فضای کاری، نتایج و تاثیرات فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی و اهمیت ثبت خاطرات و روزنوشته ها از جمله پیامهایی است که در این کتاب  مشاهده می شود.

حجت الاسلام سبزیان با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری ادامه داد: بعد از صدور این بیانیه اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با شعار «ما گام دوم انقلاب را با کتاب بر می داریم»در این مسیر گام برداشته است و جلسات خوانش کتاب نیز درهمین راستا برگزار می شود.

وی افق  آینده انقلاب اسلامی را روشن عنوان کرد و ادامه داد: قطعا برای رسیدن به این افق روشن نظام مقدس جمهوری اسلامی به کتاب و کتابخوانی و عنصر دانایی نیازمند هستیم.

وی حضور خانواده شهید مدافع حرم شهید حجت الاسلام میرزا محمود تقی پور را در جلسه خوانش کتاب «زن آقا» مایه تبرک و تیمن جلسه دانست و ادامه داد: فعالیت ها و سیره و منش روحانی مدافع حرم شهید حجت الاسلام محمود تقی پور و همراهی همسر وی نیز در برنامه های فرهنگی و تبلیغی نمونه ای از تمسک به زندگی مشترک امیرمومنان(ع) و حضرت زهرا(س) است.

در ادامه این جلسه زهرا کاردانی نویسنده کتاب «زن آقا» نیز به بیان نکاتی در خصوص نگارش این کتاب پرداخت.

وی با اشاره به نگارش داستان کوتاه در سالهای گذشته گفت: از مدتها قبل نسبت به ثبت خاطرات و نوشتن داستان کوتاه اقدام کرده بودم و در اولین سفر تبلیغی که به همراه همسرم به یکی از روستاهای استان فارس رفته بودیم نیز این خاطره نویسی و ثبت تجربیات خود از این سفر یکماهه را ادامه دادم.

وی ادامه داد: در ادامه و بعد از مطالعه مطالب و خاطرات نوشته شده از این سفر توسط مرتضی سرهنگی از پیشکسوتان عرصه داستان نویسی و ثبت ادبیات شفاهی کشور نسبت به ثبت این مطالب به صورت کتاب ترغیب شدم و حاصل این روزنوشته ها و تجربیات ما در سفر یکماهه تبلیغی کتاب "زن آقا" بود.

در ادامه این مراسم از خانواده شهید مدافع حرم شهید حجت الاسلام محمود تقی پور و همچنین زهرا کاردانی نویسنده کتاب «زن آقا» تقدیر شد.

برگزاری مراسم جشن امضا و امضای لوح یادبود مراسم خوانش و معرفی کتاب «زن آقا» پایان بخش این مراسم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار