سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان خراسان رضوی گفت: نخستین جلسه ستاد بزرگداشت هفته ازدواج استان با حضور روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.
کد خبر: ۷۵۷۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴ 27 June 2019

به گزارش تابناک رضوی، حسن عزیزی در نخستین جلسه ستاد بزرگداشت هفته ازدواج استان اظهار کرد: 504 کارگاه آموزشی قبل و حین ازدواج ویژه جوانان در آستانه ازدواج و زوجین جوان در طول سال جاری برگزار که این طرح رایگان همزمان با 12 مردادماه، سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در مراکز شهرستان های استان آغاز می‌شود.

 

وی بیان کرد: در مجموع حدود 500 رویداد فرهنگی، علمی، هنری، ورزشی و اجتماعی با محوریت مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و تحکیم بنیان خانواده، سازمان های مردم نهاد و دستگاه های متولی امور جوانان در سراسر استان برگزار می شود، همچنین مجمع خیرین ازدواج استان و شهرستان ها در طول هفته آغاز به کار خواهد کرد.

 

سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان خراسان رضوی عنوان کرد: بدنبال ساماندهی ظرفیت های خیرین در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی هستیم تا با هم فکری آنان جریان فرهنگ سازی و تسهیل ازدواج موفق و آسان جوانان شتاب بیشتری یابد.

 

دبیر ستاد بزرگداشت هفته ازدواج استان همچنین از برگزاری نمایشگاه های عرضه کالای ایرانی و خدمات ویژه ازدواج با همکاری سازمان صمت و اتاق اصناف و مشارکت بخش خصوصی و غیر دولتی به عنوان یکی از برنامه های شاخص این هفته یاد کرد و گفت: در این نمایشگاه ها که با رویکرد ارایه خدمات رایگان مشاوره ای و آموزشی و کمک به تحقق شعار سال در «رونق تولید» و با محوریت عرضه کالای اساسی ازدواج صورت می گیرد که امیدوارم این نمایشگاه یک هفته ای بتواند بخشی از دغدغه های خانواده ها و بویژه جوانان در آستانه ازدواج و زوجین جوان را مرتفع سازد.

 

عزیزی با تاکید بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های فرابخشی دستگاه های اجرایی را در قالب برگزاری جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان، خاطرنشان کرد: به همین منظور 21 دستگاه اجرایی در قالب یک تقسیم کار مشخص هر یک سهمی در برگزاری مطلوب و پرشور برنامه های هفته ازدواج برعهده دارند.

 

وی برگزاری جشن های روز ازدواج،جشنواره های تجلیل از خادمین، هادیان و زوج های موفق، راه اندازی کمپین ازدواج آسان را از دیگر برنامه های شاخص پیش بینی شده در این هفته قلمداد و اظهار امیدواری کرد: این برنامه ها بتواند با موج آفرینی و الگوسازی و تصحیح برخی از باورهای ناصواب در حوزه ازدواج و بعضی از ارزش های ناپسند ترویج شده در این حوزه از جمله فرهنگ تفاخر و تکاثر و برخی از چشم و هم چشمی ها را که محصول عرضه کالا و خدمات غربی است را کاهش داده و بر ترویج فرهنگ ازدواج ایرانی-اسلامی بیافزاید.

 

گفتنی است؛ 12 تا 18 مرداد به عنوان هفته ازدواج نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار