بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۷۵۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۵ 12 August 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

جان کری: آمریکا همچنان گزینه نظامی را روی میز دارد/ ایران دو بار به بوش، نه گفت

وزیر خارجه آمریکا در نشستی در دفتر رویترز در خصوص توافق هسته‌ای ایران سخنرانی کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جان کری -- وزیر امور خارجه آمریکا -- در نشستی در رویترز -- با موضوع بررسی توافق هسته ای ایران -- مدعی شد: «ما هیچ تردیدی نداریم ایران زمانی به دنبال تسلیحات هسته ای بوده است.»

وی افزود: «ایران پس از سال 2003، تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای را کنار گذاشت.»

کری ادامه داد: «در طول دوره  پانزده ساله توافق هسته ای، ایران نمی تواند اورانیوم را بیش از سه و نیم درصد غنی سازی کند. در صورتی که به توافق هسته ای ایران رای منفی داده شود، دیگر محدودیت و بازرسی بر برنامه هسته ای این کشور اعمال نخواهد شد.»
وجود نخواهد داشت.»

کری در ادعایی بی اساس مدعی شد: «سپاه پاسداران ایران همچنان خواستار دستیابی به بمب هسته ای است.»

کری در این نشست ادامه داد: «یکی از نقاط قوت توافق هسته ای ایران این است که رئیس جمهور، وزیر خارجه، آیت الله خامنه ای )رهبر معظم انقلاب) و دولتی که اکنون در ایران بر سر کار است، توافقی را قبول کرده اند که براساس آن تا ابد از داشتن بمب هسته ای، پیگیری یا هر گونه تحقیق برای دستیابی به بمب هسته ای منع شده اند. ایران بدون آنکه آمریکا متوجه شود، نمی تواند مخفیانه سوخت هسته ای تولید کند.»

وزیر خارجه آمریکا گفت: «جرج بوش در سالهای 2003 و 2008 تلاش کرد به توافقی بهتر دست پیدا کند. اما آنچه در هر دو نبرد روی داد، آن بود که شمار سانتریفیوژ های ایران از 140 به 19 هزار رسید و این کشور به دانش چرخه سوخت هسته ای به طور کامل دست یافت. همه باید این مسئله را بدانند که نمی توان فقط نشست و با توافق مخالفت کرد و گفت بهتر است به توافقی مطلوب تر دست یافت.»

کری ادامه داد: «نباید اظهار نگرانی کرد که ایران در سال پانزدهم توافق هسته ای به یک قدرت در آستانه تسلیحات هسته ای تبدیل می شود؛ چرا که اکنون این کشور یک کشور در آستانه تسلیحات هسته ای است. ایران زمانی به یک قدرت در آستانه تسلیحات هسته ای تبدیل شد که ما همچنان سیاست عدم غنی سازی را دنبال می کردیم.»

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سخنرانی خود در نشست رویترز افزود: «با محدودیت هایی که بر برنامه هسته ای ایران اعمال می شود، امکان ندارد این کشور به سلاح هسته ای دست پیدا کند. اقداماتی که ایران در جهت محدود کردن برنامه هسته ای خود صورت می دهد، عامل اصلی افزایش مدت زمان لازم برای فرار هسته ای این کشور است.»

کری ادامه داد: «بر سانتریفیوژ های ایران مهر و موم های الکترونیک گذاشته خواهد شد و سطح غنی سازی در سانتریفیوژ های هسته ای این کشور با پیامهایی که به صورت «رادیو الکترونیک» مخابره می شود، کنترل خواهد شد.»

کری مدعی شد: «با نظارت هایی که براساس توافق هسته ای بر برنامه هسته ای ایران اعمال خواهد شد، می توانیم بگوییم اسراییل و همه کشورهای حوزه خلیج (فارس) و منطقه و آمریکا امن تر خواهند بود.»

«کری افزود: هیچ توافقی در جهان وجود ندارد که شامل نظارت 20 ساله از آغاز تا انتهای فرایند برنامه هسته ای یک کشور باشد. اگر آمریکا از موافقتنامه هسته ای به دست آمده با ایران کنار بکشد و از متحدان خود درخواست کند به تحریم های آمریکا پایبند باشند، دلار آسیب خواهد دید و دیگر یک ارز قوی در جهان نخواهد بود.»

آمریکا همچنان گزینه اقدام نظامی  درباره مسئله هسته ای ایران را روی میز دارد و باراک اوباما رییس جمهور آمریکا اگر مجبور باشد از گزینه اقدام نظامی استفاده خواهد کرد. ما باید نخست گزینه دیپلماسی را با ایران به طور کامل پیگیری کنیم تا نیازی به استفاده از گزینه نظامی نباشد. گزینه ها همیشه در دسترس ما هستند. با این حال، باید نخست گزینه توافق هسته ای را پیگیری کنیم.»

وزیر خارجه آمریکا گفت: «ایران به رغم آنکه مشاهده کرده بود نیروهای آمریکایی با صدام چه کردند و به رغم جنگ اخیری که داشتند و یک میلیون نفر را از دست دادند و شاهد حضور گسترده نیروهای آمریکایی در عراق بودند، به دولت جرج بوش که دو بار برای دستیابی به توافق هسته ای با ایران تلاش کرد، نه گفت.»

بهرام رادان و مادرش در حال گردش+عکس

بهرام رادان بازیگر مشهور سینمای ایران یک فیلم دفاع مقدسی با نام "حکایت عاشقی” را آماده اکران دارد.
این بازیگر منتظر آن است که وضعیت تولید "سنتوری۲″ مشخص شود تا بتواند از رخوتی که چند سالیست کارنامه بازیگریش را دربرگرفته خارج شود.  

رادان این روزها درام "عصر یخبندان” را هم روی پرده دارد که البته در این فیلم نقش مکمل را برعهده گرفته است و به مانند غالب آثارش، نقش اول نیست.

تازه ترین تصویر اجتماعی این بازیگر نمایی از او و مادرش است با این شرح: گردش با مادر.

بهرام رادان و مادرش در حال گردش+عکس


واکنش وزارت خارجه ایران به اظهارات وزیر خارجه عربستان

سخنگوی وزارت امور خارجه، اظهارات وزیر خارجه عربستان در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با آقای اشتاین‌مایر وزیر خارجه آلمان را ناشی از عصبانیت غیر منطقی وی از توافق بین ایران و جامعه بین‌المللی برای پایان دادن به یک بحران غیرضروری دانست.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، مرضیه افخم گفت: وقتی نماینده ارشد یک دولت منطقه از حل و فصل سیاسی موضوعات در منطقه و سطح بین الملل تا این حد عصبانی می شود، تردیدی باقی نمی گذارد که زندگی با مشکلات و بحران را انتخاب کرده است.

وی افزود: جای تاسف دارد که اظهارات وزیر خارجه کشور مسلمان و همسایه در باره توافق هسته ای وین تکرار مواضع رژیم صهیونیستی است و بغض از این موضوع حب خطرناکی را موجب شده است.

افخم همچنین با اشاره به اظهارات وزیر خارجه عربستان در مورد موضوع غنی سازی در ایران تصریح کرد: این اظهارات نشان‌دهنده درک نادرست از روابط بین‌الملل و صلاحیت کشورهاست.

 بازتاب گسترده تعویق سفر ظریف به آنکارا

خبر تعویق این دیدار از سوی خبرگزاری آناتولی و نیز خبرگزاریهای دوغان و جیهان نیز منتشر شد.
شبکه های خبری تلویزیونی مختلف همانند ان.تی.وی، سی.ان.ان. ترک، شبکه تلویزیون دولتی ترکیه، سامان یولوخبر خبر تعویق این دیدار را در راس اخبار خود منتشر کردند.

پایگاه اینترنتی روزنامه رادیکال نیز در خبری از تعویق دیدار ظریف از ترکیه نوشت: وزیرخارجه ایران قرار بود در این دیدار طرح ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در مورد برقراری صلح در سوریه را به مسوولین ترک ارایه کند.

به نوشته رادیکال طرح چهار ماده ای پوتین قرار است تقدیم بان کی مون دبیرکل سازمان ملل شود ولی قبل از آن ظریف برای جلب حمایت آنکارا قرار بود به ترکیه بیاید.

این پایگاه نوشت: میخاییل بوگدانف معاون وزیرخارجه روسیه هفته گذشته در سفر به ایران رئوس این طرح را به اطلاع مسوولین ایرانی رسانده بود.

پایگاه اینترنتی روزنامه صباح نیز با اعلام تعویق سفر ظریف نوشت: ظریف قرار بود برای تشریح طرح چهار ماده ای صلح در مورد سوریه به آنکارا سفر کند.

پایگاههای مختلف خبری ترکیه خبر تعویق دیدار ظریف و نیز بخشهایی از مقاله ایشان که در شماره روز جاری روزنامه جمهویت چاپ شده است را به همراه خبر تعویق دیدار منتشر کرده اند.


دستیاران استیلی در ملوان مشخص شدند

محمود پیشگاه هادیان در گفت وگو با فارس در مورد دستیاران حمید استیلی گفت: "استیلی از ما خواست که اکبر محمدی و ایمان عالمی از کادرفنی قبلی با ملوان ادامه کار بدهند. محمد قدیربحری و محمد حبیبی هم با ما هستند. ضمن اینکه استیلی دو مربی را هم با خود به انزلی آورده است. حسینی نسب و پایان رافت هم به جمع کادرفنی ما اضافه شدند."

وی ادامه داد: "جهانبخش جعفری و سرژیک دو مربی از کادرفنی قبلی از جمع ما جدا شدند.

ضمن اینکه باید از قلعه‌نویی که با ملوان همکاری کرد تشکر کنم. ایشان حتی دستمزد 33 میلیونی خود را هم به باشگاه بخشید تا از این پول کانکسی برای کارهای پزشکی تیم ملوان تهیه شود."

سرانجام خسرو حیدری حرفی را زد که خیلی ها نزده بودند

داریوش سعیدی/خبرگزاری خبرآنلاین؛ خسرو حیدری هافبک خوش نقش استقلال از این می گوید که او و هم تیمی هایش تمام سعی شان را برای شاد کردن هواداران انجام می دهند. خسرو حیدری در صحبت های خود می گوید : «مطمئئن باشید کاری می کنیم که ورزشگاه آزادی پر شود. هواداران دنبال فوتبال زیبا هستند. آنها برد می خواهند. ما هر دو کار را انجام دادیم. هم زیبا بازی کردیم و هم بردیم. بعد از بازی خوب در هفته اول، معلوم بود که برای برای دوم به ورزشگاه می آیند. دوست داشتند تیم جدید استقلال ومظلومی را از نزدیک ببیند. خدا را شکر بازی زیبا شد. توانستیم آنها را خوشحال به خانه شان برگردانیم. می خواهیم اینقدر خوب بازی کنیم که هوادار فوتبال زده، دوباره به ورزشگاه بیایند.» حیدری در پاسخ به این سوال که نمی توانستید در فصل های قبل هم اینطور بازی کنید، توضیح می دهد: «امسال تمرینات خیلی خوبی داشتیم که اینطور آماده شده ایم. خوب تمرین کردن واقعا مهم است. ما در تیم ملی همیشه تمرین های خوبی داشتیم. به خاطر همین می دیدید که در تیم ملی چقدر مثمر ثمر هستیم. نمونه اش همان آخرهای لیگ فصل قبل بود که دیدید نا آماده بودیم ولی به تمرین تیم ملی رفتیم و آماده شدیم.

کروش می گوید باید خوب و منظم تمرین کنیم. من خودم در دو بازی تیم ملی مقابل شیلی و سوئد مثل همین بازی استقلال و ملوان بازی کردم. همین مسئله نشان می دهد تمرین کردن خیلی مهم است.» در واقع منظور او از این حرف ها آن بود که در دو فصل قبل استقلال خوب تمرین نمی کرد. خیلی از پیشکسوت های منتقد قلعه نویی هم معتقد بودند مشکل از تمرینات است ولی بازیکنان جرات نمی کنند چنین چیزی را بیان کنند.

او در پایان و درباره توقعات بالای هواداران از خودش می گوید: «فکر کنم در همه این سال هایی که در استقلال بودم جز سال آخر، در مابقی فصل ها تاثیر زیادی در حملات داشتم و به همین خاطر از من توقع زیادی داشتند. وضعیت جوری بود که من هم هر سال کلی پاس گل می دادم و جزو بهترین پاسورها می شدم. امسال هم هواداران دوست دارند بیشتر در حمله باشم و به تیم کمک کنم. خدا را شکر که در مقابل ملوان همینطور بود. مطمئنا در بازی های هم همینطوری کار می کن. دوست دارم پاس گل بدهم و حتی گل بزنم. اتفاقا در بازی ملوان هم دنبال گلزنی بودم.»

دعوت از ۲۴ بازیکن به اردوی جدید تیم ملی فوتبال

اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان برای دیدارهای مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و جام ملت‌های 2019 امارات مقابل گوام و هند از پنجم شهریور در تهران آغاز خواهد شد.

کادر فنی تیم ملی برای این اردو اسامی 24 بازیکن را در لیست نهایی قرار داده است که طبق اعلام کادر فنی این اسامی پس از پایان آخرین بازی هفته پنجم لیگ برتر در روز چهارم شهریور اعلام می‌شود. در این اردو ابتدا بازیکنان لیگ برتر و احتمالاً لژیونرهای حاضر در لیگ ستارگان قطر در تمرینات حاضر خواهند شد و سپس لژیونرهای حاضر در اروپا طبق برنامه به تمرینات اضافه می‌شوند.

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان هم که در حال حاضر در مرخصی به سر می‌برد، هفته آینده راهی مالزی خواهد شد تا در سمینار بررسی جام ملت‌های آسیا 2015 شرکت کند و سپس چهارشنبه 4 شهریور به ایران بازمی‌گردد تا اسامی بازیکنان دعوت شده به تیم ملی با تأیید نهایی او اعلام شود.

به گزارش تسنیم، در حال حاضر، دستیاران کارلوس کی‌روش در ایران حضور دارند و بازی‌های لیگ را زیر نظر گرفته‌اند. تمام اطلاعات بازیکنان نیز با سرمربی پرتغالی تیم ملی رد و بدل می‌شود و کی‌روش به صورت کامل در جریان وضعیت بازیکنان قرار دارد.

دن‌گاسپار، دستیار کارلوس کی‌روش در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم این خبر را تأیید کرد و گفت: اگر برنامه تغییر نکند، در نظر داریم برای این اردو 24 بازیکن را به تیم ملی دعوت کنیم.

توصیه آیت الله هاشمی به فرزندش در اوین

یاسر هاشمی از برقرای تماس تلفنی با زندان اوین میان آیت الله هاشمی رفسنجانی و فرزندش مهدی هاشمی در صبح سه شنبه خبر داد.

به گفته یاسر هاشمی "در این مکالمه کوتاه، آقای هاشمی درباره وضعیت و شرایط زندان از فرزند خود سوالاتی را پرسید و جویای احوال سایر زندانیان شد."

وی در پاسخ در پاسه به این پرسش که آیا رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام توصیه ای هم به مهدی هاشمی داشت، پاسخ داد: آقای هاشمی به مهدی گفت "باید حداکثر استفاده را از روزهای زندان برد. این دوران بسیار مناسبی برای پرورش فکر و اندیشه است"

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از انتخاب، آیت الله هاشمی همچنین  مهدی را به تحقیق و مطالعه تشویق و یادآوری کرد کتاب بیست جلدی تفسیر راهنما را در دوران سه ساله زندان نوشتم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار