سرپرست استانداری گیلان از شهرداران و دهیاران خواست با توجه به‌قرار گرفتن در فصل گردشگری از ظرفیت این مهم در استان بیشتر استفاده کنند.
کد خبر: ۷۵۹۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵ 04 July 2019

 

تابناک / ارسلان زارع صبح امروز در همایش مشترک شهرداران و دهیاران استان گیلان در رشت هدف از این گردهمایی را تجلیل از همه خادمان عرصه شهری و روستایی برشمرد و اظهار کرد: عملکرد شهرداری و دهیاری تأثیرات مستقیم و غیرمستقیمی بر پیکره حیات اجتماعی مردم دارد و این دو نهاد وظیفه رسیدگی به امور مردم از ابتدای تولد تا زمان مرگ را عهده‌دار هستند لذا نقش آن‌ها در کار مسئولان و زندگی مردم بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه اگر شهرداران و دهیاران از همه ظرفیت‌های قانونی خود استفاده کنند در انجام وظایف محوله موفق می‌شوند، افزود: تداوم شاخص‌های توسعه‌یافتگی جز عمل به برنامه‌های تعیین‌شده امکان‌پذیر نیست و شهرداران و دهیاران در این راه با مشکلات مختلفی روبه‌رو هستند.

سرپرست استانداری گیلآن‌یکی از مشکلات مشترک مطرح‌شده توسط شهرداران و دهیاران را ارسال پرونده‌های این نهادها به مراکز قضایی دانست و گفت: همه بایستی با تسلط بر قوانین و مقررات در این زمینه خود را از آسیب‌ها مصون بدارند چون ساختار دهیاری به‌گونه‌ای است که نمی‌توان در آن‌یک جایگاه حقوقی ایجاد کرد اما شهرداری‌ها می‌توانند مشاور حقوقی داشته باشند و در صورت بروز مشکل، به آنان مراجعه کنند.

زارع با تاکید بر اینکه شهرداران و دهیاران باید در مدیریت شهری و روستایی سطح بهره‌وری از منابع انسانی امکانات و تجهیزات را بالا ببرند، تصریح کرد: تعداد نیروی به کار گرفته‌شده در برخی شهرداری‌ها مازاد نیاز است درحالی‌که موفقیت ما درگرو استفاده بیشتر از منابع انسانی است و باید برنامه محور بود.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری و دهیاری مؤسسات غیردولتی هستند و باید از منابع غیردولتی استفاده کنند، گفت: شهرداران و دهیاران باید از ظرفیت گردشگری در گیلان استفاده کرده و منابع مالی خود را به‌درستی مدیریت کنند.

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به در پیش بودن برگزاری انتخابات مجلس خاطرنشان کرد: هدف نظام برگزاری انتخابات باشکوه با مشارکت حداکثری مردم است و عملکرد شورا و شهرداری به‌صورت مستقیم د انتخابات و مشارکت مردم تأثیر دارد.

وی یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداری و دهیاری‌ها را همکاری در تأمین نظم و امنیت برشمرد و گفت: گیلان در فصل تابستان میزبان مهمانان زیادی از سراسر کشور است و شهرها و بخش‌های ساحلی گیلان بایستی با همکاری مستمر با نهادهای مسئول اوقات خوشی را برای مسافران رقم بزنند.

انتهای پیام/3389

منبع: فارس
برچسب ها: گردشگری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار