رئیس گروه حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز از اعطای جوایز تحصیلی بنیاد ملی نخبگان به دانشجویان مستعد این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۷۵۸۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷ 02 July 2019

به گزارش تابناک تبریز، حمید احمدی با بیان این‌که فراخوان ثبت نام جوایز تحصیلی بنیاد ملی نخبگان برای سال تحصیلی 99-1398 از پنجم تیرماه آغاز شده و تا 15 مردادماه سال جاری ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: بنیاد ملی نخبگان بر اساس آئین نامه پشتیبانی از فعالیت های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی کشور، در سال تحصیلی 99-1389 اعتبارها و تسهیلاتی را به دانشجویان مستعد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور اعطا می‌کند. 

  
به گفته وی، متقاضیان بهره مندی از جوایز تحصیلی بنیاد ملی نخبگان در سال تحصیلی 99-1398، حداکثر تا 15 مردادماه سال جاری فرصت دارند، تا با مراجعه به سامانه اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان، موسوم به سامانه سینا به آدرس sina.bmn.ir، نسبت به ثبت نام و بارگذاری مدارک اقدام کنند. 
  
 رئیس گروه حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز با تاکید بر این‌که این مهلت قابل تمدید نیست، یادآور شد: بنیاد ملی نخبگان پس از بررسی درخواست ها و بر اساس ظرفیت سالیانه، نتیجه اولیه پذیرش متقاضیانی را که بالاترین امتیاز را از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فناورانه در مقایسه با سایر افراد کسب کرده اند، از طریق سامانه سینا اعلام خواهد کرد. 
  
وی افزود: در این ارتباط دانشجویان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات نحوه ثبت نام و بارگذاری مدارک در سامانه سینا، به وب سایت رسمی گروه حمایت از استعدادهای درخشان به آدرس dotsa.tabrizu.ac.ir مراجعه کنند. 
  
احمدی درخصوص جوایز تحصیلی بنیاد ملی نخبگان اضافه کرد: بنیاد ملی نخبگان با هدف حمایت مادی و معنوی از دانشجویان نخبه و هدایت این استعدادهای برتر به سمت اولویت های راهبردی کشور، تسهیلات و جوایز متنوعی را طراحی و ارائه می کند که از آن جمله می توان به اعتبارات آموزشیاری/ پژوهشیاری/ فن یاری، اعتبار ارتباطات علمی، اعتبار توانمندی آموزشی/ کارآفرینی، اعتبار شرکت در مجامع علمی خارجی، اعتبار اعزام به فرصت مطالعاتی، راتبه دانشجویی، اعتبار هسته مسئله محور پژوهشی/ فناورانه، تسهیلات نظام وظیفه، بیمه تکمیلی درمان، هدیه ازدواج، ودیعه اجاره مسکن و غیره اشاره کرد. 
  
بنا به این گزارش، تعداد دانشجویان دانشگاه تبریز که در سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ مشمول جوایز تحصیلی بنیاد ملی نخبگان شده اند، مجموعاً ۴۸ نفر بوده است که از این تعداد، ۲۳ نفر در رشته های زیرمجموعه گروه عمده تخصصی فنی- مهندسی در حال تحصیل هستند؛ و تعداد نفرات برگزیده در گروه های عمده تخصصی علوم پایه، علوم انسانی و کشاوزی نیز به ترتیب ۱۳ نفر، ۱۱ نفر و یک نفر بوده است. 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :