معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: روز یکشنبه برای ۲۲ مرغداری در خوزستان پرونده تشکیل شد و دوشنبه نیز برای ۲۰ مرغداری دیگر پرونده تخلف تشکیل خواهد شد.
کد خبر: ۷۶۹۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱ 05 August 2019

علی‌محمد رحمانی زاده معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که سازمان صمت یکی از سازمان‌های عضو تنظیم بازار است، اظهار کرد: در استان خوزستان بیش از ۱۴۰ هزار واحد صنفی و در اهواز ۴۰ هزار واحد صنفی وجود دارد که ۱۵۴ نفر کار بازرسی واحدهای صنفی را در استان خوزستان انجام می‌دهند.

رحمانی زاده با اشاره به عدم تمکین مرغداران از قیمت مصوب، عنوان کرد: آنالیز قیمت مرغ در تهران با حضور نمایندگان رسمی انجمن صنفی مرغ انجام شد که در نهایت قیمت ۸ هزار و ۵۵۰ تومان برای مرغ زنده مصوب شد.

وی افزود: کشتارگاه‌ها نیز موظف هستند با قیمت ۱۲ هزار و ۵۰ تومان مرغ را تحویل خرده‌فروشی‌ها دهند و این قیمت به کل کشور ابلاغ شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به توزیع نهاده توسط امور دام و قیمت جوجه ۲ هزار و ۵۵۰ تومانی، اظهار کرد: علی‌رغم ادعای مرغداری‌ها مبنی بر تحویل همه مرغ به کشتارگاه‌ها اما مدارک و اسناد دامپزشکی و کشتارگاه‌ها نشان می‌دهد که بخشی از مرغ به بازار زنده فروشی منتقل می‌شود.

وی گفت: طبق آمار سازمان دامپزشکی و کشتارگاه‌ها مشخص شد فقط در یک روز مرغ ۱۱ مرغداری سر از بازار زنده فروشی درآورد.

رحمانی زاده با اشاره به نرخ پایین‌تر مرغ در خوزستان نسبت به متوسط کشوری، عنوان کرد: روز یکشنبه برای ۲۲ مرغداری در خوزستان پرونده تشکیل شد و دوشنبه نیز برای ۲۰ مرغداری دیگر پرونده تخلف تشکیل خواهد شد.

وی افزود: به تمامی واحدهای صنفی، کشتارگاه‌ها و مرغداری‌ها هشدار می‌دهیم که اگر از قیمت مصوب تمکین نکنند، برخورد قانونی با آن‌ها انجام خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار