فرماندار شهرستان طرقبه شاندیز با انتقاد از نحوه ارایه خدمات خبازی های این شهرستان از تشدید نظارت ها و بررسی نخلفات توسط ادارات صنعت،معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی خبر داد.
کد خبر: ۷۵۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶ 10 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی سید حسن حسینی در گفتگو با مهر با انتقاد از نحوه نظارت بر خبازی ها و ارایه خدمات به مردم در این شهرستان بیان کرد: نانوایی های طرقبه شاندیز حق ندارند تولید نان کنجدی و سبزی در اولویت پخت قرار دهند.

وی گفت: هر نانوایی ابتدا موظف به ارایه نان مورد نیاز مشتری و در مرحله بعدی برای جلب رضایت مشتریان خواهان نان سفارشی اقدام کند.

وی گفت: پخت و ارایه نان با آرد ازاد و دولتی تخلف است و نانوایی های آزادپز باید با الصاق تابلو مبنی بر پخت نان با آرد ازاد در مقابل دیدگاه مشتریان اقدام کنند.

حسینی در پاسخ به این سوال که قیمت نان در برخی از محلات طرقبه شاندیز با یکدیگر متفاوت است، بیان کرد: قیمت نان در نانوایی هایی که آرد یارانه ای دریافت می کنند، در تمام محلات یکسان است و مردم قیمت نانوایی های آزادپز را با یارانه مقایسه می کنند که این به دلیل عدم درج تابلو در نانوایی های آزادپز است که باید با آن ها برخورد شود.

وی تاکید کرد: نانوایی هایی که تابلوی آزادپزی درج نکنند جریمه خواهند شد و در صورت تکرار تخلف سهمیه آرد آنها قطع خواهد شد.

وی گفت: توجه به کیفیت و بهداشت نان باید در سرلوحه کاری نانوایی ها قرار گیرد و دراین زمینه هیچ گونه کم کاری پذیرفتنی نیست.

حسینی بیان کرد: پایین بودن کیفیت پخت، استفاده از نمک های غیر مجاز و جوش شیرین و کم فروشی از عمده تخلفات واحدهای نانوایی ها است که در اسرع وقت به تخلفات جاری رسیدگی خواهد شد.

فرماندار طرقبه شاندیز با انتقاد از عدم نظارت اتحادیه نانوایی ها بر فعالیت این صنف گفت: پخت نامناسب نان و خدمات دهی نا مطلوب نانوایی ها در واقع خسارت به اقتصاد کشور و منطقه است.

وی با بیان اینکه تامین گندم و آرد مراحل دشواری طی می کند افزود: با این اوصاف، پخت نامناسب نان و افزایش ضایعات آن، دور از انصاف است .

فرماندار طرقبه شاندیز گفت: موضوع آرد و نان حیاتی است و هیچ جایگزینی ندارد و باید با دقت و نظارت کامل، فعالیت در این بخش را رصد کرد.

وی اظهار کرد: ارائه آمار دقیق از تعداد واحدهای نانوایی شهرستان بازرسی و نظارت بر وضعیت پخت نان و همچنین بررسی وضعیت پروانه کسب این واحدها از سوی اتحادیه می تواند به خدمات دهی مناسب در این بخش کمک کند.

فرماندار طرقبه شاندیز از مسوولان اداره صنعت، معدن و تجارت، بازرسان شهرستان و اصناف، شبکه بهداشت درمان و سایر دستگاه های متولی درخواست کرد، برشبکه توزیع آرد و پخت نان نظارت بیشتری کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار