کد خبر: ۷۵۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲ 12 August 2015
رشت - ایرنا - فراخوان طراحی پوستر ششمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان اعلام شد.
[اعلام فراخوان طراحی پوستر ششمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان]

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان به ایرنا، شاهین جهانگیر بلورچیان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان اظهار کرد: ستاد برگزاری ششمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان بمنظور بهره مندی از حضور هنرمندان خلاق و طرح های نوین، از هنرمندان طراح و گرافیست برای طراحی پوستر ششمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان دعوت به عمل می آورد.
وی ادامه داد: هنرمندان عرصه گرافیک سراسر کشور می توانند پوستر طراحی شده خود را با توجه و تأکید بر هنر نمایش خیابانی و اهداف این جشنواره و لحاظ نمودن ویژگی های شهر لاهیجان به عنوان شهرستان نمونه گردشگری (طبیعی - تاریخی) ایران جهت ارزیابی به دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان ارسال کنند.
جهانگیر بلورچیان افزود: هر شرکت کننده می تواند حداکثر سه اثر به دبیرخانه ارسال کند، پوسترها در اندازه 70*50 طراحی شوند، تکنیک و شیوه اجرای آثار آزاد است و آثار باید به صورت فایل( TIFF 300 Dpi ، CMYK) بر روی لوح فشرده همراه با یک نسخه پرینت A4 رنگی و تکمیل تقاضانامه شرکت در مسابقه به دبیرخانه دائمی جشنواره ارسال شود.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان همچنین لحاظ نمودن توجه به هنر نمایش خیابانی و اهداف جشنواره و ویژگی های شهر لاهیجان به عنوان شهرستان نمونه گردشگری (طبیعی - تاریخی ) ایران را از دیگر موارد ضروری عنوان کرد که شرکت کنندگان در این فراخوان باید به آنها توجه کنند.
وی گفت: پوستر برگزیده ضمن دریافت جایزه ویژه نقدی به عنوان پوستر ششمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان استفاده و چاپ خواهد شد ضمن آنکه دبیرخانه جشنواره حق استفاده از اثر منتخب را برای چاپ کتاب، برگزاری نمایشگاه و استفاده در اقلام تبلیغاتی با ذکر نام صاحب اثر برای خود محفوظ می داند.
وی از علاقمندان به شرکت در این فراخوان خواست پوستر طراحی شده خود را به آدرس لاهیجان، خیابان امام خمینی(ره) ، روبروی بیمارستان 22 آبان ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، انجمن هنرهای نمایشی ارسال کنند.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان آخرین مهلت دریافت آثار را بیست و ششم مردادماه جاری ذکر کرد.
شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، بر پایه تجربیات موفق و اثرگذار پیشین، ششمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان را با نگاهی هنرمندانه به عنوان سال جاری «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» و با چشم انداز روشن برای جامعه های پاک، شهری آرام، امن و با نشاط با مشارکت شهروندان شایسته، هنرمندان ارزنده و نهادها و سازمان های شهر لاهیجان برگزار می کنند.
ارتقای سطح فرهنگ اصیل اسلامی - ایرانی در روابط شهروندی، توجه ویژه به فرهنگ ایثار و شهادت، ارتقای سطح دانش شهروندی با آموزش مضامین زندگی شهری در عصر حاضر، حفظ و پاسداشت ریشه های فرهنگی جامعه و راهکارهای توجه به آن در زندگی معاصر، فراهم نمودن بسترهای مناسب فرهنگی در بهبود زندگی شهری و استحکام پیوند شهروندی و مشارکت در زیباسازی شهری از جمله اهداف جشنواره مذکور عنوان شده است.
این جشنواره با محوریت شهروند و فرهنگ اصیل اسلامی - ایرانی، شهروند و فرهنگ ایثار و شهادت، شهروند، دولت و ملت، همدلی و همزبانی، شهروند و امر به معروف و نهی از منکر، شهروند، رفاه اجتماعی و توسعه اقتصادی، آگاهی از حقوق شهروندی، شهروند و ارتقاء تعامل با سالمندان، کودکان و نوجوانان و معلولین، شهروند و عوارض محلی، شهروند و توسعه فرهنگ شهرنشینی، شهروند و آسیب های اجتماعی و شهروند و محیط زیست برگزار می شود.
مشارکت مسوولانه شهروندان و نهادهای خصوصی در مدیریت شهرها ، صرفه جویی در مصرف منابع انرژی، حفظ فضای سبز، اموال شهری و تلاش در زیباسازی محیط، معرفی جاذبه های گردشگری کشور و ترویج فرهنگ ایرانگردی، مدیریت مسئله زباله و پسماند، اصلاح فرهنگ ترافیک شهری و ... از دیگر محورهای جشنواره است.
زمان برگزاری جشنواره ششمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان، دوازدهم تا چهاردهم شهریور ماه امسال است.
شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار