غلامرضا تاجگردون با اشاره به اینکه امروز با حضور رئیس بانک توسعه و تعاون کشور از 13 طرح در 3 حوزه گردشگری، صنعتی و کشاورزی از دو شهرستان گچساران و باشت بازدید به عمل آمده است، گفت: ما توقع نداریم تمامی مشکلات ما حل شود چرا که شما سوپرمن نیستید و ما نیز به مشکلات بانک‌ها آگاهی داریم.
کد خبر: ۷۶۵۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸ 25 July 2019
نماینده گچساران با اشاره به سرمایه‌گذاری چندین میلیاردی در پتروشیمی گچساران گفت: اشتغال‌زایی آن تنها 300 نفر است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از خبرگزاری فارس ، نشست کارگروه اشتغال  و سرمایه با حضور نماینده این شهرستان،  رئیس بانک توسعه و تعاون کشور و هئیت همراه و برخی از مدیران کل و روسای 2 شهرستان گچساران و باشت در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
در این نشست غلامرضا تاجگردون با اشاره به اینکه امروز با حضور رئیس بانک توسعه و تعاون کشور از 13 طرح در 3 حوزه گردشگری ، صنعتی و کشاورزی از دو شهرستان گچساران و باشت بازدید به عمل آمده است ، گفت : ما توقع نداریم تمامی مشکلات ما حل شود چرا که شما سوپرمن نیستید و ما نیز به مشکلات بانک‌ها آگاهی داریم.
نماینده مردم گچساران  ادامه داد : در شهرستان گچساران از نظر زیر ساختی مشکلی وجود ندارد و تنها مشکل در تامین منابع مالی برای ایجاد اشتغالزایی است.
وی ابراز کرد: بسیاری از طرح‌های احداث شده در این دو شهرستان تاکنون تسهیلاتی را  از بانک دریافت نکرده‌اند و با توان مالی خود اشتغالزایی کوچکی راه اندازی کرده‌اند.
تاجگردون با بیان اینکه در بازدیدی که  از۱۳ واحد طرح انجام گرفته حدود ۵۰۰ شغل می توانند ایجاد کرد، گفت: برای ایجاد اشتغالزایی نیاز به تامین منابع اعتبارات است.
وی ابراز کرد: چنانچه واحد دام تلخاب شیرین راه اندازی شود می‌تواند زمینه اشتغال 200 نفر را ایجاد کند.
تاجگردون ادامه داد: برای کمک به این تعداد واحدهای تولیدی که راکد و نیمه فعال هستند نیاز به 30 میلیارد تومان اعتبار با تسهیلات ارزان قیمت است.
نماینده مردم گچساران با اشاره به احداث پتروشیمی گچساران که تاکنون 60درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: در پتروشیمی گچساران که چند هزار میلیارد  تومان هزینه شد و خواهد شد کل اشتغالی که در این صنعت به وجود می‌آید ۳۰۰ شغل خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه منابعی که در اختیار داریم به سمت تسهیلات ارزان قیمت به واحدها سوق داده شود، گفت: تعدادی از طرح‌ها با نام نویسی در سامانه از تسهیلات ارزان قیمت برخوردار می‌شوند.
تاجگردون با اشاره به اینکه تسهیلات ارزان قیمت به سختی در مجلس مصوب می‌شود، عنوان کرد: 20 درصد  از محل اعتبارات عمرانی تحت عنوان سود و منابع فنی اعتباری به واحدهای تولیدی در اختیار قرار گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه برای کمک به واحدهای تولیدی می‌توان روش‌های دیگری برای استفاده تسهیلات به کار بگیریم، عنوان کرد: مدیران کل می‌توانند از منابع خود حداکثر استفاده و بهره را ببرند و نبایستی انتظار داشته باشیم از بیرون به ما کمک شود.
نماینده مردم گچساران ابراز با بیان اینکه یک سری طرح‌هاست که با همکاری مدیران استان قابل سرعت بخشیدن و حل شدن است، اذعان کرد: یک سری دیگر طرح‌ها با حمایت نهادهای حمایتی می‌توان به آنها سرعت بخشید.
تاجگردون با اشاره به اینکه اولویت کاری خود را در سامان بخشی به طرح‌های  اصلی و بزرگ در محدوده استان و شهرستانی قرار دهیم، بیان کرد:  طرح‌هایی هستند که در سامانه به ثبت رسیده است و از منابع متمرکز سهمی اختصاص داده  و دیگر نهادهای حمایتی نیز سهمی برای این طرح‌ها در نظر بگیرند.

نماینده مردم گچساران با بیان اینکه سهم فقرا در استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار زیاد است، گفت: طرح های مشابه ای که در سطح این دو شهرستان است و نیاز به تسهیلات کمی دارد را باید حمایت کرد تا اشتغالزایی ایجاد شود.
تاجگردون ادامه داد: از سهم منابع داخلی  و از محل منابع اعتبارات عمرانی برای کمک به طرح‌های مشابه و خرد اختصاص داده شود.
وی با بیان اینکه مقرر شود کمیته ای تشکیل و لیست طرح‌هایی که نیاز به یارانه دارند، ارائه داده شود، گفت:  سال گذشته ۳ میلیارد تومان یارانه به واحدهای تولیدی پرداخت شد.
تاجگردون تصریح کرد: انتظار می‌رود که در نشست دیگری مدیران استان و شهرستانی،  واحدهای شهرک صنعتی و تولیدی بخش کشاورزی و گردشگری برنامه های خود را آماده‌تر کنند تا طبقه‌بندی بانکی صورت بگیرد.
تاجگردون خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود استانداری ایجاد اشتغال را در اولویت کاری خود قرار دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار