کد خبر: ۷۶۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴ 14 August 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد معاون فنی اداره‌کل انتقال خون استان کهگیلویه و بویراحمد به یک تفاوت عمده در بحث حجامت و اهدای خون اشاره کرد.

یوسف کریمی‌نژاد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که حجامت بهتر است یا اهدای خون، اظهار کرد: حجامت از دوران پیامبر اسلام (ص) هم رواج داشته و جایگاه خاصی دارد.

معاون فنی اداره‌کل انتقال خون این استان البته تأکید کرد: البته آنچه در بحث حجامت بسیار حائز اهمیت است، رعایت بهداشت در انجام حجامت است که معمولا نگرانی‌هایی از این بابت وجود دارد.

وی با اشاره به یک تفاوت مشهود میان حجامت و خون دادن، تصریح کرد: حجامت جنبه درمانی دارد ولی اهدای خون بحث به کمک به دیگران است.

کریمی گفت: توصیه ما به افراد سالم، اهدای خون است.

وی با بیان اینکه مراجعین انتقال خون افراد سالم هستند، ابراز داشت: استفاده از وسایل مشترک و غیربهداشتی از مهمترین راه‌های انتقال برخی بیماری‌ها از جمله هپاتیت است و اگر در حجامت به این مسائل توجه نشود، بسیار نگران کننده است.

این مسئول در انتقال خون استان ادامه داد: واکسیناسیون بهترین راه حل جلوگیری از هپاتیت« ب» است، ولی هپاتیت «C» واکسن ندارد و فقط برای پیشگیری در سه مرحله از جمله بدو تولد واکسن تزریق می‌شود.

معاون فنی اداره کل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد، در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: گروه O منفی به همه گروه‌ها می‌تواند خون دهد و  ABمثبت از همه گروه‌های خونی می‌تواند خون بگیرد

وی خاطرنشان کرد: گروه خونی O بیشترین فراوانی و بعد از آن A ، B و AB در رده‌های بعدی هستند.

وی گفت: ۸۵ درصد گروه‌های خونی O در رده مثبت هستند و کمیاب ترین گروه خونی نیز AB منفی است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار