آخرین تغییرات قیمت سکه و طلا به شرح زیر است:
کد خبر: ۷۶۷۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱ 31 July 2019

هم‌اکنون هر گرم طلای ۱۸عیار ۴۰۴ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی ۴میلیون و ۹۲ هزار تومان نرخ خورده است.

 

در حالی که سرمایه‌گذاران در انتظار نتیجه نشست فدرال رزرو در اواخر امروز و کاهش احتمالی نرخ بهره هستند که نخستین اقدام اینچینی از سال ۲۰۸ تاکنون خواهد بود، نرخ طلا امروز تغییر اندکی را شاهد بود.

بر اساس این گزارش نرخ طلا در بازار امریکا امروز ۰.۱ درصد رشد داشت و به ۱۴۴۲ دلار و ۹۰ سنت رسید.

برایان لن، تحلیلگر بازار طلا در سنگاپور گفت: «اکثر معامله گران دست از معامله کشیده‌اند و منتظر نتیجه نشست فدرال رزرو هستند. اگر فدرال رزرو تصمیم به کاهش صرفا ۲۵ واحدی نرخ بهره بگیرد، نرخ طلا ممکن است اندکی کاهش یابد، زیرا تاثیر این میزان کاهش نرخ قبلا در بازارپیشخور شده است.»

لن افزود: «ما همچنین می‌خواهیم ببینیم که آیا کاهش نرخ بیشتری در آینده اتفاق خواهد افتاد یا نه. در درازمدت نرخ طلا همچنان افزایشی خواهد بود، اما در کوتاه مدت ممکن است شاهد اندکی تعدیل نرخ باشیم و پس از آن روند افزایشی دوباره ادامه یابد.»

بازار می‌خواهد بداند که کاهش احتمالی نرخ بهره در این جلسه تنها یک تصمیم منقطع است یا به معنای شروع یک سلسله اقدامات انبساطی ادامه دار.

عاملی که موجب تقویت احتمال کاهش نرخ بهره در جلسه امروز شده، رشد ضعیف میزان هزینه کرد مصرف‌کننده و میزان قیمت‌ها در ماه ژوئن بوده که حکایت از کند شدن رشد اقتصادی و نرخ تورم ضعیف امریکا دارد.

ترامپ روز سه شنبه بار دیگر از فدرال رزرو خواست که بیش از ۲۵ واحد نرخ بهره را کاهش دهد. آلفونسو اسپارزا، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «مسیر حرکت بعدی نرخ طلا را سخنان امروز رئیس فدرال رزرو مشخص خواهد کرد. لحن حاکی از اتخاذ سیاست انبساطی موجب تضعیف ارزش دلار و افزایش نرخ طلا خواهد شد.»

امروز در بازار سبزه‌میدان، نرخ طلا نسبت به روز کاری قبل، کاهش جزئی داشته است؛ هر گرم طلای ۱۸عیار با نرخ ۴۰۴ هزار و ۲۰۰ تومان، هر گرم طلای ۲۴عیار با نرخ ۵۳۹ هزار و ۲۰۰ تومان و هر مثقال طلا با نرخ یک میلیون و ۷۵۱ هزار تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

سکه‌فروشان سبزه‌میدان، امروز نرخ سکه بهار آزادی طرح جدید را ۴ میلیون و ۹۲ هزار تومان،سکه بهار آزادی طرح قدیم را ۳ میلیون و ۹۹۴ هزار تومان، نیم‌سکه بهار آزادی را ۲ میلیون و ۲۶۸ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی را یک میلیون و ۴۷۹ هزار تومان و سکه گرمی را ۹۷۹هزار تومان اعلام کرده‌اند.

منبع: تسنیم
برچسب ها: قیمت سکه ، سکه ، طلا ، ارز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار