مدیرکل حج و زیارت استان قزوین
مدیر کل حج و زیارت استان قزوین با اشاره به این که در سال جاری نیز اعزام به حج تمتع صورت می گیرد گفت: حج تمتع حق هر مسلمان است و به بهانه بی احترامی از حق خود نخواهیم گذشت.
کد خبر: ۷۶۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵ 13 August 2015

به گزارش تابناک از قزوین، کلانتری با اشاره به ماجرای توهین به دو نوجوان ایرانی در عربستان خاطرنشان کرد: حج تمتع آرزو و حق هر مسلمان است و از سوی دیگر از واجبات شرعی ماست و به دلیل توهین عده ای از این حق خود نخواهیم گذشت.

وی با اشاه به این که رسانه ها نقش غیر قابل انکاری در دامن زدن به ماجرای عربستان داشتند تاکید کرد: ماجرای نوجوان ایرانی در عربستان به آن شکلی که در رسانه ها مطرح شد نبوده است و به نظر بنده حکمی که برای متجاوزین صادر شده است متناسب با جرمی است که انجام شده.

مدیر کل حج و زیارت استان قزوین گفت: طبق قوانین اسلامی برای هر جرمی حکمی مشخص وجود دارد و نمی توان بیشتر از آن انتظار داشت.

کلانتری ادامه داد: در سال جاری 950 نفر از مردم استان قزوین به سفر معنوی حج اعزام می‌شوند که در مقایسه با سال گذشته 25 نفر افزایش را نشان می‌دهد.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر حدود 21 هزار نفر از مردم استان قزوین در نوبت اعزام به سفر حج تمتع قرار دارند، تصریح کرد: انتظار می‌رود با لحاظ شدن 20 درصد افزایش سهمیه که از سوی مقامات عربستان سعودی وعده داده شده زائران ثبت‌نام کرده طی 15 سال آینده اعزام شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین اضافه کرد: نخستین کاروان حج تمتع این استان هشت شهریور به عربستان اعزام می‌شود و آخرین کاروان نیز در 26 مهرماه به شهرهای خود وارد می‌شوند.

کلانتری گفت: بسیاری از مشکلاتی که برای ایرانی ها در عربستان رخ می دهد به دلیل بی احتیاطی است گاهی همراه داشتن دخانیات از هر نوع آن سبب مشکلات بسیار زیادی در کشور می شود و از سوی دیگر حتی نوعی از داروها نیز در این کشور ممنوع است و سبب می شود مشکلاتی برای زائران در این سفر به وجود آید.

وی تصریح کرد: توصیه ما به زائران این است که در این سفر با افراد ناآشنا دوستی وهمراهی نداشته باشند و از هیچ کسی امانت نپذیرند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
آقای کلانتری شما خودتان با خانواده برید اگه خوش گذشت بعد بقیه رو تشویق کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار